Snowmiss Posted October 23, 2017 Posted October 23, 2017 Zo, de herfstvakantie zit er hier op: - J&T #2212 met Scheermonnik Soek - Lord L122 met Dorco (5*) - Pinaud Special Reserve met als resultaat BBS En ik sta echt te kijken van het resultaat van dit Dorco mesje in de Lord L122! Oh en vergis je niet in welk SOTD draadje je vandaag je scheerbeurt meld
Jerry9630 Posted October 23, 2017 Posted October 23, 2017 Merkur 37C met Gillette Rubie mesje (1) AP Shave Co Tuxedo Black Ship grooming White whale Aluin Myrsol aqua balsamica 444 balm Heel erg glad!
fireshrimp Posted October 23, 2017 Posted October 23, 2017 Merkur Progress (Voshkod) J&T Muhle reuzenkwast BDF Esclusivo Wimmies scheerkom Wilkinson classic AS Nivea cool ASB Het laaste beetje Esclusivo uitgesmeerd in de scheerkom en met de Muhle kwast een meer dan voldoende hoeveelheid schuim geklopt. Dit was het dan voor deze zeep. Nu maar eens bedenken wat de volgende opmaak zeep gaat worden. In ieder geval een prima scheerbeurt om deze vroege maandagochtend mee te beginnen.
Tjebbe Posted October 23, 2017 Posted October 23, 2017 Druivenpitolie, RazoRock 400, Mitchell's Woolfat, RazoRock Mamba op iKon Bulldog greep, Feather (3), Kruidvat Aluin, Eigen Toco Tholin/den aftershave balsem.
efsk Posted October 23, 2017 Posted October 23, 2017 Ik hoor goeie verhalen over die Mamba Fedde, wat vind jij ervan?
Hanskoning Posted October 23, 2017 Posted October 23, 2017 Door de aankoop van Tjebbe ook geinteresseerd geraakt in de Mamba. Daarom de artikelen op buitenlandse forum gelezen en daar komt volgens mijn beste Engels naar voren dat het een zeer milde scheerder is en als dat ook Tjebbe zijn ondervinding is is hij helaas minder interessant voor mij die meer de "agressieve" krabbers waardeer.
Tjebbe Posted October 23, 2017 Posted October 23, 2017 Ik vind de scheerkop prachtig, verfijnd afgewerkt, nagedacht over de vorm; de hoekjes van het mesje is afgedekt, het mesje zit mooi uitgelijnd in de kop. Mooi en elegant. De greep vind ik niet in balans met de kop, te zwaar (en dat vind ik normaal juist wel prettig) en wat lang. Nou hebben ze daar ook over gedacht en hebben een verwijderbare knop gemonteerd, maar dan blijf je dus zitten met een schroefgat. Voor 50 dollar krijg je een mild scherende, redelijk efficiënte RVS krabberkop met een minder greepje, nog steeds een hele goede koop. Mocht er een versie komen met een wat grotere bekopening, ga ik 'm zeker aanschaffen.
Harkos Posted October 23, 2017 Posted October 23, 2017 Yaqi R1605-S Tuxedo, Cyril R. Salter Indian Sandalwood, Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole, Gillette 365 4e x, Proraso Con Olio di Sandalo AS, TFS Crazy Sandalwood ASB. Kwast en zeep: Yaqi R1605-S Tuxedo en Cyril R. Salter Indian Sandalwood: De Yaqi nu 5x gebruikt en ben erg te spreken over deze kwast. De Tuxedo voelt echt goed en is vergelijkbaar met de Tuxedo van Apshave, die ik sinds 18-11-2016 in gebruik heb. De Cyril was er vlot me opgeklopt en maakte, zoals te verwachten, een heerlijk geurend, romig schuim. Het reiskommetje nog eens gepakt, want blijf het een grappig ding vinden. Welnu dat ging weer prima. Mesje en krabber: De Gillette 365 voor de 4e x gebruikt. Het mesje was nog goed bruikbaar en leverde een mooi glad resultaat. In de 39c wel wat hoekgevoeligheid, maar dat is ook een eigenschap van die 39c, dus of het mesje er debet aan is kan ik zo niet vaststellen. In elk geval morgen nog een keer. Resultaat BBS. Tot slot: Proraso Sandalo AS en TFS Sandalwood ASB completeerden in lijn de scheerbeurt.
Arnout Posted October 23, 2017 Posted October 23, 2017 Tobs jermyn street all the way, simpson x1 en de filharmonica die zachtjes raspend langskwam. De cordovan gaf het mes na de jnat net dat tikje meer. Het mss zit aan de bovenkant van mijn comfortgrens, de laatste 10 slagen op water hoeven eigenlijk niet voor mij. Maar bbs en leuke scheerbeurt, wel wat aluin
Kingjack Posted October 23, 2017 Posted October 23, 2017 YSS Yasuki Maseto 24mm extra dense silvertip Essence of Scotland - Scottish heather Geweldig. Mes goed, kwast goed en een erg fijne zeep. Wat kan een kwartiertje toch fijn zijn!
Hanskoning Posted October 23, 2017 Posted October 23, 2017 De heerlijk frisse geur van de Stirling Tea Tree komt opgeschuimd heerlijk tot zijn recht en doet je prettig ontwaken. De extra verdichte 28mm. WSP silvertip maakte er opnieuw een vol romig schuim van. Dit in combinatie met de huisgemaakte en vooral sterk gementholeerde Tea Tree pre-shave olie is een waar scheergenot. Het Wolfje met het zeer grote mondje en het Gillette Rubie mesje 3x had er ook op deze maandagochtend veel plezier in en soepeltjes glad was het prettige resultaat. De aluin ging weer werkloos terug in het schap en de Tea Tree balm sloot deze scheergang af.
