Mikali Posted December 2, 2017 Posted December 2, 2017 Is er nog iemand die ooit irratie kreeg (rode brandende nek) van MdC zeep ? Voor de verduidelijking, ik ben eraan verkocht, maar mijn vader heeft de "Agrumes" geprobeerd en kreeg er dus irritatie van. Hij gaat nu de Vetyver eens proberen om uit te sluiten waaraan het licht, de algemene ingredienten van de zeep, of iets bepaald in de Agrumes ... Nog iemand dit soms voor gehad ?
onno Posted December 2, 2017 Posted December 2, 2017 (edited) Nou ik kan bij Martin de Candre niet tegen de normale (lavendel) en Fougere. Bij mij komt dit door menthol en rozemarijn geurstoffen. Geen rode vlekken maar algemeen branderig en schraal gevoel. Ik heb hier een ongeparfumeerde en roos variant die helemaal goed gaan bij me. Ik kan je wel een sample unscented opsturen als test. Dan weet je of het aan het basisprodukt ligt. Zo ben ik tenslotte zelf achter gekomen welke versie ik verdraag. Edited December 2, 2017 by Guest
Pillowlather Posted December 2, 2017 Posted December 2, 2017 Als het specifiek is voor de Agrumes, zou ik eens testen of hij ook last heeft van andere producten met essentiële citrus geuroliën. Castle Forbes Lime is misschien wel de meest uitgesproken tester daarvoor, Nuavia Verde in mindere mate. Niet alle citrusgeuren bevatten echte essentiele oliën natuurlijk.
Hanskoning Posted December 2, 2017 Posted December 2, 2017 Als ik het goed heb komen in het algemeen irritatie en allergische reacties toch meer door parfum dan door essentiele oliën of heb ik dir verkeerd opgeslagen?
Pillowlather Posted December 2, 2017 Posted December 2, 2017 MDC gebruikt alleen maar essentiële oliën voor de geur, dus als het met de ongeparfumeerde MDC geen probleem is, kan het enkel aan deze essentiële oliën liggen en niet aan een synthetische geurstof. Vandaar dat ik ook enkel producten met zo'n oliën voorstelde. De CF Lime in elk geval, de Verde dacht ik ook.
Mikali Posted December 3, 2017 Author Posted December 3, 2017 Wel de CF lime heeft hij en niks last mee...
Pillowlather Posted December 3, 2017 Posted December 3, 2017 Mooi, da's al interessant he - ook voor mij: Ik had zelf duidelijk zo'n roodheid van de Lime, en een klein beetje van andere citrusachtige, zurige geuren, daarom blijf ik ook maar weg van de Agrumes. Ik vond elders dat citrusgeuren dat effect wel meer hebben, wie weet door een kleine afwijking in ph-waarde zelfs al zouden essentiele oliën inderdaad amper afwijken. Nu was mijn CF Lime staaltje misschien wel afgebroken, want na de hittegolf deze zomer rook hij meer naar benzine dan naar limoen, en er zitten veel meer ingrediënten in dan bij MDC, dus ik associeerde maar wat. Maar goed, het gaat over MDC en dat is al een piste afgesloten.
Recommended Posts