efsk Posted October 8, 2017 Posted October 8, 2017 Een stuk advertentie waarin de dames terecht worden gewezen omdat mannen er helemaal niet van houden als ze diens scheerapparat, met net verse mesje uiteraard, gebruiken komt er in de genderneutrale tijden van nu ook niet meer doorheen denk ik. Enfin, een kromme kant voor de oksels, een rechte voor de benen, een extra lange greep om niet te ver voorover te moeten buigen bij het benen scheren. Eigen model mesjes, en een kostprijs van RM3,50. Althans, toen. Op ebay was het ding een euro, plus 8 verzendkosten, dat dan weer wel, terwijl dit tot echt éen van de onbekendste Fasans is die er zijn.
Hanskoning Posted October 9, 2017 Posted October 9, 2017 Ga je je richten op een nieuwe verzameling Richard?? Ook leuk om hier weer meer informatie over te zien en nu begrepen waarom er dus een rechte en gekromde kant op deze krabbers zit. Ook leuk om dit soort oude reclames te zien doet me denken aan mijn jeugd toen allles nog zo kneuterig en vriendelijk was en Zwarte Piet nog gewoon zwart van schoorsteenroet was en daarbij een kindervriend was en dat gezochte gedoe met Genderneutraal nog niet bedacht was.
Snuff Posted October 9, 2017 Posted October 9, 2017 Dank voor weer iets onbekends! Ik vermoed dat er heel wat zoekwerk aan te pas komt bij je verzameling, wellicht zien we ooit nog een publicatie van jouw hand. @Hans ben jij werkelijk zo oud dat je dat nog weet? Ik verschil enigszins van mening aangaande die zwarte piet, ben toch een aantal keren in de zak terecht gekomen
Marcel Posted October 12, 2017 Posted October 12, 2017 Wat een grappig ding! Wel frappant om te zien dat de verhoudingen van de kop zo anders lijken dan bij een normale DE krabber. Werkt hij wel naar behoren met een normaal DE mesje, mocht zo'n mesje passen?
efsk Posted October 12, 2017 Author Posted October 12, 2017 Zie de foto met een Rasiputz-mesje een een Voskhod Marcel: de Rasiputz zijn smaller dan gewone DE's, dus dat gaat niet helemaal passen. Klopt dus met je observatie dat de kop een wat vreemde verhouding heeft: die is ook smaller.
Recommended Posts