Jump to content

Recommended Posts

Posted

Voor Iwan (iwan073) een reknot uitgevoerd van opa's Vero varkensharen scheerborstel.

Heeft 'ie gelijk maar een nieuwe J&T® kwast erbij besteld.

Hier een verslag in hoofdzakelijk plaatjes van de werkzaamheden, gevolgd door

de belangrijkste kenmerken.

Te beginnen met de reknot (sorry, ik kan zo snel niet op een juiste Nederlandse term komen):

dScKnzu.jpg

NPxOgR5.jpg

V6PzOUy.jpg

3BeYjwD.jpg

ja03yc4.jpg

dpEKiMo.jpg

Gx9kgpu.jpg

De oude varkensharen borstelkop is vervangen door een 24 mm finest 2-band van Virginia Sheng

met een hoogte van de borstelkop van 53 mm.

Daarna de nieuwe kwast:

f87ytN5.jpg

U5S739N.jpg

05DbuzH.jpg

uqIGfpQ.jpg

vtbvzYR.jpg

LVpBqmG.jpg

WboOyMC.jpg

Het handvatje is van ziricote en mat gelakt.

De borstelkop is een 24 mm silvertip van Virginia Sheng met een hoogte van de borstelkop

van 51 mm.

Tot slot de 2 kwasten samen:

wPas2nh.jpg

Posted

Die Vero is mooi opgeknapt zeg. Is er een reden dat het metalen randje na het herknotten weg is gelaten? Niet dat het er daardoor slechter uitziet.

Bij de J&T heb ik het gevoel dat het gewelfde onderdeel en het strakke bovendeel van de greep niet helemaal in verhouding zijn. Die kaarsrechte cilinder voelt zo hoog aan.

Posted
Die Vero is mooi opgeknapt zeg. Is er een reden dat het metalen randje na het herknotten weg is gelaten? Niet dat het er daardoor slechter uitziet.

Bij de J&T heb ik het gevoel dat het gewelfde onderdeel en het strakke bovendeel van de greep niet helemaal in verhouding zijn. Die kaarsrechte cilinder voelt zo hoog aan.

Het aluminium randje had gehandhaafd kunnen worden met een maatje kleinere knot - Iwan koos ervoor het

randje weg te laten.

Die verhouding is een kwestie van smaak (naar mijn bescheiden mening).