Jump to content

Recommended Posts

Posted

Even een apart draadje voor de mensen die bij Ron Troep een Japanese Vintage strop kochten:

Deze morgen in gebruik genomen en toen mijn vrouw binnenkwam in de badkamer dacht ze dat ik blij was haar te zien maar die opsteker kwam enkel en alleen door mijn ervaring met deze strop :mrgreen:

Een subliem plezier om op te stroppen deze cordovan, zelfde gevoel als de Kanayama 80000 maar dan voor een vierde van de prijs! 8-)

Echter de linnen kant is ook gelijk aan de Kanayama 80000 :roll: , dit wil zeggen even hard, nu ja ik gebruik die toch enkel om na het scheren even de restjes van de snede af te stroppen. Voor wie wil zijn er een aantal dingen die je kan doen om hem zachter te maken (even teruglezen in dit draadje: http://www.coticule.be/the-cafeteria/message/28213.html )

Mocht er iemand zijn die de strop toch maar niks vind, indien geen enkele beschadiging (ook geen kleine minuscule sneetjes) opgelopen tijdens het gebruik mag je hem stante pede terug naar mijn adres zenden en krijg je je geld terug. :mrgreen:

Ze zijn onderweg en zouden tegen dinsdag moeten aankomen volgens UPS, prettig weekend en strop ze!

Posted

Voor de minimalisten onder ons Ron: hoe verhoudt deze strop zich tot de Scrupleworks?

Posted

En wij (de slomen) maar hopen dat Ron Troep nog een extra strop op de markt zou gooien.

Posted
En wij (de slomen) maar hopen dat Ron Troep nog een extra strop op de markt zou gooien.

Inderdaad ze waren wel erg snel weg, zit je in je auto van je werk en dan doet onze Belgische vriend dit. :D

Ach, misschien komt er een terug en kan ik er nog aan komen :D betwijfel heet maar je mag hopen. :lol:

Posted

Dank voor de info Ron. Ik zit met spanning te wachten :D .

Zo een 80000 strop zat al een tijdje in mijn hoofd maar niet in de portemonnee :mrgreen: .

Posted
Voor de minimalisten onder ons Ron: hoe verhoudt deze strop zich tot de Scrupleworks?

Afgaande op wat je schreef over jouw strop zou je deze iets te weinig weerstand vinden bieden.

Inderdaad ze waren wel erg snel weg, zit je in je auto van je werk en dan doet onze Belgische vriend dit. :D

Ach, misschien komt er een terug en kan ik er nog aan komen :D betwijfel heet maar je mag hopen. :lol:

Als er eentje terugkomt hou ik hem zelf :twisted:

Posted

@Ron: een mooie actie voor onze community. Bravo

Maar wat doe je eigenlijk met al die strops? Als hor in een deur tegen de vliegen?

Posted

Ik zou weleens een mooi vergelijkend onderzoek willen lezen betreffende strops die momenteel verkrijgbaar zijn. Even googlen straks of er iets te vinden is...

Posted

Dat linnen van de Scripleworks is bij mij ook erg stug. Maar dat is waarschijnlijk niet te veel dan ?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Posted

De linnen van scrupleworks is helemaal niet stug, je bedoelt waarschijnlijk de cotton? Die is ietwat stug maar heel effectief, de kanayama linnen zijde is de overtreffende trap.

Posted

Ja. Zal die van mij wel de cotton zijn. Dus dat is goed en hoef ik niets aan te doen dan ?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Posted
Ja. Zal die van mij wel de cotton zijn. Dus dat is goed en hoef ik niets aan te doen dan ?

Nee nee zo laten, met de tijd word ie nog beter, dit is zoals bedoelt en persoonlijk vind ik de cotton beter als de linnen qua werking.

Posted

De strops zullen normaal gezien tussen vandaag en woensdag aankomen. Nogmaals wie denkt mmmmh niet zo mijn ding mag contact opnemen met me (als de strop ongebruikt blijft of absoluut niet in het minst beschadigd is) en krijgt zijn geld terug, eventueel heb ik nog een Scrupleworks 2,5" Swedish Bridal & brushed cotton, barber style strop in ongeschonden staat in ruil.

Posted

Helaas Ron,

De strop bevalt mij uitstekend, zeer mooi en een lichte draw, het katoen is wat taai maar dat is niet hinderlijk.

Dank voor het beschikbaar stellen van dit mooie item!

Posted

Graag gedaan, kreeg vandaag nog bericht van iemand dat hij hem nog niet had gebruikt en wellicht is dat in zijn geval raadzaam, ik vind het een super strop maar cordovan is heel licht en dun en als je strop techniek niet optimaal is gaat hij geen lang leven kennen.

Posted

Nee is een wijze beslissing, eet geen brood en in een later stadium zul je er vast heel blij mee zijn.

Posted (edited)

De strop voelt fantastisch aan.

De Breidohr 8/8 eerst op de Jaco special 20x als gewoonlijk en 25x op de Cordovan.

Super shave en tot laat in de midag helemaal glad.

Het is natuurlijk een van mijn top messen en altijd een super shave, maar het lijkt wel alsof het nog beter was door de strop, al blijft dat erg subjectief.

In ieder geval wordt ik heel blij van deze strop

.download/file.php?mode=view&id=5155&sid=d6ff02c990147dff0e120245b323f565

Klein.thumb.jpg.d144d1eed95d7fee650d506d21b04633.jpg

Edited by Guest
Posted

Ik herken dit wel, net dat extra krijg ik hier uit ieder mes, omdat ie zo lekker stropt doe ik zo'n honderd zonder linnen.