Jump to content

strop begint te kreuken

Mikali

Recommended Posts

Wel mijn Scrupleworks strop begint kreukjes te krijgen.

Weet er iemand hoe dit komt, en hoe ik dit kan voorkomen?

Ter illustratie, de strop hangt aan de deurklink van mijn studiekamer, niet in de nabijheid van een verwarming of wat dan ook ...

Telkens voor gebruik ga ik altijd met de palm van men hand over het leder qua onderhoud.

Dat is spijtig!

Op mijn herold strop heb ik van die witte pasta gebruikt die bij de strop geleverd werd, maar dat geeft vlekken en het is lastigom die egaal in te wrijven zonder te veel te smeren,...

Maar, Bij mijn lederen jas waren de kreukjes eruit door de jas te strijken. Met een niet te warm strijkijzer en een katoenen handdoek ertussen is leer een heel stuk jonger!

Ik dacht dat de gele pasta voor het leer is.

Wit voor de linnen kant van de strop en

rood FeOx voor de leren spanriem.

Als de pasta een beetje warm is dan is hij goed gelijkmatig te verdelen en dat maakt het leer soepeler.

Toorolf antwoordde mij op mijn vraag hoe zijn strops te onderhouden dat hij niets anders zou doen dan er af en toe met de hand over wrijven. Geen middelen derhalve. Daar houd ik me dan maar aan.

Ik kreeg van Torolf het antwoord dat het het bewegen van de bovenste laag is, typisch aan dit leder. Zou te maken hebben met hoe ik hem vasthoud. Verder is het enkel cosmetisch en geen bijwerkingen volgens hem.

Ik hou hem nochtans vast volgens "de regels" maw tussen wijs en middenvinger.