Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hifumi had ik enige tijd geleden beloofd nog wat extra foto’s te posten van mijn kist voor open scheermessen.

Hajenius stond bekend om zijn mooie presentatiekisten uit de tijd dat bij de directeur een doos sigaren stond.

59749ff964b18d238f1bf5c199d4da2b.jpg

Deze mahoniehouten kist van 22x24 cm op marktplaats gekocht. Ze zijn nog groter te koop maar met messen wordt dat erg zwaar.

dea7e447004c52d8b0dec662b482e6cc.jpg

Een hoogte van 4cm is noodzakelijk want anders past de Filarmonica 8/8 er niet in. En zeg nou zelf: een verzameling zonder fili is geen verzameling!

Latjes op maat gezaagd en de staanders en doos bekleed met namaak leer. Ik had gehoopt op 12 ligplekken maar het zijn er 10 geworden.

Dit is het resultaat van een avondje geen tv kijken.

7df6387dd78a0bb0f34af742290603d7.jpg

Gratis is de heerlijke geur van Hajeniussigaren. Met een beetje mazzel zitten er , zoals bij mij, nog sigaren in.

Ik ben altijd teleurgesteld in Tabacco zepen omdat ik de geur van -niet brandende- de Hajeniussigaar verwacht.

Posted

Een mooie en compakte oplossing die onmiddellijk toont welke messen je voor je hebt!

Maar die kistjes zijn moeilijk te vinden!

Posted
Netjes.. behalve de kopse kantjes..

Zou mooi zijn dat je die bekleding in spuitbussen zou kunnen krijgen om alles egaal en geheel te bedekken.

Mee eens, maar ik kreeg op kopse zijden het namaak leer er niet mooi op. Nu hebben kopse zijden zelfde kleur als de twee bodemlatjes. Dat is minder te zien op de foto's.

Het alternatief is de latjes doortrekken tot de zijkant van de kist maar dan krijg je de messen er minder goed uit.

• 3 years later...