Harkos Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 Yaqi R1605-S Tuxedo, Tallow & Steel Morocco, Lutz Slant, Bluebirds-Revenge 5e x,Proraso Con Olio di Sandalo AS, Nivea Men Original-Mild Aftershave Balsam. Kwast en zeep: Yaqi R1605-S Tuxedo en Tallow & Steel Morocco: De Yaqimet de Tallow & Steel is een eenvoudig schuimkanon. Vol dicht, nat schuim, glibberig glad in de Tuxedo knot. Mooi inzepen is dat en ruim voldoende voor 3 rondes. Tja maar dan helaas weer die geur. Ofschoon die me het meest bevalt van deze zepen, wordt het niet wat met mij en deze geuren. Deze heeft, zoals reeds eerder gezegd, tonen van Bay Rum in zich, maar ook weer muffe aardsheid. Niet echt mijn ding. Mesje en krabber: De Bluebirds-Revenge voor de 5e x gebruikt. De Bluebirds-Revenge is nog in topconditie. Strakke snit en geen afwijkend gedrag. Mijn 5 nor gehaald en nu dus door voor de hogere inschaling. In de Lutz zoveel mogelijk met de grote bek geschoren, om het mesje zoveel mogelijk ruimte te geven. De laatste ronde met het kleine bekje gedaan, want het velletje begon wat gevoelig te worden. Uiteindelijk strak glad. Vlotte 3 rondes WTG, XTG en ATG. Resultaat: BBS. Tot slot: Proraso Sandalwood past wel goed over de zeep en krikt de geur wat op in positieve zin. De Nivea maar weer uit de kast, moet leeg.
fireshrimp Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 (edited) Merkur Progress (Rapira) RazoRock Plissoft TOBS Grapefruit Wimmies scheerkom Wilkinson classic AS Hema Sensitive ASB Het einde van deze zeep komt nu toch eindelijk in zicht, maar gezien de geringe hoeveelheid die je nodig hebt om eeen kom vol met geweldig schuim te maken, gaat dit nog wel even duren. Hmm, hoe bepaal ik dat de ruimte tussen de regels weer normaal wordt? Edited December 4, 2017 by fireshrimp
ChrisVanMeer Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 fireshrimp schreef 4 minuten geleden: Hmm, hoe bepaal ik dat de ruimte tussen de regels weer normaal wordt? Dit is nieuwe standaardfunctionaliteit, de ENTER verzorgt nu een nieuwe paragraaf. Net als een tekstverwerker. Wil je een nieuwe regel zonder nieuwe paragraaf: SHIFT + ENTER 1
efsk Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 Dank je. Die had ik zelf kunnen bedenken, maar besloot het me gewoon af te vragen.
iwan073 Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 Vero Virginia Sheng 2-Band Finest Badger 24mm Truefitt & Hill - Grafton Shaving Cream Edwin Jagger DE89 "Barley" Zorrik Super Platinum Geo F. Trumper - Sandalwood Skin Food Wow, deze Virginia Sheng 2-band is super! Misschien in de toekomst nog maar een J&T Chief laten maken @Jan Zoethout, dan met een andere houtsoort en een 2-band!
Jan Zoethout Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 iwan073 schreef 1 minuut geleden: Wow, deze Virginia Sheng 2-band is super! Misschien in de toekomst nog maar een J&T Chief laten maken @Jan Zoethout, dan met een andere houtsoort en een 2-band! Laat maar weten welke houtsoort Iwan, en dan regelen we (J&T) het wel ... 1
Guest Gusto Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 @Jan Zoethout ik zie geen J&T paardjes meer.
Jan Zoethout Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 We hebben nog geen goede losse paardenharen scheerkopjes kunnen vinden - maar op verzoek kan ik wel een Vie-Long kwast slachten om daar een 23 mm borstelkopje uit te halen ...
Guest Gusto Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 Aha, maar mijn J&T paard bevalt nog steeds
Guest Gusto Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 (edited) @Jan Zoethouthttps://www.ebay.com/itm/22mm-Natural-Horse-Shaving-Brush-Knot-DIY-Barber-tool-Brush-/161841342342?hash=item25ae7ee786 ;) Edited December 4, 2017 by Gusto aanvulling
Jan Zoethout Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 Gusto schreef 8 minuten geleden: @Jan Zoethouthttps://www.ebay.com/itm/22mm-Natural-Horse-Shaving-Brush-Knot-DIY-Barber-tool-Brush-/161841342342?hash=item25ae7ee786 Ik heb inderdaad wel eens een paardenharen borstelkop van Virginia Sheng gekocht en uitgeprobeerd. Zo'n slappe tod wil je echt niet .... Ook m'n Chinese contact kon me geen goede paardenharen borstelkop leveren ...
