Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

- J&T #2212 met Scheermonnik Soek

- Kraken 248 met Wilkinson Sword (2*)

- Pinaud Special Reserve met als resultaat BBS

Edited by Guest
Posted

EE9D5D96-85B7-4850-8633-AC992870ACB5.jpg

PAA Alpha Ecliptic met Gillette Rubie mesje (5)

Edwin Jagger Super Badger

TOBS Avocado

Aluin

Myrsol agua balsamica

444 balm

Opnieuw vlekkeloze scheerbeurt. BBS en klaar voor een weekje vakantie!

Posted

Vanmorgen een snelle scheerbeurt, maar weer eens mijn plastic mulcatto (Richard weet we welke) gebruikt, en was vergeten hoe effective zijn plastic slant kan zijn! In 2 gangen een 4 dagen baardje glad.

Setup:

Semogue SOC 2 band

LPL cocos

Mulcatto icm een lord mesje

Floid black

Posted

Fijne vakantie, Jerry.

Druivenpitolie,

RazoRock 400,

Mama Bear's Iceberg Ice,

RazoRock Mamba op iKon Bulldog greep,

Captain Rood,

Eigen Toco Tholin/den aftershave balsem.

Wat een fijne zeep is dit toch!

Posted

Schick Krona krabber

Rapira Platinum Lux mesje

Stirling varkensharen kwast (nieuw)

OSP Neroli zeep

HEGA Rakbalsam aftershave

De Stirling kwast is nieuw, en zal dus nog wel even nodig hebben voor hij helemaal ingewerkt is. Van het handvat ben ik alvast onder de indruk. Waarschijnlijk vanwege de kwast ging het schuim maken met de OSP zeep een stuk minder dan afgelopen weekend.

Wel glad geschoren, in drie scheergangen. Afgemaakt met HEGA Rakbalsam, hoewel de kunstmatige citroengeur beter bij ARKO zou passen dan bij de OSP zeep ;)

Posted

A87DF889-B259-4CD9-AB14-332C34151E02.thumb.jpeg.08e60119153569d9ae4cde51d8b6f80f.jpeg

Te scherp slijpen kan dus ook.....voor mij ongebruikelijke bloedplekjes.

Een mooie dag!

Posted

Mama bear joop met de omega varkenskwast.

De diamante solingen scheert eindelijk zoals ik het graag heb, comfortabel

In twee snelle gangen bbs, en zonder dat er nog stoppels te zien zijn, dus glad voor een dag!

Geen aluin gevoeld, nadien gft skinfood.

Scheren kan toch leuk zijn!

Onno, ik zal even inspringen voor wijze smurf en brilsmurf en moppersmurf: je techniek zal nog niet goed genoeg zijn :lol:

Posted

Onno, ik zal even inspringen voor wijze smurf en brilsmurf en moppersmurf: je techniek zal nog niet goed genoeg zijn :lol:

De messen met wat gewilliger zachter staal gaan mij goed af. Maar deze knoertharde RVS Henckels is een beetje een son-of-a-bitch. Van de verkoper begreep dat dit mes zich eigenlijk het beste laat scheren op een C....... :lol: die ik niet meer heb.

Posted

Yaqi R1605-S Tuxedo,

Le Père Lucièn - le Savon du Barbier,

Asylum RX,

Kai Captain Titan Mild 11e x,

Floïd Original,

Floïd Aftershave Balsem.

Kwast en zeep:

Yaqi R1605-S Tuxedo en Le Père Lucièn - le Savon du Barbier:

LPL, de traditionele, opgeklopt met de Yaqi Tuxedo resulteert is een zeer mooi schuim. Deze niet geparfumeerde zeep geeft zo'n lekker basaal luchtje, waarbij je neus al zegt: dit is weer een goed resultaat, zonder dat een mes je huid al heeft beroerd.

