Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

- J&T #2212 met Scheermonnik Soek

- Kraken 248 met Wilkinson Sword (5*)

- Pinaud Special Reserve met als resultaat nBBS

En de oplettende lezers hebben door dat ik bezig ben met het opmaken van de Scheermonnik Soek ;)

Edited by Guest
Posted (edited)

3582F47D-7BDE-4838-BCE7-2C8729BD9A50.thumb.jpeg.cd639ff65af2968854a9f7f544affc5d.jpeg

Echt een scherp mesje! Zeep voor een weeshuis geladen. 2 gangen en spekglad. Psb niets voor mij. Zag er uit als regenboog-piet door dat “ draken-bloed”.

F6E2D8CB-D212-4210-B19F-F180B3BF31E2.thumb.jpeg.f12f3b6a14951af3898c13da4c55caa6.jpeg

Edited by Guest
Posted

Druivenpitolie,

RazoRock 400,

Smooth Operator Tropical Heat,

RazoRock Mamba op iKon Bulldog greep,

Rapira Platinum Lux (3),

Madre Labs Witch Hazel,

Eigen Toco Tholin/den aftershave balsem.

Mooi schuim, de geur is wat te 'tropical' fruitig voor mij in het begin, maar wordt daarna aangenaam. De scheereigenschappen zijn goed.

Een comfortabele scheerbeurt.

Posted

Haha, ja nodig is het ook niet echt...

Maar dat flesje staat er toch, dus och. Het voelt niet vervelend als preshave.

Het is ook meer de handeling binnen de scheerroutine.

Posted

124cdde70ef38e785e37666bbbf8a804.jpg

Molly was aan de beurt en had haar iets te enthousiast geslepen. Te scherp....

Met:

Barrister & Mann Reserve Cool zeep

Penhaligon endymion asb

J&T Das kwast

In twee gangen kantoorglad

Een mooie dag

Posted

Rod Neep Silvertip extra dense,

Queen Charlotte Soaps Vostok,

Gillette Tech Fat Handle,

Menrock Stainless Steel 6e x,

Green Freeze (Osage/Mennen/Menthol),

Hema Sheabutter ASB.

Kwast en zeep:

Rod Neep Silvertip extra dense en Queen Charlotte Soaps Vostok:

Buiten schijnt de zon de temperatuur is 2° e ik ben duf. Dat vraagt dus om iets bijpassend, de Vostok. Zo wat lever dat een mooi fris schuim. De Neep goed geladen en kloppen maar, mooi dicht schuim type Bulgaarse yoghurt. Daar knap ik van op!

Mesje en krabber:

De Menrock Stainless Steel voor de 6e x gebruikt. Het mesje heeft zijn laatste beurt. Scheert nog, maarde plekjes die gewoonlijk wat extra aandaht vragen, gingen nu echt niet glad genoeg. Gewoon op deze 6e beurt. Over het geheel genomen een mesje, dat zijn werk aardig doet. Niet al te hoekgevoelig, de gulden middenweg, best bruikbaar. In de simpele Tech niet meer echt goed scheren. Dat was dus spaarpot. Resultaat DFS.

Tot slot: De Green Freeze past aardig met de Vostok, dus ruim opgespoten. Hema Sheabutter ASB er over, ik kan weer er op uit.

Stukje motorrijden nu het nog zo mooi is, kou kan je je immers tegen kleden.

Posted

Er zullen vandaag veel mensen in mijn comfortabele zone komen om me te bevoelen en te betasten dus een aangename geur is een vereiste.

Dus voor de dagelijkse scheerbeurt (uitstekend gekozen topicnaam bij de weg ;) ) mijn meest vorstelijke scheercrème tevoorschijn gehaald de Koninklijk ruikende Penhaligon Blenheim Bouquet die zo mooi verpakt is in een glazen pot met een verzilverd deksel. Ach waar zijn toch die tijden gebleven dat je met deze crème voor Snob uitgemaakt werd alleen de oude lezertjes weten dit zich te herinneren. :lol:

Voor het eerst sinds tijden weer eens de Feather DX tevoorschijn gehaald en voorzien van een Dorco mesje voor zeg maar de 4e gang oftewel een beetje alle kanten op. En de ijzeren dame liet duidelijk blijken geirriteerd te zijn om zolang werkeloos toe te hebben moeten kijken en liet kleine niet diepe edoch mooie rode strepen achter op de bovenlip, mondhoek en onder het linkeroor. :twisted:

Het groffe maaiwerk was al geschied door de Blackbird met een vers Astra mesje.

De aluin prikte alsook de Aftershave waarop de balm het verzachtende werd deed.

IMG_1868.thumb.JPG.2c1702ff8a1bde14083c647db755d02c.JPG

Posted

Succes Hans.

Vanmorgen:

Gillette Contour mesjeshouder

Wilkinson Sword Profile cassettemesje

Stirling varkensharen kwast

TFS Arancio Amaro Forte zeep

HEGA Rakbalsam aftershave

L.T. Piver Eau de Lavande

Posted
Tot slot: De Green Freeze past aardig met de Vostok, dus ruim opgespoten. Hema Sheabutter ASB er over, ik kan weer er op uit.

Ik zie dat je nu een paar keer de Green Freeze hebt gebruikt. Doe jij ook 50/50? Of heb je de verhouding aangepast? Ik heb hier (nog) geen mentholkristallen, maar dat wil ik inderdaad ook eens gaan proberen.

