Snuff Posted November 23, 2017 Posted November 23, 2017 Hi mannen, Ik kreeg de vraag toegespeeld van Manuel uit Zwitserland of ik hem zou willen helpen met inbreng, hij ontwerpt namelijk een eigen shavette. Echter ik vond het leuker om het hier (met zijn toestemming) te plaatsen om zo een bredere inbreng te krijgen, dus hou jullie niet in. Nadat het project voltooid is krijg ik er eentje dewelke ik dan zou op een rondreis zenden aan diegenen die eraan meewerkten (iedereen betaald dan de verzendkosten naar de volgende persoon, dat is alles). I am about to do design my own Shavette that should come as close as possible to a real straight razor in feeling and Design. I really want to get sure to deliver a high quality product and not another cheap one. It would be really helpful for me if you can give me some advice what i have to consider while designing. Sorry for contacting you this way but i need as much help as i can get ... i also would give you some for free when the project is done. I already made a thread in an other forum about my project http://theshaveden.com/forums/threa...n-straight-razor-shavette.57394/#post-1319413 I also made the decision to use Injector Blades instead of DE Blades. There are harder to get but injector Blades make it feel more like a real Straight Razor. Here are some pictures of my first Designs. I hope you like it
Mikali Posted November 23, 2017 Posted November 23, 2017 hmmm, ligt misschien aan mij maar echt heel vernieuwend is het niet ?
Kamp Posted November 23, 2017 Posted November 23, 2017 Leuk idee Ron, krijg een error melding bij de link van de theshaveden. Zal er eens over nadenken
Snuff Posted November 23, 2017 Author Posted November 23, 2017 Leuk idee Ron, krijg een error melding bij de link van de theshaveden. probeer deze eens: http://theshaveden.com/forums/threads/design-and-manufacture-my-own-straight-razor-shavette.57394/page-2
Snuff Posted November 23, 2017 Author Posted November 23, 2017 Mijn eerste visie is dat ik een open scheermes te zien krijg, nergens enig teken van het laadmechanisme dat er moet komen, is natuurlijk nog maar een eerste tekening. Het handvat lijkt erg op een ontwerp dat Buddel van Fine Razors in Duitsland vaak gebruikt (en ik niet prettig vasthouden vind maar dat is heel persoonlijk).
Tjebbe Posted November 23, 2017 Posted November 23, 2017 Ik vind het mesachtige deel wel erg recht afgelijnd. Wel leuk dat iemand zich daar in stort.
Arnout Posted November 23, 2017 Posted November 23, 2017 Ik vind een krulleltje in de tang wel handig, mijn ringvinger heeft daar zijn vaste plaats en het helpt mij het mes lichtjes vasthouden denk ik. De balans en het scheergevoel gaan de doodslag geven denk ik. Verder vind ik het wel een flashy less is more design. De keuze van injector mesjes? Dat zijn toch redelijk korte mesjes? En zijn die er van andere fabrikanten dan schick?
Marcel Posted November 24, 2017 Posted November 24, 2017 Personna heeft geloof ik ook injectormesjes. Ik vind het wel een strak ontwerp, stukken beter dan de standaard goedkope shavettes.
Arnout Posted November 25, 2017 Posted November 25, 2017 Een beschermkapje voor de punt van het blaadje is misschien geen esthetische meerwaarde maar het gaat het mesje wel wat toegankelijker maken. En zoals het er nu uitziet gaat het blad er ver uitkomen, dat is ook niet echt een cadeau.
Recommended Posts