HiFuMi Posted October 19, 2017 Share Posted October 19, 2017 zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Chinese 12k finishers die zijn spotgoedkoop ( hoewel de verzending ze wel duurder maakt ) en lijken toch nog wel redelijk veel gebruikt te worden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnout Posted October 19, 2017 Share Posted October 19, 2017 Ik heb er geen ervaring mee, maar naar wat ik gelezen heb is het een beetje een loterij. De ene steen is uitmuntend, een andere ondermaats. Als je 10 stenen moet kopen om een uitmuntende steen te vinden is het iet meer goedkoop Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiFuMi Posted October 19, 2017 Author Share Posted October 19, 2017 Ja, en het blijkt ook allemaal nogal subjectief wat de een een geweldige finish noemt vind de ander nix ik was gewoon benieuwd of er hier ook mensen zijn die hier ervaring mee hebben ik ben momenteel de stenen die ik heb aan het testen op zo veel mogelijk manieren daarna kijk ik of er meer nodig is ik merk de laatste tijd dat door het dagelijks open mes scheren de techniek ook hard vooruit gaat , zodat ik met steeds meer messen goed scheer Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted October 19, 2017 Share Posted October 19, 2017 Ik had er eentje, echter nooit gebruikt. De stenen hebben bekend gestaan als PHIG: Peoples Hone of Indeterminate Grit, vanwege dat ze tussen de 8k en 12k zouden liggen, zo ongeveer. Nu ja, op zich kun je je prima scheren vanaf 8k, men roept over de coticule ook dat het ongeveer die grit is. Link to comment Share on other sites More sharing options...