Jump to content

Recommended Posts

Posted

D64F8C8F-8ECE-4D57-8938-266B68D839FD.thumb.jpeg.ff934ba7cd38daca253b4753f84b2f01.jpeg

Heb de indruk dat deze Kai meer geluid produceert dan de Feather van afgelopen week. Niet helemaal glad na 2 gangen. Een vreedzame week toegewenst ;)

Posted

Druivenpitolie,

RazoRock 400,

TOBS Jermyn Street,

RazoRock Mamba,

Personna Platinum Chrome (1),

Madre Labs Witch Hazel,

Nivea Sensitive aftershave balsem.

De Mamba gaat lekker, ook met dit mesje!

Posted

Dfs of heet het een GLS? Het resultaat is in elk geval BBS of is het nou GG

Geen twijfel over het mes: na 8k, 20k en 200 slagen op leer is de snede goed.

De Barrister&Mann doet het weer zeer goed. Ik merk wel dat de hoeveelheid geurstoffen eigenlijk net boven mijn tax o nee belastbaarheid zit. Het is scheren met een eau de toilet Bulgaarse yoghurt.

e1cadf39f2bc75a4437f63bbfda16bce.jpg

Een mooie dag!

Posted

Mühle Rocca R96 krabber

Gillette 7 o'clock geel mesje

Omega 11126 varkensharen kwast

TFS Bergamotto Neroli zeep

Tabac Original aftershave

Niet veel te melden; goede spullen dus een goede scheerbeurt.

Posted

Razorock plissoft syntheet

Wolfman wr1 std gap

Polsilver mesje

Dr harris sandalwood creme

Dr harris sandalwood asl

Dr harris sandalwood asb

Baby billetjes glad

Posted

Een Rapira Platinum Lux mesje in de Karl Engels geeft een veel comfortabeler scheergevoel als met een Lord Classic. De irritatie van de huid is op een paar puntjes na weer onder controle en nu ik begin te wennen aan deze krabber gaat het scheren ermee als de spreekwoordelijke speer.

Wan nog steeds niet als een speer gaat is de Feather DX welke ik thans gebruik na de scheerbeurt met de krabber om me de diverse bewegingen aan te leren. Vandaag echter met als triest resultaat een flinke haal in mijn linkerwang toen ik trachtte de gang tegen de haarrichting te doen.

De Prep zeep welke ik van mijn jonge vriend gekregen heb, blijft tot één van mijn favorieten behoren en samen met de Pre-shave en balm blijft het genieten.

IMG_1890.thumb.JPG.4a71c19311cebfb25aeee0d69098982d.JPG

Posted

Blackland blackbird cc

Kai

Maseto 24 mm extra dense finest

Dr. Harris - Windsor

Blackbird en Kai is een fraai huwelijk. 3 rondjes ploegen en zo glad als het maar kan, heerlijk.

De zeep wordt te weinig gebruikt maar daar komt verandering in....41fc174777b2f956155c35f818e6d07c.jpg

Posted

H6SCNsB.jpg

De nieuwe koraat in zijn stokoude scales, extreem scherp van de cf op olie.

de voorbereiding is belangrijk bij een mes dat overal doorvliegt, dus eerst een preshave, dan de rode proraso, een saaie geur, maar geen slechte zeep, zeker met de pre shave een goeie bescherming.

Het is een zwaar mes, maar het is in balans. Het mes was niet rauw maar te scherp om comfortabel te noemen. Ook geen risico's genomen door rap eens een stukje nog een keertje mee te nemen en 3 gangen gebruikt. Glad maar niet superglad en een beetje aluin

Posted

Brad Sears/Morris & Forndran 1XL in Finest Badger, Disco Haze

Castle & Forbes Cedarwood/Sandalwood

Steiger Pilot (s)

Voskhod (3)

Tunney aluin

Behoefte aan een warme zeep zonder scuttle, en dan kom ik automatisch uit op deze C&F Cedarwood/Sandalwood. Prachtig hout, prachtig schuim, prachtig scheren. Opgebracht met de kleurrijke 1XL, wat ik altijd een prachtige naam vind want XL is het ding nout precies exact helemaal niet.

De Steiger Pilot voor de derde keer, en dat komt bij mij maar bij uitzondering voor. Echter: er moest getest. Dezelfde wijze geschoren als gisteren, dus de eerste gang met de vleug /, de tweede gang met de vleug \, en de derde gang tegen de vleug - met de greep een halve slag losgedraaid. De scheve gangen de krabber een wat andere hoek aan laten houden, dus de greep minder verticaal, en dat scheelde aanzienlijk.

Glad, sneetje op de adamsappel, en de Tunney bleef redelijk rustig.

Posted

IMG_2515.png?dl=0

• Yaqi Black 22mm Synthetic
  • De Vergulde Hand Scheercrème
  • Edwin Jagger DE89 “Barley”
  • Gillette 7 O’Clock SharpEdge
  • De Vergulde Hand Aftershave Balsem

Ben geen fan van deze scheercrème.

