ChrisVanMeer Posted November 20, 2017 Posted November 20, 2017 SvdD - Maandag 20 November 2017 [align=center]Grotere afbeelding[/align] Krabber: Blackland - Blackbird SB Mesje: Polsilver - Super Iridium Kwast: Sorrentino - Barzini (Syntheet) Scheerzeep: Black Ship Grooming Co. - Captain's Reserve After-Shave: Black Ship Grooming Co. - Captain's Reserve
Edsel Posted November 20, 2017 Posted November 20, 2017 Muhle r41 Grande Rapira Super Stainless (4) Yaqi Brush Hema Sensitive scheerschuim Rituals Samurai Magic Shave als ASB
Ator razor Posted November 20, 2017 Posted November 20, 2017 Kantoorglad......... Een goede week toegewenst.
Tjebbe Posted November 20, 2017 Posted November 20, 2017 RazoRock 400, Proraso Wit, RazoRock Mamba op iKon Bulldog greep, Lord Platinum (2), Eigen Toco Tholin/den aftershave balsem.
Wimmie Posted November 20, 2017 Posted November 20, 2017 Drie passes gaven een gladder dan glad resultaat. Klaar voor een cappuccino with .... Fijne dag allemaal
onno Posted November 20, 2017 Posted November 20, 2017 Dat ziet er wederom lekker uit Wim. Hier in de badkamer: Gold REX (na 1 wang ter zijde gelegd: niet scherp genoeg) Blackbird gesloten kam met bovenstaande mesje Barrister&Mann Cologne Russe soap Penhaligon Endymion ASB Een mooie dag!
Johan Posted November 20, 2017 Posted November 20, 2017 Mühle Rocca R96 krabber Personna Platinum Chrome mesje Omega 11126 varkensharen kwast TFS Bergamotto Neroli zeep Nivea crème L.T. Piver "A La Reine des Fleurs" cologne
Harkos Posted November 20, 2017 Posted November 20, 2017 Yaqi R1605-S Tuxedo, Meissner Tremonia Indian Flavour, Ikon Shavecraft 101, Personna - Lab Blue 9e x, Green Freeze (Osage/Mennen/Menthol), Bay Rum Harkos® ASB. Kwast en zeep: Yaqi R1605-S Tuxedo en Meissner Tremonia Indian Flavour: Vanmorgen de 1e x dat ik de Meissner met de Yaqi opklop. Dat is me toch mooi. Die kwast deed bij meerdere zepen al mijn tevredenheid oproepen, maar met de Meissner is het helemaal mooi dik-lobbig schuim, dat een bom water opneemt. Uiteindelijk een beetje veel in de scuttle, maar hoef e ook niet het laatste likje er uit te knijpen. Mesje en krabber: De Personna - Lab Blue voor de 9e x gebruikt. Het mesje is vanmorgen in de spaarpot verdwenen. Niet, omdat hij echt op was, maar boven gemiddeld gepresteerd en is dit weer een erg goed exemplaar. In de Shavecraft 101 een vlotte 3 rondes. 1e ronde OC kant, 2e en 3e gesloten kant. Glad, maar wel met het gevoel, dat het mesje over zijn hoogtepunt is. Kan aan de combi liggen. Die scheert wel goed , maar de Ikon is niet echt heel effectief. Toch maar in de spaarpot. Resultaat: DFS. Tot slot: Lekker fris en toch kruidig afgewerkt met de Green Freeze en de eigen ASB.
fireshrimp Posted November 21, 2017 Posted November 21, 2017 Merkur Futur (Voshkod) Yaqi Tuxedo Figaro zwart Wimmies scheerkom Today Men AS Hema Sensitive ASB De combinatie van kwast en zeep leverde een kom vol met schuim, het schuim is meer dan prima, de geur niet zo interessant. De Futur op standje 2 leverde een glad velletje op.
Ator razor Posted November 21, 2017 Posted November 21, 2017 Pot Baume.Be bijna op Polsilver (2e) Blackbird gesloten kam 2 Gangen en glad.
Loei Posted November 21, 2017 Posted November 21, 2017 Maggard 3VA Astra Superior Platinum Razorock Plissoft Stirling Iced Pineapple Cien Balm Op het gezicht vond ik de Maggard best rauw scheren. Met een lichte hand scheert deze echter zeer soepel het hoofd. Het lichte gewicht bevalt ook goed, wat een ATT Calypso weer in het vizier brengt. De agressiviteit is ook fijn, wat een iKon Tech scheerkop in het vizier brengt. Keuzes... Zeer fijn geschoren! Verstuurd vanaf mijn STF-L09 met Tapatalk
Tjebbe Posted November 21, 2017 Posted November 21, 2017 RazoRock 400, Scheermonnik Delfts Wit, RazoRock Mamba op iKon Bulldog greep, Lord Platinum (3), Kokosolie. Mooi geurend en glad geschoren naar Tai Chi. Vanmiddag wordt de laatste verstandskies verwijderd...
