onno Posted October 16, 2017 Posted October 16, 2017 (edited) Phoenix Ecliptic slant met Astra P&B lavanille Maggard tuxido Een mooie dag weer! Edited October 17, 2017 by Guest
ChrisVanMeer Posted October 16, 2017 Posted October 16, 2017 [align=center]Grotere afbeelding[/align] Krabber: Merkur - Progress (50C) Mesje: Polsilver - Super Iridium Kwast: Wolf Whiskers - Tuxedo (Syntheet) Scheerkom: Saponificio Varesino - Shaving Grail Bowl Scheerzeep: Chiseled Face - Panda Geurtje: Rituals - Roi d'Orient
Tjebbe Posted October 16, 2017 Posted October 16, 2017 Druivenpitolie, Stirling Kong, Stirling Tea Tree, Blackland Blackbird, PolSilver Super Iridium (1), Kruidvat Tea Tree Dag- en Nachtcrème. Fijne dag!
Harkos Posted October 16, 2017 Posted October 16, 2017 Turkse paardenhaar (Lider 1), Truefitt & Hill Sandalwood, Above The Tie S2, Racer Super Class Platinum 5e x, Proraso Wood and Spice cologne, Proraso Wood and Spice AB. Kwast en zeep: Turkse paardenhaar (Lider 1) en Truefitt & Hill Sandalwood: De grote Turk had wat moeite met het laden van de TH Sandalwood vanwege de lange en wat slappe haren. Echter één keer geladen was het schuimkloppen in de scuttle een peulenschilletje. Snel lekker warm en warm houtachtig geurend schuim. Best lekker zeepje. Mesje en krabber: De Racer Super Class Platinum voor de 5e x gebruikt. Het mesje heeft mijn 5 norm gehaald en er is geen reden om er niet nog een paar beurtjes mee te doen. Zien waar het schip strandt. Tot nu toe er prima mee geschoren. Er is wel een verschil tussen het mesje in de Pearl of de ATT S2. Nou is er natuurlijk ook een fors verschil in prijskaartje, maar de S2 scheer zoveel beter, dat het de prijs meer dan waard is. Echter wanneer je nooit zo'n ding hebt gebruikt is de Pearl van gisteren best aardig. Gelukkig was de combi vanmorgen meer dan aardig. Een nagenoeg perfecte beurt, was het niet, dat ik een heel klein hapje mee nam op mijn strot. Resultaat BBS. Tot slot: Aluin er over en weer dicht, maar toch. De Proraso Wood and Spice AS en ASB mochten de zaak afwerken en zit ik lekker geurend dit te typen. Zo naar de Haarmühle een historische watermolen met uitspanning om de week te beginnen met zon, koffie, gebak en sigaar, daarna even inkopen in Duitsland. De week begint weer goed.
Arnout Posted October 16, 2017 Posted October 16, 2017 (edited) Cocosgeurtje gesopt op het gezicht, effe de puntjes in de creme en ik had voor 6 gangen zeep,... Dit geurtje gaat goed samen met de zon, en het geeft een goeie glijlaag. De puma eerst op de corvovan strop, het mes is eigenlijk wat te agressief om ideaal te zijn voor mij, maar ik had tijd vanmorgen! De derde gang was op sommige plaaatsen nodig en ik had sowieso veeeeeeeeeeel te veel zeep,... Bbs, de aluin was wel aanwezig en de gft skinfood bluste het niet, in tegendeel zelfs. Ik heb een licht geirriteerde huid, en daar heb ik met de gft na een te agressief mes wel eens meer last van. Edited October 16, 2017 by Guest
ChrisVanMeer Posted October 16, 2017 Posted October 16, 2017 Arnout, je plaatje is niet goed zichtbaar, gisteren had je hetzelfde, je laat je [/img] tag op een nieuwe regel beginnen, dan pakt hij het niet
Arnout Posted October 16, 2017 Posted October 16, 2017 Het was ook geen speciaal plaatje, maar bedankt voor de tip!
