Jump to content

Recommended Posts

Posted

Wel mijn Scrupleworks strop begint kreukjes te krijgen.

Weet er iemand hoe dit komt, en hoe ik dit kan voorkomen?

Ter illustratie, de strop hangt aan de deurklink van mijn studiekamer, niet in de nabijheid van een verwarming of wat dan ook ...

Telkens voor gebruik ga ik altijd met de palm van men hand over het leder qua onderhoud.

Posted

Dat is spijtig!

Op mijn herold strop heb ik van die witte pasta gebruikt die bij de strop geleverd werd, maar dat geeft vlekken en het is lastigom die egaal in te wrijven zonder te veel te smeren,...

Maar, Bij mijn lederen jas waren de kreukjes eruit door de jas te strijken. Met een niet te warm strijkijzer en een katoenen handdoek ertussen is leer een heel stuk jonger!

Posted

Ik dacht dat de gele pasta voor het leer is.

Wit voor de linnen kant van de strop en

rood FeOx voor de leren spanriem.

Als de pasta een beetje warm is dan is hij goed gelijkmatig te verdelen en dat maakt het leer soepeler.

Posted

Het leder is nog soepel, net zoals nieuw toen hij toe kwam... En de kreuken voel je noet, maar het stoort me visueel...

Posted

Het tubetje heeft inderdaad een geel randje, maar ik heb nu wel vlekken op die strop en de draw is helemaal anders,..

Posted

Toorolf antwoordde mij op mijn vraag hoe zijn strops te onderhouden dat hij niets anders zou doen dan er af en toe met de hand over wrijven. Geen middelen derhalve. Daar houd ik me dan maar aan.

Posted

Die gele tube gebruik ik bij voorkeur niet. Mijn dovo strop had er ook vlekken door gekregen.

Posted

ik gebruik af en toe wel dat gele tubetje

nix mis mee hoor

of als mijn handen wat vettig zijn ga ik eens over een strop

Ballistol schijnt ook goed te gaan , maar heb ik zelf nog nooit geprobeerd

Posted

Ik kreeg van Torolf het antwoord dat het het bewegen van de bovenste laag is, typisch aan dit leder. Zou te maken hebben met hoe ik hem vasthoud. Verder is het enkel cosmetisch en geen bijwerkingen volgens hem.

Ik hou hem nochtans vast volgens "de regels" maw tussen wijs en middenvinger.

Posted

je kijkt met een vergrootglas, is een gebruiksvoorwerp, doet gewoon waar het voor bestemd is, niks om je druk over te maken.

Posted
Ik smeer die van mij gewoon in met die gele tube nergens last van.

Die van jou is ook een Scrupleworks?

Posted
Ik smeer die van mij gewoon in met die gele tube nergens last van.

Die van jou is ook een Scrupleworks?

Nee ik heb gewoon een van Herold solingen (45 x 5).