Tjebbe Posted October 2, 2017 Posted October 2, 2017 Druivenpitolie, Stirling Kong, Mama Bear's Grapefruit Ice, Barbaros TR-1, Voskhod (2), Eigen Toco Tholin/den aftershave balsem. Fijne dag!
onno Posted October 2, 2017 Posted October 2, 2017 Koraat 7/8" l'Occitane Cade zeep, creme en ASB Maseto twee band Zo zacht heb ik de Koraat nog niet gehad na een opfrisbeurt op 8k, 12k en CrOx op balsa hout. Na twee ronden glad en heel veel zeep over. Een mooie dag!
DannyVG Posted October 2, 2017 Posted October 2, 2017 Yasuki steel dream 925 Masseto 2 band 26 mm barber handle Tabula Rasa Patchouli sample Floid blue baume.be De tabula rasa Patchouli zeep liet zich zeer gemakkelijk opkloppen tot een heel weelderig schuim, goed verzorgend en lekker scherend. De geur is eerder iets persoonlijk, is zeker niet slecht maar is minder voor mij weggelegd. Ik ga zeker nog eens een ander geurtje proberen van dit merk. De Duitse zeep is afkomstig van is www.1001seife.de waarvan de webshop nog in ontwikkeling is. De dream had geen enkele moeite met de baardharen met als resultaat bbs.
Hanskoning Posted October 2, 2017 Posted October 2, 2017 Tabula Rasa is ook te verkrijgen via Maggard Danny. https://www.maggardrazors.com/product-category/soaps-creams/tabula-rasa-soap/
Hanskoning Posted October 2, 2017 Posted October 2, 2017 Er is een dunne scheidslijn tussen gek en geniaal zoals we weten en zo ook waarschijnlijk tussen doorzettingsvermogen en eikelig zijn. Wel vanmorgen dacht ik doorzettingsvermogen te tonen maar het resultaat zegt me dat ik eikelig geweest ben. Want nadat de Precis Dom krabber gisteren al zijn elegante edoch zeer aanwezige visite kaartje afgegeven had deed hij dat vandaag nog even dunnetjes over. En iets in me zegt dat mijn huid na de scrub en peeling beurt van gisteren nog niet herstelt was. Tijdens de tweede gang begon het al merkbaar te worden en bij de derde gang was het helder dit is wel een heel effectieve krabber die erg diep uitscheert zullen we maar zeggen. Dus in de derde gang de dan zeer zacht aanvoelende ATT SE-1 gepakt om de scheerbeurt af te ronden. De Musgo Real Classic zeep blijft een genot om mee te scheren prachtig verzorgend schuim door de wolvet en ook nog eens zeep prettig op te schuimen. De aluin waarvan ik nog wel eens verzucht dat hij voor zijn geld niets doet heeft dat vandaag ruim goed gemaakt, wat een prik. Voorzichtig afgerond met de Lea Sensitive die eigenlijk normaal gesproken alleen tevoorschijn wordt gehaald als de ziekte opvlamt. Wel mijn lesje voor morgen reeds geleerd dat wordt absoluut niet de Precis Dom.
DannyVG Posted October 2, 2017 Posted October 2, 2017 Tabula Rasa is ook te verkrijgen via Maggard Danny.https://www.maggardrazors.com/product-category/soaps-creams/tabula-rasa-soap/ Ja weet ik hans maat hopelijk kan deze binnenkort besteld worden rechtstreeks in Duitsland zodat er geen btw en douanekosten moet op betaald worden.