Hanskoning Posted October 16, 2017 Posted October 16, 2017 Ik ben niet van het grote drinken slechts om de dag een bodempje Whisky of Obstbrand. Echter vanmorgen vroeg stond daar dan toch de spiritualiën voor mij gereed. De meer dan genotvolle Stirling Gin&Tonic on the rocks mocht zich namelijk door de Maseto 30mm finest silvertip tot een heerlijk geurend schuim laten kloppen. Opgebracht over de huisgemaakte Eucalyptus/Menthol pre-shave olie voldeed dit volledig aan de wensen van de scheerder. De R41-2013 met het Gillette mesje raakte dronken van vervoering en deed het scheerwerk uitzonderlijk zacht. De aluin liet zich niet voelen en de afwerking met Proraso groen en de Glacial Lemon balm heerlijk. Machtige scheerbeurt om de week mee te openen.
Loei Posted October 16, 2017 Posted October 16, 2017 Rockwell 6C plaat 4 Polsilver Super Iridium Vk varken Proraso wit Cien balm De harde Vk gepakt, om flink de Proraso te laden. Dat was wel gelukt, maar mooi schuim kloppen viel een beetje tegen. Waarschijnlijk toch te weinig in de puntjes van de kwast geladen door te veel druk. De Polsilver is vers, en dat scheert toch echt subliem op het hoofd met plaat 4 van de Rockwell. Afgemaakt met de Cien balm DFS. Verstuurd vanaf mijn STF-L09 met Tapatalk
efsk Posted October 16, 2017 Posted October 16, 2017 Paladin Buck Rogers 26mm 2CSNL3 fan, Cobalt Dr Harris Marlborough Le Coultre frameback 7/8 blad 1 Tunney aluin Vergeten verse kwast te pakken, dis gewoon de Paladin weer. Een mens kan het slechter treffen. Dr Harris is geweldig, gewoon geweldig. Zo'n zeep op eenzame hoogte, samen met MWF en Vreto. De LeCoultre is toch wel een van mn mooiste messen met dat allejezus gemene puntje en die prachtige smile die alleen ouwe framebacks kunnen tonen. Wel een nadeel aan dit mes: gesloten zitten de scales prachtig strak, maar opengeklapt zo los als maar zijn kan. Dat stropt volkomen ruk natuurlijk, sterker: jongleui, niet stroppen met losse scales, want de kans is groot dat je je strop sloopt. In dit geval bleef de strop heel, maar dit mes moet wel herpind. Enfin, heerlijk scheren tot ik op de vleug de bovenlip deed en dat puntje zich in de bovenlip begroef. Derde gang met ipv tegen de vleug gedaan en daardoor niet als een spekkie. Echter: toch een fijne beurt.
iwan073 Posted October 16, 2017 Posted October 16, 2017 Shave of the Day - Maandag 16 oktober 2017 Yaqi Synthetic Tuxedo 24mm Truefitt & Hill - Trafalgar Shaving Cream Edwin Jagger DE89 “Barley” Gillette 7 O’Clock SharpEdge Geo F. Trumper - Sandalwood Skin Food Ik heb me nu een paar keer geschoren met de Truefitt & Hill Trafalgar en ik weet niet of de geur wel echt aangenaam vind. Lijkt wel of deze geur me tegen gaat staan om een of andere reden.
fireshrimp Posted October 17, 2017 Posted October 17, 2017 Merkur Progress (Gillette Rubie) J&T Muhle reuzenkwast BDF Esclusivo Wimmies scheerkom Today Men AS Nivea cool ASB Het einde komt nu echt in zicht met de Esclusivo. De Muhle varkenshaar bevalt erg goed, waaiert niet zo uit als de Semogue die ik heb, maar is wel een echte zeepfabriek. De Gillette Rubie is weer heerlijk. Kortom een heerlijke scheerbeurt.
onno Posted October 17, 2017 Author Posted October 17, 2017 Molly Musgo Real Basil Lime Cream Maggard Tuxido L’Occitane Cade ASB Een mooie dag
Jerry9630 Posted October 17, 2017 Posted October 17, 2017 Mühle R89 met Gillette Rubie mesje (1) Razorock Plissoft Proraso groen pre Stirling lemon chill Myrsol lemon 444 balm Mooi scherp mesje met een goed comfort. Tevreden over!