ChrisVanMeer Posted November 21, 2017 Author Posted November 21, 2017 SvdD - Dinsdag 21 November 2017 Een spookachtige scheerbeurt vandaag... [align=center]Grotere afbeelding[/align] Open mes: Abr. Knyn - 7/8 Kwast: Black Ship Grooming Co. - 28mm Whaler (Das - Zilverspits) Scheerkom: Black Ship Grooming Co. Scheerzeep: Black Ship Grooming Co. - Ghost Ship After-Shave: Black Ship Grooming Co. - Ghost Ship
Harkos Posted November 21, 2017 Posted November 21, 2017 Semogue SOC Bristle Cherrywood, Jabonman Eden For Foroafeitado 2017, Fasan Slant #42, Punktal Meisterstuck (carbon 0,08mm) 1e x, Pinaud-Clubman Special Reserve, Nivea Men Original-Mild Aftershave Balsam. Kwast en zeep: Semogue SOC Bristle Cherrywood en Jabonman Eden For Foroafeitado 2017: De Jabonman Eden met het Semogue varken geeft een lekker schuim. Nog 1 x en het sample is op. Deze zeep is van goede kwaliteit en een geur, die mij wel bevalt, maar moeilijk echt goed kan beschrijven. Helaas is die niet heel uitbundig, maar dat zei zo. Mesje en krabber: De Punktal Meisterstuck (carbon 0,08mm) voor de 1e x gebruikt. Een nieuw onbekend mesje voor mij. Kreeg deze van Ator Razor om op te nemen in mijn overzicht. Hij vond het niet wat, maar ik moet bekennen, dat ik het een echt mooi carbon mesje vind, met het karakteristiek van dergelijke mesjes. Voelt als scheren met wat weerstaand, maar intussen gaat de baard er af zonder irritatie of wat dan ook. In de Fasan Slant is het mesje deel van een goede combi. Dat is natuurlijk niet zo verwonderlijk, want zowel krabber als mesje stammen uit de tijd dat carbon mesjes nog erg gangbaar waren. Mooi klassiek gereedschap. In 3 rondjes glad. Resultaat: BBS. Tot slot: Lekker geurtje van de Special Reserve en het volgende flesje Nivea balsem opmaken. Nu de Orginal. Kan die ook weer uit de kast.
Wimmie Posted November 21, 2017 Posted November 21, 2017 Heerlijke drie pass shave. Klaar voor fysiotherapie MAAR eerst een cappuccino met .... Fijne dag allemaal.
Johan Posted November 21, 2017 Posted November 21, 2017 Mühle Rocca R96 krabber Personna Platinum Chrome mesje Omega 11126 varkensharen kwast TFS Arancio Amaro Forte Dure zeep Floid Mentolada Suave aftershave Het was alweer een hele tijd geleden dat ik de TFS Arancio Amaro zeep had gebruikt. Zoals alle TFS linea intenso zepen is het schuim voortreffelijk. Dat kon niet voorkomen dat ik mezelf een schraal plekje bezorgde op de kin, maar dat lag volledig aan mijzelf (haastige spoed is zelden goed ). De Floid maakte het geheel af. Klaar voor vandaag, en morgen beter opletten.
peto Posted November 21, 2017 Posted November 21, 2017 Merkur Progress Gillette Rubie Platinum Plus Arko stick Simpson X2L Best Badger Tabac Original ASL Weer glad en fris..!
Jan Zoethout Posted November 21, 2017 Posted November 21, 2017 SvdD 20171121 J&T® bamboe / Tuxedo. Jabones by Luna "Java". Maggard slant / MR14 greep. Gillette 365 Stainless (7). PeReJa Lavender EdC.
Arnout Posted November 21, 2017 Posted November 21, 2017 Aardig geurtje vanmorgen, de puma scheert nog heel zacht vanaf de jnat, maar nadien is wel wat aluin, en ik had me blijkbaar gesneden zonder dat ik het gevoeld had, ik heb het liever anders!
iwan073 Posted November 21, 2017 Posted November 21, 2017 Een spookachtige scheerbeurt vandaag....... Wat is je mening over die Black Ship zepen Chris?
ChrisVanMeer Posted November 21, 2017 Author Posted November 21, 2017 Wat is je mening over die Black Ship zepen Chris? Ze toveren stuk voor stuk een brede glimlach op mijn gezicht en die van mijn vrouw. Beiden vinden we het heerlijke geuren.
Kingjack Posted November 21, 2017 Posted November 21, 2017 Lutz Kai Virgina Sheng 26 mm finest Dr Harris - Windsor Vandaag een Hansje mogen beleven.... Na 2 rondjes, zeer onaangename rondjes, viel het oog op een flapperende bovenplaat. Het greepje bleek niet goed vastgeschroefd. Ronde 3 ging na reparatie als vanouds met de lutz en uiteindelijk weer fijn glad.
efsk Posted November 22, 2017 Posted November 22, 2017 Gisteravond: Paladin Buck Rogers 26mm 2CSNL3 fan, Cobalt Le Pere Lucien - Rose de Pushkar Fasan 42 Voskhod (3?) Tunney aluin
ChrisVanMeer Posted November 22, 2017 Author Posted November 22, 2017 SvdD - Woensdag 22 November 2017 [align=center]Grotere afbeelding[/align] Krabber: Rockwell Razors - 6C - plaat nr 3 Mesje: Souplex Kwast: Semogue - OC Kersenhout Scuttle: Steve Woodhead Ceramics - Medium Teak Scheerzeep: Black Ship Grooming Co. - Ship Wreck Cove (proefmonster) After-Shave: Black Ship Grooming Co. - Wit Whale (proefmonster)
Ator razor Posted November 22, 2017 Posted November 22, 2017 Baume.be Omega puro tasso Polsilver (3e) Blackbird gesloten kam Esprit de Valdemar Fougére
Recommended Posts