Mesje en krabber:

De Kai Captain Titan Mild voor de 11e x gebruikt. Dat mesje, de Kai, is voor de 11e x prima in conditie. Nog eens in de Asylum geeft dit een zeer effectieve baard reductie. Dat is wel weer glad tot vanavond. Resultaat BBS.

Tot slot: De Floïd deed de eindnoot met zowel de AS en ASB.

Zon schijnt, motor schoonmaken na gisteren en dan naar het tuningsbedrijf, waar er morgen de laatste kw's, pk's, nm's uitgeperst gaan worden op de Dyna-jet bank.

Posted

Onno,

Een paar slagen op een spanriem met wat crox doen ook wonderen.

Anderzijds, die friodur van jou is een 14 hé? Ik heb nog een paar C... liggen maar vond mijn friodur 13 wat te klein,...... :mrgreen:

Misschien kunnen we mekaar een plezier doen?

Harkos, zie dat je hem op de baan kan houden he

Posted (edited)

Het Titanium Wolfje met het grote mondje welke voorzien is van een Super Platinum gebitje van de Gillette Indian Black deed voor de derde keer het werk uitstekend. In vergelijk met de Rubie plus behaald de Rubie qua comfort -hoewel het verschil niet groot is- de overwinning binnen. Maar met de Rubie zes beurten gedaan en met de IB pas drie dus er kan nog kentering komen.

De rode kwast doet het fantastisch al snel een berg fantastisch ruikend schuim en na de scheerbeurt uitgebreid gereinigd daar hij deze week een ander forum lid mag gaan plezieren.

Zowaar gisteravond de te gebruiken zeep nog niet klaargezet er was teveel twijfel en dat komt niet vaak voor. En vanmorgen nadat Helios was opgestegen een gouden gloed in de kamer die me deed verlangen naar een tintelende frisse geur welke ik vond in de AOS Eucalyptus, Proraso groen en de Prep.

Afsluitend wil ik Rolf veel sterkte en een spoedig herstel toewensen.

IMG_1851.thumb.JPG.5ae5273cff74476bb5639906c2796068.JPG

Edited by Guest
Posted
Onno,

Een paar slagen op een spanriem met wat crox doen ook wonderen.

Anderzijds, die friodur van jou is een 14 hé? Ik heb nog een paar C... liggen maar vond mijn friodur 13 wat te klein,...... :mrgreen:

Misschien kunnen we mekaar een plezier doen?

Harkos, zie dat je hem op de baan kan houden he

Helaas voor je is deze Friodur een 6/8. Het was mijn gedachte ook al om het mes over CrOx te halen.

Posted

Lutz

Kai(2)

Maseto 24 mm extra dense finest

Vulfix - sandalwood

De Lutz staat meestal garant voor een zorgeloze scheerbeurt, zo ook vandaag.

Zonder enkele moeite na 3 maal inzepen keurig glad en de aluin deed niets.

Lekker hoor.

9c645d101b3a4fd83bc9829090c5bbd9.jpg

Posted

Mijn SOTD van vanochtend:

Onbekende Old Type kloon

Astra Superior Stainless (4)

Yaqi brush

Monsavon

Kruidvat ASB

Posted

Rockwell 6C plaat 4

Polsilver Super Iridium

Razorock Plissoft

VK varken

TOBS Avocado

TOBS Mr Taylors talkpoeder

Axe Afrika

Hoofd en gezicht in één beurt.

De grote Plissoft voor op het hoofd en het kleinere VK varkentje op het gezicht.

De Polsilver is nog vers en dat scheert echt subliem met plaat 4.

Hoofd glad zonder problemen.

Na een WTG gang op het gezicht meteen een ATG gang gedaan, geen enkel probleem en uiteraard spekglad!

Dit keer talkpoeder op het hoofd, vanwege de wondjes geen zin in bijtend spul.

De Axe, die zich normaal goed laat voelen bij wat irritatie, hield zich koest en gaf enkel een warme gloed.

DFS!