ChrisVanMeer Posted October 17, 2017 Posted October 17, 2017 [align=center]Grotere afbeelding[/align] Krabber: Merkur - Progress (50C) Mesje: Polsilver - Super Iridium Kwast: Maggard Razors - 22mm 2-Band (Das - Finest) Scheerkom: Saponificio Varesino - Shaving Grail Bowl Scheercrème: St James of London - Mandarin & Patchouli Wat blijft de Progress toch een top-krabber! Deze staat samen met mijn Timeless en de Maggard slant toch wel in de top 3 van de krabbers die ik heb.
Arnout Posted October 17, 2017 Posted October 17, 2017 Vanmorgen een zeepsample van Rolf: "Ik ben de naam even kwijt" gebruikt. Een fougere veronderstel ik met een sterke, niet onaangename geur, voor een creme maakte hij moeilijk schuim, zeker omdat ik de omega varkenskwast gebruikte die normaal heel snel is. Uiteindelijk een scheerkommetje gebruikt, maar behalve de geur was er niet veel goeds aan, geen glijdende laag, snel droog,... De saphir uit solingen lag, gestropt op cordovan, klaar en gelukkig heeft een comfortabel scheermes op zich geen zeep nodig en is de scheerbeurt in twee gangen goed afgelopen Nadien een beetje aluin en tobs jermyn asb en nu wachten op het zonnetje!.
Harkos Posted October 17, 2017 Posted October 17, 2017 Mühle Silvertip Fibre® 21mm, Stirling Gatlinburg, Fasan Slant #42, Racer Super Class Platinum 6e x, Green Freeze (Osage/Mennen/Menthol), Nivea Men Sensitive Cooling aftershave balsem. Kwast en zeep: Mühle Silvertip Fibre® 21mm en Stirling Gatlinburg: De Gatlinburg is een echte herfst zeep. De geur doet denken aan bos, cederhout en donkere teerachtige geuren. Had net zo goed Spakenburg kunnen heten, waar najaarsonderhoud aan de platbodems wordt verricht, hout bewerken, breeuwen, vernissen en rook van teerpotten. Dat soort geur, dat melancholie en hang naar vervlogen tijden doet herleven. Ik houd daar van! Dat, losgeklopt met een mooi kleine synthetische kwast doet me met een grote grijns wakker worden. Mesje en krabber: De Racer Super Class Platinum voor de 6e x gebruikt. Het mesje werkt ook nog eens mee. Mooie snit. Die mag morgen nog een keer. De Fasan laat het mesje ook nog eens lekker effectief en toch vertrouwd over het velletje gaan. Resultaat BBS. Tot slot: Dan ook nog mooi fris afgesloten met de gisteren gebrouwen Green Freeze. Mengsel van Mennen Skinbracer en Osage Rub. Deze nog wat opgevoerd met een paar kristalletjes menthol. Precies goed. Je ruikt de groene hoedjes met menthol van de dropkraam op de markt tegen de keelpijn. Je voelt een lichte najaarsbries en je ruikt een licht zoetje van zuurtjes en vanille. Iets Nivea ASB voor de hydratatie. Je vrouw zegt dat ruikt goed als je de badkamer uitkomt! Die dag kan niet meer kapot, toch?
Tjebbe Posted October 17, 2017 Posted October 17, 2017 Aluminium Jan Zoethout Scheerkwast, Rustic Shaving Soap Sandalrose, Fatip Piccolo, Voskhod (1), Pitralon Polar, Eigen Toco Tholin/den aftershave balsem. Een prima campingscheerbeurt!
