Jump to content

Wedge te leen?

bracha25

Recommended Posts

Ben erg nieuwsgierig naar hoe een wedge razor scheert. Heb nu een straight van Buffel te leen, totdat ik mijn bestelde gold dollar heb. Maar zou eigenlijk ook een near wedge of full wedge willen proberen. Dit omdat ik een erg dikke, stugge baardgroei heb, en een gevoelige huid, en ik verwacht dat dit goed scheert. Zijn er hier mensen die zo 1 hebben, en deze wel voor een weekje uit willen lenen? Uiteraard betaal ik de verzendkosten heen en retour. Eventueel heb ik ook wel wat krabbers die ik daarvoor uit wil lenen, mocht je daar nieuwsgierig naar zijn. O.a een single edge, een ikon stainless steel of een merkur slant.

Zojuist geschoren met de near wedge die ik van DoubleB te leen heb. Had een flinke baard van bijna een week. Ging niet zo goed. Vond het mes behoorlijk trekken. Zelfs bij het makkelijkste stukje onder de bakkebaarden. Kin en hals waren gewoon niet te doen. Toen het mes dat ik van Buffel te leen heb er maar bijgenomen, maar die had ik dus nog niet gestropt, en ging ook minder dan de vorige keer. Toen maar afgemaakt met de Slant. Balen. Na afloop met beide messen de HHT gedaan. Moest met de wedge iets sneller naar de haar bewegen om die te snijden. Ook bij het andere mes ging het moeizamer dan de vorige keer. Voor mijn gevoel was het mes van Buffel scherper dan de wedge. Geen idee of dat door het soort mes komt. De allereerste keer met het mes van Buffel ging nog het lekkerst. Misschien is door gebrekkige techniek het mes sneller minder scherp geworden.

Vandaag is de GD66 ook binnengekomen. Benieuwd hoe Puerco die slijpt en of die bevalt.

Baal nu wel, had al bijna een wedge besteld;)