IMG_20171030_193132.thumb.jpg.9b6a897d493b84e16b144a7debd598f2.jpg

Posted

Heljestrand MK32

KentBK12

Proraso groen pre shave

DR. Harris Windsor

Baume.be ASB

Vandaag geschoren met men vers geslepen Heljestrand MK32, lekker groot en zwaar, heerlijk !

Posted

- J&T #2212 met Scheermonnik Soek

- Kraken 248 met Wilkinson Sword (3*)

- Pinaud Special Reserve met als resultaat nBBS

Posted

Druivenpitolie,

RazoRock 400,

Arko,

RazoRock Mamba op iKon Bulldog greep,

Captain Rood (3),

Madre Labs Witch Hazel,

Nivea Sensitive aftershave balsem.

Posted

Fatip "Wood" krabber

Gillette 7 o'clock geel mesje

Stirling varkensharen kwast

BdF Raffinato

Nivea Classic ASB

Kruidvat 'White Cedar' EdT

Kijken hoe lang het 7 o'clock mesje het deze keer uithoudt; vorige keer was het na drie keer wel op.

Posted

zAmEX2L.jpg

Geen overdreven hoge indruk van de st james dark pepper and lime.

Flauw schuim, slecht smerend en amper geur. Met een shavette zou dit een bloedbad geweest zijn!

Misschien heeft deze zeep warm water nodig?

De dorko nog eens over het franse paardenleer en het mes was ideaal, scherp en comfy.

Na twee gangen was ik bbs maar bij close inspection viel me op dat ik er uitzag als een zebra. Beetje overdreven, maar ik had telkens een strook waar ik geen stoppels meer zag afgewisseld met een strook waar wel stoppels te zien zijn maar niet te voelen,...

Na de foto nog een derde gang kort bij de spiegel om het plaatje visueel te laten kloppen!

Er is dus een reden waarom er full hollow razors zijn uitgevonden!

Wel wat aluin gevoeld en nadien tabac silver!

Posted

Luyixian Synth-24x68,

Meissner Tremonia Dark Limes,

Asylum RX,

Kai Captain Titan Mild 12e x,

Ilgaz Çesme Limon (Citroen),

Nivea Men Sensitive Cooling aftershave balsem.

Kwast en zeep:

Luyixian Synth-24x68 en Meissner Tremonia Dark Limes:

De Dark Limes is zo'n zeep, die je lekker vind of niet. Ik kreeg deze van Hans K., omdat het zijn geur niet was. Bij mij roept het een duistere, maar prettig frisse, geurervaring op. Ja, alsof je in een mergelgrot in Limburg loopt met een stukje citrus fruit, dat je loopt te schillen en dan net zo'n zweem van mandarijntjes en limoen schil in je neus komt, maar wel erg gedragen op de wat muf vochtige mysterieuze geur van de grot. Lekker toch? Dat goed opgeklopt geeft een mooi schuim. De Luyixian is eigenlijk net even te simpel voor deze zeep. Wat springerig en dan spettert het rond, maar ja hij was aan de beurt.

Mesje en krabber:

De Kai Captain Titan Mild voor de 12e x gebruikt. Het Kai mesje deed zijn werk nog prima, maar voelde nog effectiever, dan gisteren en dan is het tijd voor de spaarpot. De combi Asylum en Kai al eerder aangegeven, dat dat een goede is, maar vanmorgen toch wat rauw, dus einde mesje. Wel mooi diep en glad uitgeschoren, maar de edc gaf wel erg heftige prik. Resultaat BBS.

Tot slot: De Turkse citroen edc er op en vervolgens wat Nivea Sensitive. Goede scheerbeurt, met net even te veel effectiviteit en daardoor gevoeligheid.

Posted
Beetje overdreven, maar ik had telkens een strook waar ik geen stoppels meer zag afgewisseld met een strook waar wel stoppels te zien zijn maar niet te voelen,...

Er is dus een reden waarom er full hollow razors zijn uitgevonden!

Dus jouw standpunt is dat een niet full hollow minder scheert? :shock: