creon Posted September 20, 2013 Posted September 20, 2013 (edited) Na een aantal weken mee lezen, en een paar reacties gezet te hebben Is het nu toch tijd om mezelf voor te stellen Ik ben dus Jan Ben nu 33 jaar oud en sinds ik begonnen ben met scheren doe ik dit al nat Nat wilde in mijn geval zeggen met die geweldige 100.000 mesjes in 1 cartrige (ben volgens mij ooit een keer begonnen met 2 mesjes. en zit nu inmiddels op 5) Nooit echt genoten van het scheren, en deed het altijd maar snel even onder de douche Na het zien van de Rekenkamer over wat die cartrige mesjes wel niet kosten, en wat een "echt" scheermes kost En ook dat in die uitzending duidelijk werd gemaakt dat de mesjes van een cartrige eigenlijk best wel hele slechte kwaliteit staal is ben ik mezelf eens gaan verdiepen in het echte scheren Diverse verhalen gelezen, filmpjes gezien, en de interesse alleen maar gegroeid Van m'n vriendin een kwas en een scheerschuim stick van de vergulde hand gekregen en dat was toch eigenlijk wel wat prettiger scheren Op verschillende forums las ik over de Gold dollar, en had besloten dat dat mijn eerste scheermes moest worden Ik had al gelezen dat het geen scheerklaar mes is, maar dat ik voor mij geen belemmering maar eerder een uitdaging (ik hou er wel van om er m'n eigen ding van te maken) Vandaag, als verassing van mjn vriendin, een pakketje in de bus vanuit het verre oosten Mijn eerste 2 scheermessen zijn binnen Ik ga proberen om jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden wat ik met de messen ga doen en ik hoop dat jullie mij een klein beetje de juiste kant op willen sturen mocht ik ergens iets over het hoofd zien Edited September 20, 2013 by Guest
Nix13 Posted September 20, 2013 Posted September 20, 2013 Welkom Jan, alvast veel plezier hier. Ps de foto's doen het niet.
marzman Posted September 20, 2013 Posted September 20, 2013 Welkom Jan. De plaatjes doen het niet; ik denk dat het twee straigths zijn?
Buffel Posted September 20, 2013 Posted September 20, 2013 Welkom Jan! Er zitten hier genoeg mensen die jouw vragen vast willen beantwoorden.
creon Posted September 20, 2013 Author Posted September 20, 2013 plaatjes doen het wel jullie waren te snel
DoubleB Posted September 20, 2013 Posted September 20, 2013 Welkom Jan! GD's zijn lastige messen, zeker om te beginnen. Schroom niet om vragen te stellen!
Marcel Posted September 20, 2013 Posted September 20, 2013 Welkom! Ik heb ook nog 2 van die Gold Dollars hier liggen, maar meer om mee te spelen/experimenteren met slijpen dan om meteen mee te gaan scheren. Ze kosten gelukkig geen drol, dus je kunt er ook weinig fout aan doen
creon Posted September 20, 2013 Author Posted September 20, 2013 Ik ben ook zeker niet van plan om me er meteen mee te gaan scheren eerst nog wat weg slijpen, schuren dan scherp maken daarna pas kijken of we ermee kunnen scheren wel eens plaatjes gezien dat het mes onder het handvat uit kwam maar dat is gelukkig bij mijn messen niet het geval morgen eerst eens kijken of we een werkbankje kunnen maken waar de messen stevig in kunnen liggen
vandelaak Posted September 23, 2013 Posted September 23, 2013 Succes ermee Jan. Laat weten hoe het gaat.
Snuff Posted September 23, 2013 Posted September 23, 2013 Blijkbaar was ik het vergeten, bij deze alsnog welkom!
creon Posted September 23, 2013 Author Posted September 23, 2013 Gisteren hebben de ouders van mijn vriendin haar dremel mee genomen en vandaag maar een wat GD omgezet in vonken ik heb gewoon heel rustig het schuurrolletje op het mes laten rusten zonder enige druk hierdoor werd het mes ook helemaal niet warm (waar op sommige forums voor gewaarschuwd wordt) Vandaag dus een stukje bij die hiel weg gehaald en het "66" en "china" uit het mes gehaald maar 1 kant gedaan, misschien morgen de andere kant
talibeard Posted September 24, 2013 Posted September 24, 2013 Welkom Jan en veel plezier op dit forum!
Frans Posted September 26, 2013 Posted September 26, 2013 Hallo Jan, Heel veel plezier met het perfectioneren van de GD's en ook op het forum.
creon Posted October 15, 2013 Author Posted October 15, 2013 inmiddels de andere kant ook gedaan het mes weer in elkaar gezet en met schuurpapier op een stukje trespa aan de gang gegaan korrel 2000 was het fijnste wat ik had liggen, dus daar mee begonnen op internet wat fijnere stukjes besteld toen die bestelling binnen was van 2000 in verschillende stappen uitgekomen op 16000 daarna nog een bestelling gedaan op internet bij larry voor de poormans strop kit toen die binnen was, het mes over de chromium en iron oxide gehaald ook nog een paar keer over de strop en ik kan me zowaar scheren het scheren op deze manier is wel heel erg wennen, en ik doe het echt rustig aan maar de eerste stoppels hebben kennis gemaakt met eenn open mes
PI56 Posted October 15, 2013 Posted October 15, 2013 Mooi werk. Zo'n open mes helemaal zelf scheer klaar maken heb ik niet aangedurfd. Het scheren is eerst even wennen, maar inderdaad, als je maar rustig aan doet gaat het helemaal goed komen. En dan nog volhouden.
Recommended Posts