Jan Zoethout Posted November 28, 2017 Posted November 28, 2017 Voor Iwan (iwan073) een reknot uitgevoerd van opa's Vero varkensharen scheerborstel. Heeft 'ie gelijk maar een nieuwe J&T® kwast erbij besteld. Hier een verslag in hoofdzakelijk plaatjes van de werkzaamheden, gevolgd door de belangrijkste kenmerken. Te beginnen met de reknot (sorry, ik kan zo snel niet op een juiste Nederlandse term komen): De oude varkensharen borstelkop is vervangen door een 24 mm finest 2-band van Virginia Sheng met een hoogte van de borstelkop van 53 mm. Daarna de nieuwe kwast: Het handvatje is van ziricote en mat gelakt. De borstelkop is een 24 mm silvertip van Virginia Sheng met een hoogte van de borstelkop van 51 mm. Tot slot de 2 kwasten samen:
Tjebbe Posted November 28, 2017 Posted November 28, 2017 Mooi, die matte lak! Komt de vorm nog wat mooier uit
ChrisVanMeer Posted November 28, 2017 Posted November 28, 2017 Zeker mooi resultaat. Ik denk dat ik ook wel een Chief wil
efsk Posted November 28, 2017 Posted November 28, 2017 Die Vero is mooi opgeknapt zeg. Is er een reden dat het metalen randje na het herknotten weg is gelaten? Niet dat het er daardoor slechter uitziet. Bij de J&T heb ik het gevoel dat het gewelfde onderdeel en het strakke bovendeel van de greep niet helemaal in verhouding zijn. Die kaarsrechte cilinder voelt zo hoog aan.
Jan Zoethout Posted November 29, 2017 Author Posted November 29, 2017 Die Vero is mooi opgeknapt zeg. Is er een reden dat het metalen randje na het herknotten weg is gelaten? Niet dat het er daardoor slechter uitziet.Bij de J&T heb ik het gevoel dat het gewelfde onderdeel en het strakke bovendeel van de greep niet helemaal in verhouding zijn. Die kaarsrechte cilinder voelt zo hoog aan. Het aluminium randje had gehandhaafd kunnen worden met een maatje kleinere knot - Iwan koos ervoor het randje weg te laten. Die verhouding is een kwestie van smaak (naar mijn bescheiden mening).
Recommended Posts