Jump to content

Racer Super Class Platinum

Harkos

Recommended Posts

De Racer Super Class Platinum is een mesje uit de Lord stal. Over het algemeen zijn Lord mesjes goed bruikbaar op een paar uitzonderingen na, maar zie daarvoor mijn overzicht. Dit mesje hoort tot het soort, dat bij mij een prima comfortabele scheerbeurt geeft. Na 8x heb ik hem weg gedaan, niet omdat het mesje helemaal op was, maar dat 8x genoeg is en merkbaar het mesje wat minder werd. Mogelijk had hij ook nog wel 1 of 2x mee gekund, mijn gemiddelde ligt op 7,4 beurten per mesje.

Mijn oordeel: Goed mesje, maar er zijn betere, koopwaardig.

P_M_RacerPlatinum.thumb.jpg.e76b7a325e3539242f3abd2099b1ad4e.jpg

1- Krabber: Mulcuto Nadelspitzen

Een nieuw mesje vanmorgen, de Racer Super Clas Platinum gesponsord door Jan Zoethout. Dit mesje moet weer degelijk aan de tand gevoeld worden. Eerste indruk is veelbelovend.

In de Mulcuto Nadelspitzen een zeer zachte en effectieve scheerbeurt. In 3 rondes totaal glad. Het mesje scheert echt makkelijk. Nu nog duurzaamheid en souplesse met diverse krabbers en we hebben weer een aardig mesje, maar zover is het nog niet.

2- Krabber: Mühle R41 (2013)

De Racer deed zijn naam eer aan. In een mum de baard gereduceerd tot onder het maaiveldse stoppels.

De combi met de R41 is daar natuurlijk ook debet aan, want deze krabber is redelijk effectief. Goed gesmeerd met de CF merk ik daar echter weinig van. Hoogstens het spekgladde resultaat, waar het toch ook om gaat.

3- Krabber: Pearl TTO

Het mesje deed opnieuw zijn werk goed. Blijft aardig op scherpte en scheert dan ook prima.

In de Pearl wel een combi, die je even in de gaten moet houden, anders bijt die. Gelukkig geeft die krabber een goede audio feedback en kan je daardoor goed volgen hoe de haren er af gaan. Echter ook hoe hij even in het velletje kan happen. Klein bloedplekje in de hals, maar niets wat niet met aluin te stoppen valt.

4- Krabber: Mulcuto Nadelspitzen

Het mesje scheert nog prettig, dus morgen nog weer.

In de Mulcuto een prima combi, die erg diep uit scheert. Mooi glad dus.

5- Krabber: Above The Tie S2

Het mesje heeft mijn 5 norm gehaald en er is geen reden om er niet nog een paar beurtjes mee te doen. Zien waar het schip strandt. Tot nu toe er prima mee geschoren.

Er is wel een verschil tussen het mesje in de Pearl of de ATT S2. Nou is er natuurlijk ook een fors verschil in prijskaartje, maar de S2 scheer zoveel beter, dat het de prijs meer dan waard is. Echter wanneer je nooit zo'n ding hebt gebruikt is de Pearl van gisteren best aardig. Gelukkig was de combi vanmorgen meer dan aardig. Een nagenoeg perfecte beurt Was et niet, dat ik een heel klein hapje meenam op mijn strot.

6- Krabber: Fasan Slant #42

Het mesje werkt ook nog eens mee. Mooie snit. Die mag morgen nog een keer.

De Fasan laat het mesje ook nog eens lekker effectief en toch vertrouwd over het velletje gaan.

7- Krabber: Fatip Grande Rutinia

Het mesje is een volhouder. Ik had verwacht, dat hij het na 7x wel gezien had, maar zo voelde het niet.

In de Fatip efficiënt en effectief de baard er weer glad af. De Fatip is eigenlijk er veel waar voor je geld. Wat scheert daat ding goed. Met dit mesje ook weer een uiterst bruikbare combi. Dan rijst mij regelmatig de vraag, waarom ik zoveel geld uitgeef aan mooie dure moderne krabbers, als het ook met zoiets goed gaat. Tja een beetje keus en ervaring doet de scheerbeurt goed en geeft wat verdieping.

8- Krabber: Gillette Black Beauty Long Handle adjustable

Het mesje deed weer zijn werk naar behoren. Toch heb ik hem in de spaarpot gestopt, want het werd wel merkbaar minder, dan de voorgaande beurten. Dat mag ook want het mesje heeft mijn gemiddelde overschreden.

De combi met de Black Beauty is erg comfortabel. De krabber op 6 was scheren voor beginners. Veilig gevoel, goed resultaat, maar wel opletten op de hoek voor het beste resultaat.

