Jump to content

Hoe maak je DE schoon?

VROEM

Recommended Posts

Ik heb van iemand een houder en kwastje gekregen maar die zijn gebruikt.

Hoe maak ik ze weer blinkend schoon?

Vaatwasser??

Herkent iemand de houder, welk merk type is het?

(Nu zijn de letters nog smerig en niet goed leesbasr)ejy2ubep.jpgery3umy3.jpg

Al ben ik ook wel benieuwd naar de vaatwasser methode. Chroom komt er vaak als nieuw weer uit, maar het is wel flink agressiever (agressievere zeep vooral denk ik). Glazen komen er vaak weer lelijker uit dus het is ook niet helemaal zonder risico.

Lampukap zijn methode lijkt me veiliger dan de vaatwasser.

THX Marcel, Ik vond inderdaad door het patent nummer wat meer info:

#7: HD 500 Rocket/#59; this is the heavy duty Rocket sometimes referred to as the double ring, 500 or #59. This is many wet shaver’s favorite. It has a larger diameter handle and a few variants that we’ll see later. These hefty shavers came in clear/blue plastic cases that are different in the way they hold the razor horizontally by a tongue of plastic above the blade pack. They also came in a blue hard case and were then known as a #59. These can say either patent pending or Brit. Pat. 694093 in the blade tray some also have the II symbol under head. 71 grams for the full brass and copper version, 57 grams for the less common variant with aluminum handle.

Hij voelt inderdaad zwaar aan en de shaft is ongeveer 12 mm diameter.

Gewicht maar liefst 74 gram

Edited by Guest

Dat patentnr hebben heel veel britse Rockets of varianten als Aristocrats.

Ik ga er nog steeds van uit dat het een Rocket HD is.

Een Rocket HD ziet er heel anders uit. Wel een mooie krabber, die van de OP, vooral de steel!

Maar terugkomend op de vraag van de OP; mag een krabber in een ultrasoonbadje?

Dat patentnr hebben heel veel britse Rockets of varianten als Aristocrats.

Ik ga er nog steeds van uit dat het een Rocket HD is.

Een Rocket HD ziet er heel anders uit. Wel een mooie krabber, die van de OP, vooral de steel!

Hierboven staat een tech, maar dat is niet de vraag waar ik op reageerde. In de startpost staat een Rocket HD, net als hieronder (maar dan weer een versie toen het patent nog niet was toegekend):

1953%20Rocket%20HD%201953%20Patent%20Pending-beschriftet-Logo.jpg

Geen probleem. Enigste waar je mee op moet letten zijn middelen die metaal kunnen aantasten/etsend werken. Maar iets simpels als een zeepsopje oid geen enkel probleem.

Mocht je heel aparte messen hebben, bakeliet oid, messen die broos zouden kunnen zijn, dan uiteraard het veilige voor het onveilige. Een goede ultrasoon zou dan kunnen zorgen voor scheuren/breuk. Maar een stevige metalen, moet zonder probleem kunnen.

Voor diegene die er eentje hebben zou een stoomcleaner ook prima werken.