Jump to content

Recommended Posts

Posted

RazoRock 400,

TOBS Cedarwood,

RazoRock Mamba op iKon Bulldog greep,

Gillette Rubie Platinum Plus (3),

Madre Labs Witch Hazel,

Gentlemen's Hardware Post Shave lotion.

Posted

Maseto Silvertip Badger Shaving Brush - Memphis,

Tallow & Steel Morocco,

Mulcuto Schrägschnitt,

Punktal Meisterstuck (carbon 0,08mm) 7e x,

Ilgaz Düzce Tütün (Tabac),

Nivea Men Original-Mild Aftershave Balsam.

Kwast en zeep:

Maseto Silvertip Badger Shaving Brush - Memphis en Tallow & Steel Morocco:

Ook de Morocco van Tallow & Steel is een zeep, die erg aards en mystiek ruikt. Ik herken er weinig in, van wat er volgens de maker in moet zitten als geur. Met nadruk heeft hij het over rozenolie, maar die herken ik heel licht nu ik het weet in de zeep, maar zo uit het doosje, opschuimen en scheren ruik ik alleen zware geur van eikenmos en ceder met iets zoetigs. Volgens de maker is het Atlas Cedarwood + Oakmoss + Cade + Cypress + Rose. Het schuimen en beschermen en glijden is weer prima in orde. Echter zo uit het rek zal ik deze zeep niet meenemen. De geur is echt niet verkeerd, maar ik houd toch van iets bloemiger of frisser.

Mesje en krabber:

De Punktal Meisterstuck (carbon 0,08mm) voor de 7e x gebruikt.

Bijna niet te geloven, maar de Punktal blijft het doen. Denk dat het moergen wel afgelopen is, maar dat zie ik dan wel weer, voorlopig had ik weer een mooie klassieke scheerbeurt en oud carbon mesje. In combi met de Mulcuto Schrägsnitt is dit toch echt gereedschap van weleer, dat nog steeds top presteert. Mooi moeiteloos glad. Lekker zacht bekkie.

Resultaat: BBS.

Tot slot: Turkse tabac edc erop, kwakje Nivea ASB klaar.

Hopen dat deze feestelijke dag (mijn ega is jarig) wat opknapt.

Posted

Muhle r41 Grande

Shark Super Stainless (1)

J&H Bocote Silvertip

Cella Extra Purisima scheerzeep

Pitralon Polar ASL

Posted

M4ib5Vu.jpg

Een afrikaans geurtje, warm water, een heel comfortabel mes, het was een een heel geslaagde scheerbeurt!

Harry, maak er nog een leuke avond van!

Posted

Rockwell 6C plaat 4

Astra Superior Platinum

Razorock Plissoft

Stirling Island Man

Cien Balm

De Astra's zijn echt mijn mesjes niet.

Meer bloed dan ooit tevoren op mijn achterhoofd, ik denk dat ik de overige mesjes maar van de hand doe.

IMG_20171127_191759.thumb.jpg.329767ec49c9be6bf06bbdbc8f29d28a.jpg

Posted

Brad Sears/Morris & Forndran 1XL in Finest Badger, Disco Haze

Dr Harris Arlington

Mulcuto Nadelspitzen (t)

Voskhod (1)

Tunney aluin

Opdat ooit de zeep opgaat flink lang geladen, maar ja, klein kwastje. Schuim echter van prima kwaliteit, had wat leverachtigs in de geur vandaag.

De beurt begonnen met hetzelfde Spikusonmesje als afgelopen zaterdag, maar dat trok dermate dat ik na de eerste gang overgestapt ben op een Voskhod. En dan wordt het scheren godverdomme lekker.

De aluin was iets voelbaar, wijt ik aan gang éen met de trekkende Spikuson, maar glad als glad zijn kan en helemaal blij.

Posted

- J&T #2212 met Scheermonnik Soek

- Phoenix open comb slant met Voshkod (2*)

- Pinaud Lilac Vegetal met als resultaat BBS

En dan werkt zo'n Voshkod de tweede beurt toch echt prettiger dan een paar dagen geleden.

Posted

Gentlemen's Hardware Post Shave Cream,

RazoRock Mamba op iKon Bulldog greep,

Gillette Rubie Platinum Plus (4),

Madre Labs Witch Hazel,

Gentlemen's Hardware Post Shave lotion.

Kwastloos, scheermesje voor de vierde keer gebruikt.

Geen normale scheerbeurt, morgen weer gewoon...

Posted

De sint is weer in het land dus tijd voor een Spaanse week. Nu heb ik helaas geen 7 Spaanse messen meer en zal ik moeten aanvullen met een paar “losse” messen.

Vandaag een Filarmonica 8/8 Sub cero

5ccbe49b9591d422e3ef54de02114b31.jpg

Fijne dag

Posted

Mühle Silvertip 3 band,

Tallow & Steel WestIndies,

Above The Tie S1,

Punktal Meisterstuck (carbon 0,08mm) 8e x,

Bay Rum Harkos® AS,

Bay Rum Harkos® ASB.

Kwast en zeep:

Mühle Silvertip 3 band en Tallow & Steel WestIndies:

Uit de monstertjes, die ik ontving om te proberen, vanmorgen de laatste in de kwast. De West Indies. Ook deze zeep lever een prima schuim en de geur blijft hierin ook goed aanwezig. D geur van deze zeep bevalt me het best van alle monstertjes, die ik de laatste dagen probeerde. Er zit duidelijk waarneembaar iets van limoen of zo in met onder in de geurnoten, die ik ook in mijn Bay Rum denk te ruiken. Echter ook heeft deze zeep weer een zekere aardsheid, die voor mij er niet perse in hoeft. Even weer gespiekt bij de maker: Haitian Vetiver + Amyris + West Indies Bay + Allspice + Black Pepper + Coconut + Wild Orange. Een aantal van de ingrediënten zijn inderdaad ook onderdeel van Bay Rum. Dat verklaart wel, waarom deze me het best bevalt. In elk geval een goed bruikbare en prettige zeep.

Zo, de komende dagen hetzelfde rondje nog een keer en dan de conclusie.

Mesje en krabber:

De Punktal Meisterstuck (carbon 0,08mm) voor de 8e x gebruikt.

Het mesje is nog steeds goed bruikbaar. Geen rare dingen als hoekgevoeligheid of rauwheid. In de ATT S1 zelfs heel bevredigend en duidelijk aanwezig. 3 rondes glad. Morgen nog maar 1x.

Resultaat: BBS.

Tot slot: Gezien het geurpalet van de gebruikte zeep, de eigen Bay Rum AS en ASB er op en weer lekker gekruid en verzorgd de dag begonnen.

Posted

IVang54.jpg

Heerlijke drie pass shave.

Klaar voor een 'echt' lekker bakkie koffie,

zoals alleen moeders kunnen maken omdat zij dat geheime ingrediënt toevoegen called LOVE.

F7V8GDm.jpg

88 jaar vandaag dus 88 rode en één witte.

Fijne dag allemaal