Jan Zoethout Posted November 9, 2017 Posted November 9, 2017 Ik denk er over om te gaan sparen voor een open kam Timeless. Vraag is alleen: welke "blade gap" - 0.68 mm of 0.95 mm ? Een R41 is naar mijn smaak te agressief, de open kam versie van de Blackbird zit bij mij net op de grens ... En nu niet zeggen: UEKAZ ... want dat had ik zelf al bedacht ...
roland Posted November 9, 2017 Posted November 9, 2017 Bij zulke bedragen zou het mooi zijn om ze beide even te proberen... Maar ja, dat gaat helaas niet altijd.
ChrisVanMeer Posted November 9, 2017 Posted November 9, 2017 Ik heb de 0.68 en deze ervaar ik als heerlijk. De gesloten Blackbird is nog net wat effectiever voor mij.
Kingjack Posted November 9, 2017 Posted November 9, 2017 (edited) Je mag de 0.95 OC proberen Jan Edited November 9, 2017 by Guest
Jan Zoethout Posted November 9, 2017 Author Posted November 9, 2017 Je mag de 0.95 OC proberen Jan Mooi Jaco .. je hoort nog van mij ...
Hanskoning Posted November 9, 2017 Posted November 9, 2017 Had je al gezegd UEKAZ Jan? zo nee bij deze dan Maar de R41 -als je hiermee de 2013 uitvoering voor ogen hebt- is in mijn ogen een gedwee lammetje vergeleken met de Timeless 0,95 open kam. Met de R41 kan ik me zonder problemen elke dag mee scheren, echter met de Timeless lukt me dat niet want na drie dagen scheren heb ik dan te weinig opperhuid over Dat lukt me wel met de dichte kam 0,95 van de Timeless maar dat was de natuurlijk vraag niet, maar mooi dat je kan proefscheren met de krabber van mijn jonge vriend dus veel scheerplezier.
Tjebbe Posted November 9, 2017 Posted November 9, 2017 Ik heb ook alleen de .95, als je makkelijker hier langs komt, dat mag ook! Als ik zou kiezen zou ik zeker de .95 kiezen, mijn twijfel zou nog zijn de scaloped versie. De scaloped versie schijnt toch net wat lekkerder te scheren. Voor velen is de .68 net te weinig effectief.
Tjebbe Posted November 9, 2017 Posted November 9, 2017 Toen ik de mijne kocht, was er nog geen keuze. Lekker makkelijk
Snuff Posted November 9, 2017 Posted November 9, 2017 Bij de open kam verkies ik de mildere versie, bij de gesloten de grotere opening.
Hanskoning Posted November 9, 2017 Posted November 9, 2017 Ik heb ook alleen de .95, als je makkelijker hier langs komt, dat mag ook! Als ik zou kiezen zou ik zeker de .95 kiezen, mijn twijfel zou nog zijn de scaloped versie. De scaloped versie schijnt toch net wat lekkerder te scheren. Voor velen is de .68 net te weinig effectief. Mee eens Tjebbe tijdens mijn bezoek aan Snuffie heb ik me met beide versies mogen scheren en de 0,68 was aan mij niet besteed veels te mild en te weinig effectief. En daarnaast onderschrijf ik dus ook de mening van Snuffie dat in de 0,95 scalloped versie de gesloten kam voor mij de beste optie is. Ik heb de 0.68 en deze ervaar ik als heerlijk. De gesloten Blackbird is nog net wat effectiever voor mij. Zover ik me nog kan herinneren is de Blackbird toch heel wat effectiever als de 0,68 Chris en niet "nog net wat" maar ook dat is natuurlijk UEKAZ
Jan Zoethout Posted November 10, 2017 Author Posted November 10, 2017 Kan van Jaco voor een tijdje de 0.95 open kam lenen. Nu nog iemand vinden die me de 0.68 open kam kan/wil lenen ...
Hanskoning Posted November 22, 2017 Posted November 22, 2017 Is het al gelukt Jan om een 0,68 open kam op,proef te krijgen?
Jan Zoethout Posted November 22, 2017 Author Posted November 22, 2017 Is het al gelukt Jan om een 0,68 open kam op,proef te krijgen? Nee, nog niet ...
Wolf Posted November 22, 2017 Posted November 22, 2017 Ik heb een timeless 0.68 open kam. Heerlijke krabber, Zou niet effectiever/agressiever willen. Heb de agressievere versie nooit geprobeerd. Je zou hem best mogen lenen maar met verzendkosten vanuit Australia loont dat waarschijnlijk niet.
Jan Zoethout Posted November 23, 2017 Author Posted November 23, 2017 Bij de open kam verkies ik de mildere versie, bij de gesloten de grotere opening. Heb jij dan de mildere open kam versie, Ron ?
Hanskoning Posted November 23, 2017 Posted November 23, 2017 Volgens mij niet Jan ik heb vorig jaar bij mijn paar dagen bezoek aan Snuffie de gesloten kammen mogen testen.
Snuff Posted November 24, 2017 Posted November 24, 2017 Bij de open kam verkies ik de mildere versie, bij de gesloten de grotere opening. Heb jij dan de mildere open kam versie, Ron ? Nee heb ik niet maar heb die wel kunnen testen. Nu moet je niet zo veel aantrekken van mijn oordeel want ik en open kam krabbers zijn geen echte vrienden, behalve de Wolfman ben ik er nog geen tegengekomen waar ik me graag mee scheer. Ik bedoelde dus eigenlijk dat de mildere versie de minst slechts was voor mij.
Hanskoning Posted November 24, 2017 Posted November 24, 2017 Heb jij je wel eens geschoren met de open kam van Blackbird Snuffie want naast de Fatip en de Rotbart is dit toch wel een favoriet van me?
Snuff Posted November 24, 2017 Posted November 24, 2017 Ja ik heb die van Danny mogen gebruiken maar geen liefde hoor!
Jan Zoethout Posted December 24, 2017 Author Posted December 24, 2017 Mijn Timeless titanium top cap en greep zijn vandaag al van Amsterdam Schiphol vertrokken: Met een beetje geluk zijn ze dit jaar nog hier - met nog meer geluk vliegen ze onder de douane-radar door ... Van Jaco mag ik z'n Timeless open kam met 0.95 mm gap lenen - is er nou echt niemand die een open kam (alleen onderplaat is voldoende) met 0.68 mm gap te leen heeft ?
ChrisVanMeer Posted December 30, 2017 Posted December 30, 2017 Niet te leen, maar er wordt er wel eentje aangeboden.
Jan Zoethout Posted January 3, 2018 Author Posted January 3, 2018 Jan Zoethout schreef Op 12/24/2017 om 16:27: Met een beetje geluk zijn ze dit jaar nog hier - met nog meer geluk vliegen ze onder de douane-radar door ... Dat met de douane-radar is niet gelukt - ik weet nu al dat ik €36.93 mag betalen aan onze vrienden ...
Hanskoning Posted January 3, 2018 Posted January 3, 2018 Jammer Jan maar bedenk dat met jouw geld zojuist hier in Utrecht weer een gat in het asfalt gerepareerd is, moet toch een goed gevoel geven 1 2
Recommended Posts