Jan Zoethout Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 SvdD 20171204. Yaqi model R151016-S2. TFS Anniversary. Supply Single Edge V1.0 ("Aggressive" shave setting). Schick Proline B-20 (7). Hugo Boss ASB.
Tjebbe Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 Druivenpitolie,RazoRock 400,Mama Bear's Grapefruit Ice,Rockwell 6C Gunmetal @5,Gillette Rubie Platinum Plus (3),Alcolado Glacial,Kokosolie.Fijn gladgeschoren deze morgen!
Hanskoning Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 (edited) De tweede dag van de advent periode en weer voor een dennengeur gekozen en wel de Ari Pine scent. Dit is een geur die volgens de Finse makers aan een Fins dennenbos doet denken. De geur is duidelijk complexer en mooier als die van de Pino Silvestre zeep. Daar waar de geur van de PS aftershave en Eau te Toilette fantastisch is heeft de zeep en helaas ook de aftershavebalm een wel zeer eenvoudige dennengeur die mij doet denken aan de van uit vroegere tijden bekende Badedas Dennengeur douchegel. De WSP das 24mm met verdichte knot sloeg een mooi cremig schuim van de Ari die qua geur helemaal loskomt als hij met water in aanraking komt. De rechte Lutz mocht met een Astra blauw mesje de baardharen te lijf gaan en deed dat met zijn twee verschillende zijden zeer grondig. Edited December 4, 2017 by Hanskoning
ChrisVanMeer Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 @Hanskoning ik zie dat het gelukt is met de bijlage!
DannyVG Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 (edited) Pannacrema nuavia blue sunstone open scheermes masseto 26mm silvertip barberhandle aluin Floid blue baume.be asb Edited December 4, 2017 by DannyVG
Kingjack Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 Ribbon 13/16VS 26mm zilvertipDr. Harris - WindsorNog een beetje gammel van het weekeinde ging de scheerbeurt eigenlijk verrassend soepel.Snel in 2 rondjes glad zonder dat de aluin iets deed.
Edsel Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 Gibbs Refnr 15 Shark Super Stainless (2) J&H Bocote Silvertip TFS Barba Gialla scheerzeep Nivea ASB
Hanskoning Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 ChrisVanMeer schreef 1 uur geleden: @Hanskoning ik zie dat het gelukt is met de bijlage! Jawel maar via Tapatalk. Ik werk met een Ipad en daar kan je als je een mail opmaak door op de pagina te dubbelklikken de vraag tevoorschijn krijgen of je ook een foto wil invoeren. Dat doet het nieuwe forum helaas niet, misschien kan het wel maar ik weet dus niet hoe. Kingjack schreef 1 uur terug: Heb je ook een rechte Lutz Hans? Jawel mijn jonge vriend en hij is net zo effectief, mooi hé
Tony Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 Hans, ik heb vanochtend via Tapatalk een post opgevoerd en daaraan foto’s toegevoegd. Door op het plusteken naast het bericht te klikken.
efsk Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 Paladin Buck Rogers 26mm 2CSNL3 fan, Cobalt Eufros Ylang-Ylang Valencia 801c (t) Voskhod (2) Tunney aluin Goeie zeep behoeft een goeie kwast, en daar ik geen slechte heb moest ik alsnog kiezen. Zin in blauw, dus de Paladin en die is geweldig. De zeep is in deze panelen door de kenners al vaker bejubeld, en dat is terecht. Prachtig verzorgend licht vettend goed geurend schuim, feest. De Valencia vandaag met hetzelfde gemak en hetzelfde geweldige resultaat gehanteerd als eergister. Wel bewees de krabber zn afkomst: Het ding scheert diep uit, en mijn tophuid was nog niet geheel hersteld. Dat leverde een bescheiden klacht bij apllicatie van de aluin. Toch: absolute wereldklasse, deze krabber.
ChrisVanMeer Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 @efsk hoe verhoudt de Paladin zich ten opzichte van de M&F?
Hanskoning Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 Tony schreef 40 minuten geleden: Hans, ik heb vanochtend via Tapatalk een post opgevoerd en daaraan foto’s toegevoegd. Door op het plusteken naast het bericht te klikken. Dank je Tony via Tapatalk is het me nu ook gelukt. Ik vind het echter jammer dat ik als ik foto's wil plaatsen als ik op het forum verblijf hier uit moet om vervolgens het bericht bij Tapatalk in te geven.
ChrisVanMeer Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 Hanskoning schreef 15 minuten geleden: Dank je Tony via Tapatalk is het me nu ook gelukt. Ik vind het echter jammer dat ik als ik foto's wil plaatsen als ik op het forum verblijf hier uit moet om vervolgens het bericht bij Tapatalk in te geven. Hans als ik morgen tijd heb duik ik hier even in.
Recommended Posts