DannyVG Posted October 23, 2017 Posted October 23, 2017 Step by step kom ik er wel, vandaag heb ik even de aandacht gelegd op Photoshop. Razorock Plissoft Truefitt & Hill Sandalwood Truefitt & Hill Sandalwood asl Truefitt & Hill Sandalwood asb Tanifuji open scheermes. Zoals gewoonlijk had de Razorock geen enkele moeite met de zeep die dan ook opschuimde in geen tijd. De Tanijufi scheerde dan ook zoals verwacht de baardharen er zeer snel af. Aluin gaf geen prik maar wel liep ik een wondje op. Niet erg. Afgewerkt met de als en de asb van Truefitt
onno Posted October 23, 2017 Posted October 23, 2017 Zonder lichtkamer zijn mijn foto’s toch hopeloos. Voor de beelddenkers neem voor je innerlijk ook Een Koraat 7/8 met een hele buik met wit marmerachtige scales Een houten dr Harris bakje met een bodempje zeep ruikend naar roosjes Een kwast met houten handvat en twee bandjes das Een blauwe tube Blenheim Bouquet ASB Twee gladde wangen rond een voldane glimlach
ChrisVanMeer Posted October 23, 2017 Posted October 23, 2017 Mooie foto Danny, difuusdoek nog niet gebruikt zie ik?
Arnout Posted October 23, 2017 Posted October 23, 2017 Onno, een foto vertelt een verhaal, in een lichtkamer vertel je maar een klein stukje van het verhaal. Een reclamefoto van een spliksplinternieuw scheermes met een bijhorende kleur kwast en contrasterende zeep en aftershave geven een mooi beeld, maar verder? Een foto van een mes met een natuurlijke patina, een scale met een brokje af, een onscherpe achtergrond waar je toch van kan zeggen dat het een badkamer is zonder dat het met de aandacht gaat lopen, natuurlijk licht en schaduwen,... Die lichttentjes zijn leuk maar de sotd in de badkamer minstens evenzeer!
DannyVG Posted October 23, 2017 Posted October 23, 2017 Mooie foto Danny, difuusdoek nog niet gebruikt zie ik? Nee Chris heb ik inderdaad nog niet gedaan. Wel ben ik gisteren aan het spelen geweest met photoshop. Pfff was wel zoeken
DannyVG Posted October 23, 2017 Posted October 23, 2017 Zonder lichtkamer zijn mijn foto’s toch hopeloos. Voor de beelddenkers neem voor je innerlijk ookEen Koraat 7/8 met een hele buik met wit marmerachtige scales Een houten dr Harris bakje met een bodempje zeep ruikend naar roosjes Een kwast met houten handvat en twee bandjes das Een blauwe tube Blenheim Bouquet ASB Twee gladde wangen rond een voldane glimlach Nee dat is niet zo, een lichttent is een hebbeding maar geen must. Trouwens dit is een shaving gezelschap en geen looprace voor de beste foto's.Wel is het zo dat ik me interesseer in fotografie en dit is voor mij dus een hobby binnen een hobby en dat is leuk meegenomen. Deze week had ik pech : toen ik 's avonds met de hond wandelen ging zal ik 2 mooie paddestoelen, ik dacht morgen neem ik mijn scheergerief mee en fotografeer is deze tussen 2 paddestoelen : pech, de gemeente arbeiders waren mij voor en weg waren de paddestoelen.
ChrisVanMeer Posted October 23, 2017 Posted October 23, 2017 Hier hetzelfde, beste van beide werelden
Kingjack Posted October 23, 2017 Posted October 23, 2017 Lutz Voskhod (2) Maseto 24 mm extra dense finest Stirling - iced pineapple Omdat het kon een 2e beurt vandaag. De iced Stirling mag blijven, heerlijk fris met en zoet luchtje.
Hanskoning Posted October 23, 2017 Posted October 23, 2017 Onno, een foto vertelt een verhaal, in een lichtkamer vertel je maar een klein stukje van het verhaal. Volgens mij zeggen goed gemaakte foto's vaak meer dan woorden En ook ik geniet van willekeurig elke foto maar de kunstige foto's van Chris, Jamie en nu ook Danny kunnen mij zeer bekoren en dan leuk om te lezen dat het de combinatie van twee hobby's in één is, mooi toch.
Snuff Posted October 23, 2017 Posted October 23, 2017 Met of zonder lichttent bij mij blijft het hopeloos maar ja iedere dag een opstelling met een bepaald merk zeep zit ook niemand op te wachten natuurlijk. Ik geniet wel van de geplaatste SOTD foto's van anderen.
Edsel Posted October 23, 2017 Posted October 23, 2017 Mijn SOTD van vanmorgen: Gillette Old Type Rapira Super Stainless (3) Yaqi scheerkwast Scheermonnik Golfbreker Kruidvat ASB
Kingjack Posted October 23, 2017 Posted October 23, 2017 Met of zonder lichttent bij mij blijft het hopeloos maar ja iedere dag een opstelling met een bepaald merk zeep zit ook niemand op te wachten natuurlijk. Ik geniet wel van de geplaatste SOTD foto's van anderen. Welk merk zeep bedoel je?
Recommended Posts