Harkos Posted October 27, 2017 Posted October 27, 2017 De Gillette 365 is een mesje uit India. Deze is weer gesponsord door Jan Zoethout. Het mesje is prettig in gebruik. Mijn niet al te zware baard is vlot verwijdert met de 365. Zowel in de rechte krabbers, als de getordeerde slantkrabbers, vond ik het een goed bruikbaar mesje. Heb wel het gevoel, dat in de slant een net wat effectiever resultaat wordt behaald. 8 scheerbeurten is net boven mijn gemiddelde van 7,4 per mesje. Wat rond gelezen op andere fora en daar zie ik ook gelijke ervaringen. Er zitten wel 4 waspuntjes op het mesje. Mensen, die hier last van denken te hebben, hetgeen kolder is, moeten ze links laten liggen. Voor 15 IR, €0,20 per 5 mesjes, zijn ze te koop in India. Moet je alleen nog het mesje naar Nederland zien te krijgen. Dat is met verzending ongeveer vergelijkbaar met mesjes uit Rusland. Dan blijft de vraag: wat is dan de betere optie. Dat is persoonlijk, maar voor mij de Rapira Platinum Lux. De 365 is waarlijk goed, maar weegt niet op tegen de genoemde Rapira. Mijn oordeel: goed. Goed mesje, maar er zijn betere, koopwaardig.*** 1- Krabber: Qshave De Gillette 365 is een mesje uit India. Links en rechts lees ik er wel aardige recensies over, dus was ik benieuwd, hoe dit gaat. Om maar direct met de deur in huis te vallen. Dit valt zeker niet tegen. Natuurlijk de 1e beurt, maar 3 strakke rondes en glad. Volgens mijn overzicht was de Qshave aan de beurt. Het mesje er in, op stand 2,5 en scheren. Nou dat is gewoon een geslaagde combi. In 3 rondes glad. Bijwerken overbodig, geen hoekgevoeligheid. De oksels er even bij meegenomen en dat ging ook prima. Glade snit, ondanks dat de krabber geen OC is, wat met iets langer haar altijd een voordeel is. Echter maakte niet uit flitste er af. De eerste indruk van de Gillette 365 is dus positief. Eens zien hoe dit verder gaat. 2- Krabber: Gillette Tech Het mesje doet het goed. Opnieuw glad en probleemloos geschoren. De combi met de Gillette Tech is simpel, maar doelmatig. Niet overmatig effectief, maar bij de juiste hoek vlot en voldoende diep scheren. 3- Krabber: Gillette New De 365 is opnieuw in vorm voor een gladde scheerbeurt. Het mesje in een Gillette New kopje geklemd. Dat netjes opnieuw verchroomde kopje heb ik overgenomen van Jan Zoethout om eens te kunnen proberen hoe zo'n open kam scheert ten opzichte van de tech zonder tandjes. Welnu ik ben er zeer goed over te spreken en is het een prima aanvulling op het assortiment krabber om diverse mesjes mee te proberen. 4- Krabber: Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole Het mesje was nog goed bruikbaar en leverde een mooi glad resultaat. In de 39c wel wat hoekgevoelig, maar dat is ook een eigenschap van die 39c, dus of het mesje er debet aan is kan ik zo niet vaststellen. In elk geval morgen nog een keer. 5- Krabber: Mulcuto Nadelspitzen Ht mesje heeft mijn 5 norm gehaald en gaat door, dus bruikbaar exemplaar. De weemoed zit in de laatste scheerbeurt met de Mulcuto, maar die moet terug naar huis, voor ik er geen afscheid meer van kan nemen. Wat een mooie combi weer. Even opletten, want het is geen slant, ie je onbenullig zijn gang kan laten gaan. Je moet wel zonder druk de koers en de hoek bepalen, anders is of de baard niet echt weg of heel erg eel echt weg. Echter de gulden middenweg geeft in het DE gebeuren het meest optimale scheergenoegen en resultaat. Goed zoals gezegd, vandaag schoonmaken inpakken en dan deze week op de post. 6- Krabber: Rockwell Razors 6s Het mesje begint aardig bewondering af te dwingen. Vanmorgen weer onberispelijk geschoren. In elk geval mag dit mesje morgen nog een keer en kruipt hij dicht naar mijn gemiddelde. De combi was voortreffelijk en het resultaat om naar huis te schrijven, ware het niet, dat ik daar al verbleef. De zeep zorgde voor een prima begeleiding en liet de boel glad lopen. 7- Krabber: Above The Tie S1 De Gillette verrast me. Gisteren, dacht ik dat hij wat aan kwaliteit in boete, maar vanmorgen was het weer moeiteloos glad werk. Als combi met de ATT S1 wordt bijna elk mesje blij, maar dit was gewoon goed. Morgen dus nog een keer en daarmee boven gemiddeld. 8- Krabber: Maggard Slant met MR7 RVS steel Het mesje doet het nog aardig, maar dat was het dan ook. 8x is genoeg, maar wel 8 goede beurten. De krabber is een nieuwe, gisteren bij de post, de Maggard slant. Zo die doet het wel erg goed. Door het wat sleetse mesje weet ik het niet precies te duiden, maar ben wel tevreden met deze eigenlijk erg goedkope slant. Een DFS net niet BBS, maar voldoende diep uitgeschoren. Naar index Harkos
Hanskoning Posted October 27, 2017 Posted October 27, 2017 Dank weer voor het mooie verslag Harrie. Praten we over deze mesjes? https://www.ebay.com/itm/100-Gillette-365-Double-Edge-Safety-Razor-DE-Shaving-Blade-100-Orignl-Razor/162654201892?hash=item25def22824:g:mQ0AAOSwAc1ZqIbf Of zijn het deze? https://www.ebay.com/itm/100-ct-GILLETTE-365-Stainless-DE-Blades-Safety-Razor/291766132642?hash=item43ee9ddfa2:g:FPoAAOSwcvdXOpGV
Harkos Posted October 27, 2017 Author Posted October 27, 2017 Dank weer voor het mooie verslag Harrie. Praten we over deze mesjes? https://www.ebay.com/itm/100-Gillette-365-Double-Edge-Safety-Razor-DE-Shaving-Blade-100-Orignl-Razor/162654201892?hash=item25def22824:g:mQ0AAOSwAc1ZqIbf Of zijn het deze? https://www.ebay.com/itm/100-ct-GILLETTE-365-Stainless-DE-Blades-Safety-Razor/291766132642?hash=item43ee9ddfa2:g:FPoAAOSwcvdXOpGV Volgens mij zijn het dezelfde. Er zijn verschillende verpakkingen. Ik heb geen doosje, alleen losse mesjes. Op het mesje staat aan 1 kant Gillette 365. Dat is het. Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Recommended Posts