Jump to content

Recommended Posts

Posted

24 november : Black Friday : het is dus bijna zover.

Black Friday is onstaan in Amerika de vrijdag na Thanks Giving Day. Die dag hebben de Amerikanen verlof en zag het zwart van het volk op de wegen. Amerikaanse bedrijven speelden in op dit fenomeen en gaven die dag een extra korting die meestal maar 24 uur geldig is. Ook in Europa begint dit fenomeen stilaan ingeburgerd te raken.

Ook heel wat leden van dit forum zijn waarschijnlijk van plan die dag tal van zaken aan te kopen maar twijfelen nog over bepaalde zaken.

Deze week stelde ik hier op het forum vragen welke cremes ik kon vervangen van 1 merk door hetzelfde merk van vaste zepen en dankzij dit forum heb ik kunnen voorkomen dat er een slechte zeep werd gekocht.

De bedoeling van deze rubriek de vragen te stellen naar wat je op zoek bent, of het produkt ok is en waar je het eventueel kan kopen. Je kan dit natuurlijk elders plaatsen maar hiet zou het een verzamelpunt zijn voor Black Friday.

Ik zal dus maar van start gaan met mijn vragen :

Dr Harris : sandalwood vaste zeep zou niet zo goed zijn als de cremes, maar hoe zit het met de andere produkten van Dr Harris ? Ik denk aan Arlington, Almond, Lavendar, Malbourough ?

Ook ben ik op zoek naar een mangogeur : welke merk ?

Zijn er nog Caraibische geuren die top zijn ?

Wat ik ook nog zoek is een goeie Oosterse geur.

Lavendel : zo zou ik ook wel een zeep willen. maar dan wel een topzeep : Welk merk zeep, asl en asb moet ik kopen ?

Hans, Harrie, Rolf, andere leden van dit forum, kunnen jullie helpen ?

Posted

Dr Harris: ik ken alleen de vaste zepen die de meest fantastische scheereigenschappen bieden gecombineerd met een zwakker geur. Ik ben niet van de sterke geuren, maar deze mogen wel iets sterker.

Caraibische geur: Vreto Coconut & Vanila. Niet verkrijgbaar op zwarte vrijdag echter. Wel een geur due het gevel geeft op het sctrand te liggen met een glas met een pluutje.

Posted

Ja Black Friday de hype dat we -omdat het 25% goedkoper is- ons overvolle badkamerkastje verder afvullen. Onontkoombaar natuurlijk, zeker met zo’n discussie

Dr Harris is de zeep beter dan de crème heb ik uit meerdere bronnen vernomen. Bij TOBS is het in mijn ervaring omgekeerd.

Lavendel: Castle Forbes, de zachte zeep en asl natuurlijk. Voor mij de lekkerste CF variant in een sterkte tussen Engelse en Amerikaanse zepen in. hoewel de 1445 ..... fantastische geur als ASL maar in zeep misschien wat te sterk.

Zelf neig ik ook naar de Barrister&Mann zepen, waaronder de Lavendel.

Voor mango moet je niet bij mij zijn. Maar mijn onbekende gewenste geur:

Scheerzeep met de geur van een kwalitatief goede niet brandende sigaar als een Hajenius. Wie kent zo’n zeep?

Posted
Dr Harris: ik ken alleen de vaste zepen die de meest fantastische scheereigenschappen bieden gecombineerd met een zwakker geur. Ik ben niet van de sterke geuren, maar deze mogen wel iets sterker.

Caraibische geur: Vreto Coconut & Vanila. Niet verkrijgbaar op zwarte vrijdag echter. Wel een geur due het gevel geeft op het sctrand te liggen met een glas met een pluutje.

Richard, Ik ken deze zeep totaal niet. Waar koop je die vreto ? ik kan enkel fotos ervan vinden.

Posted

mailtje naar vreto punt goran bij gmail en vragen wat en of hij heeft. In het engels, in oostblokkië praten ze geen nederlands.

Posted
Maar mijn onbekende gewenste geur:

Scheerzeep met de geur van een kwalitatief goede niet brandende sigaar als een Hajenius. Wie kent zo’n zeep?

