Jump to content

Stirling Margaritas in the Arctic (Glacial)(scheerzeep)

Moods

Recommended Posts

Mijn eerste review, een beetje onwennig nog. Ik vind het lastig bepaalde eigenschappen te omschrijven, maar hopelijk hebben jullie er iets aan.

Van de mentholkoning, ook wel bekend als Hans, heb ik een sample van deze zeep mogen ontvangen, waarvoor hartelijk bedankt.

Krabber: Merkur 34C (Astra)

Kwast: Isana Syntheet

Als je de verpakking opent, komt je een frisse fruitige limegeur tegemoet. Dat belooft veel goeds en inderdaad: wauw, wat een geweldige zeep. Hij dendert zo mijn top-3 binnen. Tijdens het opschuimen kan ik het niet laten steeds even met mijn neus boven de kom de heerlijke geur op te nemen ;-)

Eenmaal opgeschuimd wordt het nóg beter. Op het gezicht geeft het door de extra menthol een heerlijke koude sensatie die de geur van de limoen/citroen niet in de weg zit. Wel geeft het extra frisheid, dus voor mij perfect. Je moet hier wel van houden natuurlijk, want hij is écht koud. Op het niveau van de Stirling Glacials (duh), Barrister & Mann Arctique en Chiseled Face Cryogen.

De verzorgende aspecten van deze zeep zijn prima in orde, zoals we van Stirling gewend zijn. In korte tijd klop je een heerlijk dik, welriekend schuim. Het mes glijdt soepel over je huid, dus ook hier niets op aan te merken.

Qua scheereigenschappen dus gewoon goed, maar wat deze zeep er voor mij echt uit laat springen is de heerlijke geur in combinatie met een flinke hoeveelheid menthol. Deze gaat rechtstreeks op mijn wensenlijstje!

Edited by Moods
tags toegevoegd
  • I like it 1

Je ervaring met deze op een mooie wijze omschreven geschreven moods en ik ben verheugd dat de zeep je zo goed bevallen is.

Goed dat deze gelukkig wel de reis ongeschonden doorgekomen is ;)

En mijn jonge vriend heeft helemaal gelijk de geur van de Glacial uitvoering ruikt met het hogere menthol gehalte nog frisser als de gewone uitvoering zonder aan de originele geur in te leveren.

Hetzelfde effect doet voor mij ook opgeld bij de Gin & Tonic waarbij de "on the rocks" door zijn menthol de geur ook frisser doet uitkomen.

Gaat niet altijd goed want de geur van de Glacial Eskimo Tuxedo wordt door het hoge menthol gehalte geheel onderdrukt en je ruikt bijna niets meer van de Sharp dressed man waar hij van afgeleid is.

Het mooie van Stirling vind ik eigenlijk dat het -in mijn ogen- een topzeep is met uitstekende scheer en verzorgende eigenschappen gecombineerd aan prachtige geuren -waarvan de Margaritas één van mijn favorieten is- en dat tegen een zeer prettig pijsje gelet op de hoeveelheid zeep die er in een pot zit.

• I like it 1

Het mooie van Stirling vind ik eigenlijk dat het -in mijn ogen- een topzeep is met uitstekende scheer en verzorgende eigenschappen gecombineerd aan prachtige geuren -waarvan de Margaritas één van mijn favorieten is- en dat tegen een zeer prettig pijsje gelet op de hoeveelheid zeep die er in een pot zit.

Dank voor de beschrijving, Ik treed Hans bij hierin behalve dat ik deze nooit zou kopen in verband met de menthol erin maar de zeep kwaliteit is gewoon heel goed.

• I like it 1

• 3 months later...

De glacial uitvoering van de Margaritas was een speciale  zomer seizoensuitgave en zal daarom zal hij denkelijk nog even op zich laten wachten, waarbij er altijd de vraag is of hij nog wel geproduceerd gaat worden. Is afhankelijk van hoe de verkoopcijfers zijn geweest.

• I like it 1