Harkos Posted November 6, 2017 Posted November 6, 2017 (edited) Van Gert (Ator-Razor) kreeg ik diverse testmesjes om mijn overzicht mee uit te breiden. Daar zaten een paar Menrock mesjes bij. De naam was ik wel eens tegen gekomen, maar verder onbekend. Welnu het mesje is aardig bruikbaar. Weinig hoekgevoelig en is zowel in slant krabbers als rechte met en zonder open kam goed bruikbaar. De 1e 4 beurten was het mesje aardig constant van kwaliteit, daarna ging het bergafwaarts. De 6e was nog te doen met mijn niet al te zware baard, maar dat was het dan ook wel. Het mesje roept bij mij Hema mesjes ervaring op en ook de Personna Stainless mesjes geven ongeveer hetzelfde gevoel. Kan het niet staven, maar zou me dus niet verwonderen, als ze in Israël van de band lopen. Als er niet anders is, is dit een goed alternatief om te gebruiken. Mijn oordeel: ruim voldoende. Goed mesje, maar er zijn betere. Kopen? Ik niet. ** 1- Krabber: Lord L6 Een nieuw mesje vanmorgen. Gesponsord door Ator-Razor. 1e indruk is mwa, Derbie? Echter na de hele beurt moet ik zeggen, dat ik me er prima mee heb geschoren. Glad genoeg, maar niet super glad. Eens zien waar dit schip strandt. De krabber, de Lord L6, zo'n fool-proof geval, heeft nou niet de nijging om heel diep uit te scheren, maar in combi met een goed mesje geeft eze een gladde beurt. Nou is de Menrock nieuw en kan het dus nog verbeteren, maar het hangt tegen het gladde resultaat van normaal met de L6 en een Rapira Platinum Lux bv. 2- Krabber: Maggard Slant met MR7 RVS steel Het mesje deed zijn werk goed! Zo goed, dat ik even moest controleren, of er wel een mesje in de krabber zat. Had ik gisteren heel even het Derby gevoel, moet ik zeggen, dat het mesje vandaag absoluut goed zijn werk doet. In de Maggard slant voelt het allemaal zeer betrouwbaar, glad van snit en strak scherend, zoals een goede slant betaamt. Dat allemaal met de mooie volle geur van rozen. 3- Krabber: Mulcuto Schrägschnitt Het mesje deed het vanmorgen opnieuw naar behoren. Niets op aan te merken. Ook niet zo flitsend scherp, dat je hem helemaal niet merkt, maar dat kan ook aan de krabber hebben gelegen. De Mulcuto Schrägschnitt is zo'n kunststof vedergewicht. Dat geeft geen massa t.o.v. het mesje en daardoor kan je een lichte trek voelen, maar dat is de snit, want er wordt wel gewoon makkelijk glad geschoren. 4- Krabber: Pearl OC TTO Black De Menrock deed wat ik er van verwacht. Gewoon goed scheerwerk, lekkere snit in het glijded schuim. Dat mesje is aardig constant tot nu toe. Morgen maar even plagen met een superieure krabber. Vandaag echter de redelijk basale Pearl OC. Deze heeft van die grove tanden met een vlinder sluiting. De combi blijkt erg goed e zijn. Strak glad geschoren, zonder vreemde kunstjes van het stel. Het mesje begint bij mij associaties op te roepen met de Hema Personna. Ook zo'n aardig goed mesje, waar we officieel niet van weten, waar deze wegkomt. 5- Krabber: Above The Tie S1 Het mesje voor de 5e x gebruikt en krijgt hij nog een kans voor de 6e, maar het lijkt er op dat het beste eraf gaat. In elk geval heeft het mesje bevredigend mijn 5 norm gehaald. In de ATT S1 is de combi de WTG en XTG nog goed de baas, maar de ATG was moeizaam en moest 2x. Een beetje bijwerken ook, maar een goede ATG is bij mij in 1x echt glad. 6- Krabber: Gillette Tech Fat Handle Het mesje heeft zijn laatste beurt. Scheert nog, maar de plekjes die gewoonlijk wat extra aandacht vragen, gingen nu echt niet glad genoeg. Gewoon op deze 6e beurt. Over het geheel genomen een mesje, dat zijn werk aardig doet. Niet al te hoekgevoelig, de gulden middenweg, best bruikbaar. In de simpele Tech niet meer echt goed scheren. Dat was dus spaarpot. Naar index Harkos Edited November 7, 2017 by Guest
Kingjack Posted November 6, 2017 Posted November 6, 2017 Dank je Harrie, ook voor mij waren deze mesjes volkomen onbekend.
Ator razor Posted November 6, 2017 Posted November 6, 2017 Bedankt voor de beschrijving Harrie. Had ze een keer gekocht bij en kapper (barbier) in Emmen om te proberen. Heb zelf een zware baard en was er snel klaar mee.
efsk Posted November 6, 2017 Posted November 6, 2017 klinkt hip, menrock. Meestal is dat een veeg teken.
Hanskoning Posted November 7, 2017 Posted November 7, 2017 Volgens mij is mesjestester de slechtste baan die je kan hebben op het forum Ik bedoel de eerste indruk doet denken aan een Derby en dan toch doorzetten ik doe het je niet na Harrie Dus bedankt weer voor het verslag en van deze mesjes zal ik ook wegblijven. Nu heb ik laatst de Oakmoss creme van Menrock gekocht en die bevalt me goed -op een wat zwakke geur na- en na het opgezocht te hebben blijkt dat deze mesjes bijdezelfde aanbieder vandaan komen.
efsk Posted November 7, 2017 Posted November 7, 2017 Het fijne is Hans: Harrie zet daadwerkelijk door, en aldus leren we wat. Jij flikkert een zeep weg als die in de winkel in het schap naast de amandelen heeft gestaan, en dan leren we weer niks, behalve dan dat de zeep in de winkel in het schap naast de amandelen heeft gestaan. Terwijl enig masochisme bij het testen van waren je toch op andere gebieden niet vreemd is. Men denke hier aan de experimenten met kapotte CJB's en dergelijke.
Hanskoning Posted November 7, 2017 Posted November 7, 2017 Retificatie Richard ik gooi geen zeep weg die naast amandelen in welke vorm dan ook heeft gelegen vind gezouten amandelen zelfs heerlijk om bij de borrel te nuttigen. Maar u doelt waarschijnlijk op scheerzeep waarin met duidelijk afgekeurde en in de EU verboden kunstmatige zoet en geurstoffen de reuk van afgeleide amandel producten zoals marsepein, bitterkoekjes en bijvoorbeeld ammaretti likeur troep probeert te vangen Maar terug om topic, jazeker zet onze Harrie gestaag door en daar ben ik zeker blij mee want stel dat ik in een zwak moment welke gelukkig niet vaak voorkomt op het idee was gekomen om dit mesje te bestellen dan had ik dus opgescheept gezeten met een derby kloon
Harkos Posted November 7, 2017 Author Posted November 7, 2017 dan had ik dus opgescheept gezeten met een derby kloon Nee, dat heb ik niet geschreven. Dit mesje is zeker geen Derby kloon! Is zeker beter, maar er is zoveel meer beters.
Hanskoning Posted November 7, 2017 Posted November 7, 2017 Oké jij je zin dan wordt het, had ik opgescheept gezeten met dit mesje terwijl er zoveel beters te verkrijgen is
Recommended Posts