Onno,

Ik heb een sample gehad van Razorock "The Freedberg". Ik heb het sample als handzeepje opgebruikt anders zou ik het je met plezier sturen: ik noteerde dat het voor mij "de geur van een sigaar gedrenkt in limonade, mij te zoeterig" was. Een zoete versie van Aventus. Ik vond Freedberg dus nogal viezig, maar het heeft zijn fans en wie weet is het wat je zoekt. Ik geloof dat het nu Emperor heet ipv Freedberg, ik weet niet of de geur daarmee ook veranderd is, maar bij de noten van rook, leder en ananas kun je je misschien ook iets sigaarachtigs voorstellen.

Posted
...aandacht was weer getrokken in dit nadat ik foto van Chris zag.. (niet meer zulke foto's plaatsen)

Dat kan ik natuurlijk niet beloven!

Qua Barbershop, misschien is dan Two Bits van Black Ship Grooming Co ook wat voor jou?

Zojuist besteld.

Zelf ga ik op Black Friday voor de drie (of vier) varianten van PannaCrema.

Posted

"de geur van een sigaar gedrenkt in limonade, mij te zoeterig" was.

Dit klinkt heel erg vies. Dank voor de waarschuwing

Posted

Om er ook maar een Black Friday in te gooien... Geen idee of het überhaupt in de aanbieding komt.

Neem ik een 37C of een 39C. Verschil zit m in het handvat ben ik inmiddels achter en voor zover ik weet.

Gaat het verschil opleveren in scheren????

Waar komt ie in de aanbieding??

Posted
...aandacht was weer getrokken in dit nadat ik foto van Chris zag.. (niet meer zulke foto's plaatsen)

Qua Barbershop, misschien is dan Two Bits van Black Ship Grooming Co ook wat voor jou?

Zojuist besteld.

Ik vind dat het verrassend stil is in Italie. Nog geen aankondiging vwbt BF sales :cry:

Posted

Zojuist besteld.

Ik vind dat het verrassend stil is in Italie. Nog geen aankondiging vwbt BF sales :cry:

De Italianen zitten nog in zak en as, door het voetbal resultaat...

Posted

Tja, dat geldt voor de Amerikanen ook. Stil bij Maggard en uitgeschakeld voor het WK.

Alleen Italian Barber heeft een mail rondgestuurd.

Posted
Tja, dat geldt voor de Amerikanen ook. Stil bij Maggard en uitgeschakeld voor het WK.

Tja, van amerikanen die voetballen wordt niemand wijzer... :)

Posted

Word je van voetballen dan Überhaupt wijzer ? :roll::twisted:

sorry, kon het niet laten, ik ben zelf niet zo'n groot voetballiefhebber ;)

Posted

Word je van voetballen dan Überhaupt wijzer ? :roll::twisted:

sorry, kon het niet laten, ik ben zelf niet zo'n groot voetballiefhebber ;)

Ik in ieder geval wel...

Posted

Dat ze in Italië niet aan black friday doen, kan dat ook zijn omdat het iets typisch Amerikaans is? Of moeten we dit ook in Nederland gaan overnemen?

(We zijn normaliter niet zo van dat overnemen van Amerikaanse gewoonten... voor je het weet laat je het leven omdat iemand met onverwachte scheerbrand zijn Smith & Wesson bij wijze van SOTD (Shot of the Day) op de verkoper wil verhalen......)

Posted

Hier doen veel winkels het, er zijn er zelfs die al van afgelopen maandag een actie hebben lopen waarbij je nu al kan kopen en dan achteraf het verschil met de black friday prijs krijgt terug betaald.

Posted
PannaCrema heeft de mail voor Black Friday doorgestuurd. Inderdaad 30% korting.

Kortingscode "BF2017".

Mail niet gekregen dus moet ik me opnieuw inschrijven. De potten zijn hier wel nog overvol.

Bedankt om het mee te delen Chris

Posted
PannaCrema heeft de mail voor Black Friday doorgestuurd. Inderdaad 30% korting.

Kortingscode "BF2017".

Klikkerdeklik dat mandje in ! nog heel effe wachten :lol: