Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik denk er over om te gaan sparen voor een open kam Timeless.

Vraag is alleen: welke "blade gap" - 0.68 mm of 0.95 mm ?

Een R41 is naar mijn smaak te agressief, de open kam versie van de Blackbird zit bij mij net op de grens ...

En nu niet zeggen: UEKAZ ... want dat had ik zelf al bedacht ... :lol::lol:

Posted

Bij zulke bedragen zou het mooi zijn om ze beide even te proberen... Maar ja, dat gaat helaas niet altijd.

Posted

Had je al gezegd UEKAZ Jan? zo nee bij deze dan :lol:

Maar de R41 -als je hiermee de 2013 uitvoering voor ogen hebt- is in mijn ogen een gedwee lammetje vergeleken met de Timeless 0,95 open kam.

Met de R41 kan ik me zonder problemen elke dag mee scheren, echter met de Timeless lukt me dat niet want na drie dagen scheren heb ik dan te weinig opperhuid over ;)

Dat lukt me wel met de dichte kam 0,95 van de Timeless maar dat was de natuurlijk vraag niet, maar mooi dat je kan proefscheren met de krabber van mijn jonge vriend dus veel scheerplezier.

Posted

Ik heb ook alleen de .95, als je makkelijker hier langs komt, dat mag ook!

Als ik zou kiezen zou ik zeker de .95 kiezen, mijn twijfel zou nog zijn de scaloped versie.

De scaloped versie schijnt toch net wat lekkerder te scheren.

Voor velen is de .68 net te weinig effectief.

Posted
Ik heb ook alleen de .95, als je makkelijker hier langs komt, dat mag ook!

Als ik zou kiezen zou ik zeker de .95 kiezen, mijn twijfel zou nog zijn de scaloped versie.

De scaloped versie schijnt toch net wat lekkerder te scheren.

Voor velen is de .68 net te weinig effectief.

Mee eens Tjebbe tijdens mijn bezoek aan Snuffie heb ik me met beide versies mogen scheren en de 0,68 was aan mij niet besteed veels te mild en te weinig effectief.

En daarnaast onderschrijf ik dus ook de mening van Snuffie dat in de 0,95 scalloped versie de gesloten kam voor mij de beste optie is.

Ik heb de 0.68 en deze ervaar ik als heerlijk. De gesloten Blackbird is nog net wat effectiever voor mij.

Zover ik me nog kan herinneren is de Blackbird toch heel wat effectiever als de 0,68 Chris en niet "nog net wat" maar ook dat is natuurlijk UEKAZ :lol:

• 2 weeks later...
Posted

Ik heb een timeless 0.68 open kam. Heerlijke krabber, Zou niet effectiever/agressiever willen. Heb de agressievere versie nooit geprobeerd. Je zou hem best mogen lenen maar met verzendkosten vanuit Australia loont dat waarschijnlijk niet.

Posted
Bij de open kam verkies ik de mildere versie, bij de gesloten de grotere opening.

Heb jij dan de mildere open kam versie, Ron ?

Nee heb ik niet maar heb die wel kunnen testen. Nu moet je niet zo veel aantrekken van mijn oordeel want ik en open kam krabbers zijn geen echte vrienden, behalve de Wolfman ben ik er nog geen tegengekomen waar ik me graag mee scheer. Ik bedoelde dus eigenlijk dat de mildere versie de minst slechts was voor mij.

Posted

Heb jij je wel eens geschoren met de open kam van Blackbird Snuffie want naast de Fatip en de Rotbart is dit toch wel een favoriet van me?

• 1 month later...
Posted

Mijn Timeless titanium top cap en greep zijn vandaag al van Amsterdam Schiphol vertrokken:

N4qPPzx.jpg

5j1gKMl.jpg

Met een beetje geluk zijn ze dit jaar nog hier - met nog meer geluk vliegen ze onder de douane-radar door ... :)

Van Jaco mag ik z'n Timeless open kam met 0.95 mm gap lenen - is er nou echt niemand die een open kam (alleen onderplaat is voldoende) met 0.68 mm gap te leen heeft ?  :$

Posted
Jan Zoethout schreef Op 12/24/2017 om 16:27:

Met een beetje geluk zijn ze dit jaar nog hier - met nog meer geluk vliegen ze onder de douane-radar door ... :)

Dat met de douane-radar is niet gelukt - ik weet nu al dat ik €36.93 mag betalen aan onze vrienden ... :$

Posted

Jammer Jan maar bedenk dat met jouw geld zojuist hier in Utrecht weer een gat in het asfalt gerepareerd is, moet toch een goed gevoel geven:D

• I like it 1
  • Haha 2