Posted

Vanmorgen niet geschoren omdat de douche bezet was en ik geen tijd had om te wachten.... Voor dit soort noodgevallen heb ik in de winkel (waar ik werk) een electrische Panasonic staan, dus daar zal ik verder geen woorden aan vuil maken ;-)

Gisteren wél een uitstekende scheerbeurt gehad, namelijk met de -van de mentholkoning gekregen- Stirling Margaritas in the Arctic en dan nog wel in te Glacial-uitvoering. (zie review in ander draadje)

Merkur 34C

Astra

Isana syntheet

Stirling Margaritas in te Arctic Glacial

Stirling Lemon Chill Glacial (ASB)

Posted

Oei, onno, iets aangepast aan de setup?

Ik heb effe langer dan gewoonlijk staan roeren in mikes natural soap, het schuim was goed maar mocht nog iets langer blijven staan. De geur is heel specifiek, komt in de buurt van de laurier van tade maar zachter.

Het mes kwam van de coticule, jnat op slurry en de cf en was scherp maar toch comfortabel genoeg om in een grote hoek te scheren, maar inmiddels zijn de eerste stoppels er wel al terug,...

Op de kin een derde keer ingezeept en bbs zonder aluinprik, nadien brut original

Posted

Dat niet. Wel begin ik door te krijgen dat het polijsten op de SG20 maar een slag of 3 tot 5 moet zijn. Lekker doorgaan leidt tot een onaangenaam mes. Een tweede reden: Kayser Elison staal slijpt gemakkelijk; veel gemakkelijker dan mijn Koraten, Japanners of de RVS Henckels.

Posted

Wolfman titanium 0.74

Kai(4)

VS finest

Vulfix - Sicilian lime

Tering wat een saai gedoe zeg zo een Wolfman met een Kai, je zou gewoon gaan verlangen naar R41 2011 model.....

Zoals gebruikelijk spekglad en de Aluin was een verspilling van natuurlijke grondstoffen.

Waarbij de zeep en de kwast vergeten worden, deze zijn goed en bruikbaar....

DDSP:

7d023abb839a7f3d47d046fed3df9c79.jpg
Posted

• Yaqi Red Marble 24mm Synthetic Tuxedo
  • Acca Kappa 1869 Almond Shaving Cream
  • Mühle R106
  • Bolzano Superinox
  • De Vergulde Hand - Aftershave Balsem

Wederom een heerlijke scheerbeurt met de Acca Kappa 1869.

Posted

Dat niet. Wel begin ik door te krijgen dat het polijsten op de SG20 maar een slag of 3 tot 5 moet zijn. Lekker doorgaan leidt tot een onaangenaam mes. Een tweede reden: Kayser Elison staal slijpt gemakkelijk; veel gemakkelijker dan mijn Koraten, Japanners of de RVS Henckels.

Effe een paar slagen op een stukje natuursteen als coti, esher, jnat,..

Posted
Volgens mij is die naam alleen maar aangepast zodat er geen POTD meer geplaatst kan worden........

Alleen daarom is de naamsverandering al goud waard :ugeek:

De Dagelijkse Punkplaat? Herrie van Heden? Alarmschijf van vandaag?

Is het jullie bekend dat er ook een PB knop op het forum zit kunnen jullie lekker met elkaar dat geschrei delen :mrgreen:

Trouwens dit keer wel een heel slecht reclame deuntje voor een tattooshop :twisted:

Posted (edited)

iKon Shavecraft 103

Polsilver Super Iridium

Razorock Plissoft

TOBS Avocado

Hema Shea Butter ASB

Schick Platinum

Polsilver Super Iridium

VP Varken

Black Ship Grooming Co. Shipwreck Cove

Davidoff Cool Water AS

Vanavond weer de tijd gevonden om lekker rustig en uitgebreid het hoofd en gezicht te scheren.

Wel fijn om daar af en toe flink te tijd voor te kunnen nemen.

De iKon 103 scheert zo heerlijk, dat ik serieus het risico loop om te veel gangen te doen op het hoofd.

Een paar bloed spikkels helaas, maar niks spannends, wel spekglad!

Dan de Schick weer aan de beurt!

Hij blijft wel wat rauw voor mij scheren, ik weet niet goed hoe dat komt, misschien toch het mesje op?

Volgende keer een nieuwe mesje en goed op de uitlijning van het mesje letten.

Twee WTG gangen op het gezicht, gewoon een comfortabele scheerbeurt.

Dan de Davidoff erop en er kan niks meer mis gaan.

De zeep past hier trouwens echt perfect bij.

DFS!

IMG_20171106_191114.thumb.jpg.ed8fa24dd8f50904092543a2fbc0ce52.jpg

Edited by Guest
Posted

Paladin Buck Rogers 26mm 2CSNL3 fan, Cobalt

Eufros Tobacco

Thiers Issard "Le Dandy" 13/16

Tunney aluin

Kwast had geen enkele moeite met de zeep. Flik water, flink laden, nog wat water en huppelekee prachtig schuim. Scheert prima, net als de Ylang Ylang. Ook hier de geur wat merkwaardig: aards, weeïg zoet, een soort van kruising tussen leervet en gembersnoepjes.

De Dandy ontdaan van alle cameliaolieresten, effe flink over het linnen en daarna leer en daarna het gezicht. Iets rustiger dan normaal geschoren en zonder enige druk of moeite in drie gangen biljartbalglad. Fijn is dat.

De aluin was iets aanwezig