Naar index Harkos

, mijn gemiddelde ligt op 7,4 beurten per mesje.

Ik kan me herinneren dat toen ik 3 jaar geleden jouw scheerbase ging gebruiken, dat je gemiddelde nog op 5,zoveel lag per mesje. Ben je in de loop der jaren betere mesjes gaan gebruiken of toch langer met een mesje gaan doen omwille van de reviews?

, mijn gemiddelde ligt op 7,4 beurten per mesje.

Ik kan me herinneren dat toen ik 3 jaar geleden jouw scheerbase ging gebruiken, dat je gemiddelde nog op 5,zoveel lag per mesje. Ben je in de loop der jaren betere mesjes gaan gebruiken of toch langer met een mesje gaan doen omwille van de reviews?

Toen zat ik met de registratie nog wat in de Derby fase. Inmiddels hebben de Rapira's, Kai's etc. inderdaad het gemiddeld wat opgekrikt. Ook de Gem's tellen mee en dan gaat het vlot. Ik probeer inderdaad vanwege het vergelijk minimaal 8 tot 10 beurten te halen. Verder ga ik niet meer. 5 is mijn onderlijn en de rest is mooi meegenomen.

Mooi verslag weer Harrie en wat moet je een blij man zijn dat de Derby fase ver achter je ligt :P

Niet helemaal, want ik heb er nog 200.... :oops:

In wat voor een delirium moet je je bevinden wil je 200 van die mesjes -eeeh neee dat is niet het juiste woord laten we het op dingen houden- kopen :o

Mijn hemel had dan van de Supermax, Sputniks, Ladaas en Derby elk 50 stuks gekocht want dan had je nog het excuus gehad dat je wilde bezien welke nu echt de allerslechtste van deze vier was :lol:

Mooi verslag weer Harrie en wat moet je een blij man zijn dat de Derby fase ver achter je ligt :P

Niet helemaal, want ik heb er nog 200.... :oops:

In wat voor een delirium moet je je bevinden wil je 200 van die mesjes -eeeh neee dat is niet het juiste woord laten we het op dingen houden- kopen :o

Mijn hemel had dan van de Supermax, Sputniks, Ladaas en Derby elk 50 stuks gekocht want dan had je nog het excuus gehad dat je wilde bezien welke nu echt de allerslechtste van deze vier was :lol:

Destijds, toen ik nog jonger en onbenulliger was, kostten die dingen €6 tot €8 per 100 bij mijn Turkse super. Ach en een paar keer mee scheren lukt echt we. Ooit gaan die dus wel een keer op, desnoods in een verfkrabber.

€ 16 mijn beste Harrie daar ben je wel heel nonchalant over, dit staat namelijk gelijk aan bijna 100 Gillette Rubies, een prachtige Yagi Tuxedo kwast met rood handvat, 2 Chinese Qshaves oftewel de Merkur kloons, 6 fantastisch aluin blokken met ergonomische voetje, 3 Kell's Original zepen of 1 prachtige Sirling zeep, Proraso groen aftershave of balm en nog van dat soort heerlijk scheergerei :o

Maar goed terug naar het mesje en deze is mij onbekend en dat is jammer zo te lezen want het broertje de Super Stainless vond ik niet zo'n hoogvlieger.

Maar goed terug naar het mesje en deze is mij onbekend en dat is jammer zo te lezen want het broertje de Super Stainless vond ik niet zo'n hoogvlieger.

Klopt, is ook mijn ervaring. Deze scheert beter en komt erg in de buurt van mijn favorieten.

Komt het door de Platinum zo bedenk ik me nu??

Voordat ik kennis maakte met de Gillette Rubie Platinum Plus was mijn favoriete mesje de Gillettes 7 0'clock Super Platinum Indian Black.

Ook bijvoorbeeld de Rapira en MEM in de Platinum uitvoering kunnen mijn goedkeuring ruimschoots verdragen.

Komt het door de Platinum zo bedenk ik me nu??

Voordat ik kennis maakte met de Gillette Rubie Platinum Plus was mijn favoriete mesje de Gillettes 7 0'clock Super Platinum Indian Black.

Ook bijvoorbeeld de Rapira en MEM in de Platinum uitvoering kunnen mijn goedkeuring ruimschoots verdragen.

Zou best kunnen, zal wel een soort WD40 zijn. Waterbestendig en toch smeren.

• 3 months later...

Mmmm, een tijdje geleden heb ik dit mesje is gebruikt, maar kan me niet meer herinneren hoe deze presteerde.

Ik zal m nog maar is op de kop gaan tikken, misschien kom ik er dan ook nog achter of het mesje hetzelfde is als de ‘Lord Platinum Class’, wat ik overigens ook een goede vond.