onno Posted November 10, 2017 Posted November 10, 2017 Hifumi had ik enige tijd geleden beloofd nog wat extra foto’s te posten van mijn kist voor open scheermessen. Hajenius stond bekend om zijn mooie presentatiekisten uit de tijd dat bij de directeur een doos sigaren stond. Deze mahoniehouten kist van 22x24 cm op marktplaats gekocht. Ze zijn nog groter te koop maar met messen wordt dat erg zwaar. Een hoogte van 4cm is noodzakelijk want anders past de Filarmonica 8/8 er niet in. En zeg nou zelf: een verzameling zonder fili is geen verzameling! Latjes op maat gezaagd en de staanders en doos bekleed met namaak leer. Ik had gehoopt op 12 ligplekken maar het zijn er 10 geworden. Dit is het resultaat van een avondje geen tv kijken. Gratis is de heerlijke geur van Hajeniussigaren. Met een beetje mazzel zitten er , zoals bij mij, nog sigaren in. Ik ben altijd teleurgesteld in Tabacco zepen omdat ik de geur van -niet brandende- de Hajeniussigaar verwacht.
ChrisA Posted November 10, 2017 Posted November 10, 2017 Inderdaad heel erg mooi en praktisch. Kan je zo meenemen als show model.
Snuff Posted November 10, 2017 Posted November 10, 2017 Ik kijk geen tv en toch bezit ik geen zo’n mooie dozen mooi gedaan!
Arnout Posted November 10, 2017 Posted November 10, 2017 Een mooie en compakte oplossing die onmiddellijk toont welke messen je voor je hebt! Maar die kistjes zijn moeilijk te vinden!
onno Posted November 10, 2017 Author Posted November 10, 2017 (edited) Maar die kistjes zijn moeilijk te vinden! Dit is een grote kist https://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/rookartikelen-aanstekers-en-luciferdoosjes/m1216819264-hajenius-assortiment-kist.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=8 Dit is een kist van "mijn" formaat vermoed ik maar belachelijk duur https://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/rookartikelen-aanstekers-en-luciferdoosjes/m1214958737-hajenius-mahoniehouten-sigarenkist.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=12 Edited November 10, 2017 by Guest
onno Posted November 10, 2017 Author Posted November 10, 2017 Netjes.. behalve de kopse kantjes.. Zou mooi zijn dat je die bekleding in spuitbussen zou kunnen krijgen om alles egaal en geheel te bedekken. Mee eens, maar ik kreeg op kopse zijden het namaak leer er niet mooi op. Nu hebben kopse zijden zelfde kleur als de twee bodemlatjes. Dat is minder te zien op de foto's. Het alternatief is de latjes doortrekken tot de zijkant van de kist maar dan krijg je de messen er minder goed uit.
Martijn88usa Posted November 23, 2020 Posted November 23, 2020 vraag het eens aan een van de betere sigaren winkels die longfillers ook los verkopen, wellicht kunnen hun je helpen met een zeer mooi kistje, succes!
ChrisVanMeer Posted November 23, 2020 Posted November 23, 2020 Mooi dat zo’n draadje na 3 jaar weer af wordt gestofd. 3
Martijn88usa Posted November 24, 2020 Posted November 24, 2020 @ChrisVanMeer zo hou je het beetje op gang he😁👍, en wie weet heeft iemand er nog wat aan! buiten dat had ik er eerlijk gezegd niet op gelet hoe oud het bericht was😅
Recommended Posts