DannyVG Posted October 17, 2017 Posted October 17, 2017 Maseto 26 mm 2 band barberhandle Vs Stella alpina zeep Yukio Kamijo Vs Stella alpina asl Baume.be asb Een op en top Italiaanse Lekkere zeep, niet zo sterk qua geur maar heel verzorgend en ook lekker verfijnt ruikend. Een beschrijving qua geur is moeilijk. De geur is hiervoor te complex. Deze zeep voor de 2de maal gebruikt. Laat zich zeer makkelijk opschuimen. Een topzeep dus. Qua triple mild zepen is dit naast Mdc een blijvertje. Blij dat ik ze gekocht heb. Tja van de yukio valt enkel te zeggen : een supermes. Blijft definitief in mijn verzameling.
Hanskoning Posted October 17, 2017 Posted October 17, 2017 De valkuil zit hem erin dat als je mentholzeep -die je al jarenlang op de 1e plaats van je menthol zepen zet- niet meer geproduceerd wordt dat je hem ook bijna niet meer durft te gebruiken dit alles in de angst dat hij opgaat. Zo zag ik dus in mijn scheeroverzicht dat hij dit jaar slechts éénmaal gebruikt was tot nu toe en met deze nazomer was een gebruik dus meer dan gerechtvaardigd. En de Queen Charlotte Voskot deed er alles aan om zijn uitverkorene plaats weer te bevestigen, fantastische schuimkwaliteit, mooiste menthol geur van al mijn zepen en daarnaast ook de zeep met het meest verkoelende effect. De Blackbird met het Gillette Indian Black mesje was ook in zijn nopjes met deze schuimlaag waar de Prep pre-shave aan meedeed. Strakglad en ijskoud wat de Osage Rub nog even mocht ondersteunen een scheerbeurt waar ik weer van genoten heb.
DannyVG Posted October 17, 2017 Posted October 17, 2017 En de Queen Charlotte Voskot deed er alles aan om zijn uitverkorene plaats weer te bevestigen, fantastische schuimkwaliteit, mooiste menthol geur van al mijn zepen en daarnaast ook de zeep met het meest Ik denk dat heel wat van die artisanale zeepmakers het moeilijk hebben omdat zij steeds onder zware prijsdruk staan terwijl zij de basisproducten veel duurder moeten aankopen dan de grote industriële bedrijven die echt naam en faam hebben en een zware marketing voeren. Zelfs die artisanale bedrijven die overgenomen worden door grotere bedrijven sterven uit. (I colloniali) Rest er een aantal nieuwkomers die hun kans wagen. Één van deze nieuwe artisanale is tallow & steel. Ik heb een aantal samples gekocht. Weliswaar geen zware menthol zepen. Ach zeg nou niet dat je geen keuze hebt in je assortiment he
Arnout Posted October 17, 2017 Posted October 17, 2017 Artisanaal en groot bedrijf zijn contradictio in terminus, maar het staat goed op de verpakking. Een artisanale zeepmaker maakt zeep in de garage of een stalletje achter het huis, vult potjes met de hand en plakt er dan een etiketje op.
DannyVG Posted October 17, 2017 Posted October 17, 2017 Artisanaal en groot bedrijf zijn contradictio in terminus, maar het staat goed op de verpakking. Een artisanale zeepmaker maakt zeep in de garage of een stalletje achter het huis, vult potjes met de hand en plakt er dan een etiketje op. Zal wel kloppen maar de grote uitdaging is je product laten voldoen aan de voorschriften van de eu en daar beginnen de kosten zwaar door te wegen, trouwens ook het woord artisanaal is aan voorwaarden onderworpen om het te mogen gebruiken. Niet simpel dus.
Edsel Posted October 17, 2017 Posted October 17, 2017 Merkloze vintage openkam krabber Rapira Super Stainless (2) Kent Infinity Silvertex Super Max Classic scheercreme Rituals Samurai Magic Shave Cream als ASB
Kingjack Posted October 17, 2017 Posted October 17, 2017 PAE, alu Kai Maseto 24 mm extra dense finest Extro - Dandy De zeep is op en ik ben glad.
Recommended Posts