Ik denk dat hij de kliko in gaat.

Posted

Druivenpitolie,

RazoRock 400,

TOBS Jermyn Street,

RazoRock Mamba op Blackbirdgreep,

Personna Platinum Chrome (2),

Madre Labs Witch Hazel,

Gentlemen's Hardware Post Shave lotion.

Posted

SvdD - Dinsdag 14 November 2017

SOTD_20171114-1024x683.jpg

[align=center]Grotere afbeelding[/align]

• Krabber: Edwin Jagger - DE3D14BL - 3D Laser Diamond
  • Mesje: Polsilver - Super Iridium
  • Kwast: Simpsons - Chubby 2 (Das - Best)
  • Scheerzeep: Wickham Soap Co - Super Smooth - Dandyism
  • Geurtje: Zoologist - Panda (Sample)

Posted

Merkur 37C met Perma-sharp mesje (4)

AP Shave Co Tuxedo

Antiga barbearia de bairro scheerzeep

Aluin

Myrsol agua balsamica

444 balm

Posted
[t.

Die Iwan het blijft een stout jongetje :lol::lol:

Had zelf een de democratische verkiezing uitgeschreven viewtopic.php?f=29&t=6254

Kiezen de leden alhier voor SvdD regelt de moderator dat vervolgens in maar dan gaat hij toch nog even recalcitrant zijn en de aanhef veranderen, laten we zeggen belletje trekken voor gevorderden :D:D

Posted

Een wat vroege scheerbeurt omdat we in de herkansing gaan met onze Johan die hopelijk zo huize Koning komt bezoeken.

De Karl Engels nu 5 keer achter elkaar gebruikt en het mag gezegd worden dit is een toppertje. Met het Rapira Platinum Lux mesje 2x keer weer een prachtige scheerbeurt met een ontzettend glad resultaat.

En natuurlijk weer de Feather als toetje over de huid heen gehaald het is net iets teveel voor de huid waardoor de aluin zich laat gelden maar ik moet het toch eens leren :?

IMG_1892.thumb.JPG.0c40471027f195ceaf2e511d054e90e6.JPG

Posted

Maseto Silvertip Badger Shaving Brush - Memphis,

BdF Esclusivo,

Gillette Fat Boy adjustable,

Personna - Lab Blue 3e x,

Ilgaz Düzce Tütün (Tabac),

Hema Sheabutter ASB.

Kwast en zeep:

Maseto Silvertip Badger Shaving Brush - Memphis en BdF Esclusivo:

De Maseto en de BdF maakten een mooi dicht schuim, zoals ik graag heb, mooi stevige Bulgaarse yoghurt. Zo'n mooi glanzend, vochtig en toch dicht schuim. Dat laat zich mooi op kwasten met deze kwast. De geur is erg decent, licht citrus en nog wat bloempjes en bos, maar niet overheersend.

Mesje en krabber:

De Personna - Lab Blue voor de 3e x gebruikt.

Ook nu doet het mesje gewon zijn werk. Scherp en moeiteloos door de baard. In de Fat Boy op 6 is het een niet te effectieve combi, die de baard mooi glad tot op het velletje verwijdert.

Resultaat: BBS.

Tot slot: Prima scheerbeurt, afgesloten met Turkse edc en de Hema Sheabutter ASB.

Posted

Er lag een Japanner klaar voor vandaag maar eerst een scheertest van een ouder Spaans mes. Normaal doe ik een enkele pass op een kant van mijn gezicht voor een test maar vandaag heb ik de hele scheerbeurt met dit mes gedaan, ik kon er gewoon niet mee ophouden, wat een heerlijk scherend mes.

8d42cbe16a41dab18d79148636c139df.jpg

Posted

SvdD 20171114.

df8lfdB.jpg

Luyixian Jiamei Cosmetics synth. "Beautiful Elements".

Epsilon opschuimbakje.

Ziaja Yego scheercreme.

Schick type M2 (dial:7).

Personna S/S PTFE coated (4).

Hugo Boss ASB.

Het kwastje (eergisteren kapot gevallen) weer gerepareerd.

De krabber is regelbaar tussen te mild (voor mij) en te agressief (voor mij).

Posted (edited)

Timeless 0.95 OC

Kai

Shavemac 26 mm, Delta

Dr. Harris - Windsor

Met dank aan de heerlijk openlijke dialoog over het wel of niet Rechts scheren, vandaag besloten om te kijken of met de Krabber ook beide oriëntaties bruikbaar zijn.

Wel dat valt nog niet mee, maar na 3 rondjes schadevrij glad.

De zeep verdient wel extra aandacht, deze geeft via de Delta heerlijk schuim en heeft veel meer geur dan de crème en blijft ook nog even hangen.

Edited by Guest