iwan073 Posted October 2, 2017 Posted October 2, 2017 Shave of the Day - Maandag 2 oktober 2017 Yaqi Black Synthetic 22mm Taylor of Old Bond Street - Mr Taylors Shaving Cream Mühle R106 Gillette 7 O'Clock SharpEdge Geo F. Trumper - Sandalwood Skin Food
Arnout Posted October 2, 2017 Posted October 2, 2017 Vanmorgen een lekker grote bartmann over de stoppels gehaald na met de x1citruscreme te hebben opgeschuimd op het gezicht. Geen superschuim maar wel lekker glijdend. Lekker ritselend, zingend geluid,.. een mes dat nog net het verschil maakt tussen huid en haar maar dat toch de nodige voorzichtigheid vraagt bij het scheren. Bbs maar nu toch alweer de eerste prikkertjes onder op de kaken,... Scheren blijft leuk met wat afwisseling in het materiaal,
Edsel Posted October 2, 2017 Posted October 2, 2017 Gillette Old Type Shark Super Stainless (3) Omega 10019 Merkloze vintage scheerstaaf Kruidvat ASB Inmiddels de tweede scheerbeurt in OKtober, ook nu weer met een "Oude Krabber met Open Kam"
Kingjack Posted October 2, 2017 Posted October 2, 2017 (edited) Timeless 0.95 OC Feather (2) Simpson Commodore X3 best badger Mama Bear’s – Diogenes club Om toch een beetje te participeren in de OKtober maand is het voornemen om gedurende deze periode maar 2 verschillende open kam krabbers te gebruiken, de Timeless 0.95 en de Valencia slant. Beide in voorgaande opgedane ervaringen niet echt geschikt geacht om dagelijks in stelling te brengen dus ik ben benieuwd…. De aftrap is voor de Timeless scallopted OC 0.95 en dat ging prima. Samen met een Feather verwijderde deze krabber prima 3 daagse stoppels en is er geen centje pijn. Het zoet ruikende schuim van de Diogenes MB heeft hier zeker ook zijn steentje aan bijgedragen, ik ben een glycerine fan aan het worden! POTD: Edited October 2, 2017 by Guest
Kingjack Posted October 2, 2017 Posted October 2, 2017 Zeker weer een wijf aan gezeten.... Ga het effe corrigeren.
Hanskoning Posted October 2, 2017 Posted October 2, 2017 je vdeo blijkt onbeschikbaar op de youtubes Jaco Ik zei al ze worden steeds korter dus beter maar dit is wel de allerbeste
Loei Posted October 2, 2017 Posted October 2, 2017 Rockwell 6C plaat 6 Polsilver Super Iridium Razorock Plissoft Dr. Harris Windsor Hema ASB Gillette Tech Astra Superior Platinum VK varken Duitse olijfolie zeep Pinaud Clubman Bay Rum Het hoofd weer heerlijk glad, geen enkel probleem met de Arlington. Hoewel ik niet onder de indruk ben van de geur, is de zeep simpelweg heel erg goed te noemen. Het gezicht was een ander verhaal. De Astra werkt naar mijn mening niet in de Tech, de tweede keer in deze krabber, de vierde scheerbeurt totaal voor dit mesje. Wederom een wat rauwe scheerbeurt met deze combinatie, volgende keer toch maar een Polsilver erin. Dan de zeep, de tweede of derde keer met deze zeep, al die keren al problemen gehad met het schuim. Het laden en schuim kloppen is nog niet zo zeer een probleem, het staande houden van het schuim op het gezicht wel! Snel scheren is genoodzaakt, want evenals de stoppels verdwijnt ook het schuim al sneeuw voor de zon. Dat het blokje zo klein is helpt ook niet, binnenkort nogmaals eens proberen met de syntheet van Jan Zoethout denk ik. Een wat rauw resultaat, dus de Pinaud dus royaal toegepast en dan komt het weer helemaal goed. Door de Pinaud zeg ik alsnog, DFS.
Edsel Posted October 3, 2017 Posted October 3, 2017 Merkloze Old Type kloon Rapira Super Stainless (5) J&H Bocote Silvertip Dusy Kabinett scheerzeep Rituals Samurai after shave gel Rituals Samurai Magic shave Cream als ASB
Arnout Posted October 3, 2017 Posted October 3, 2017 Vanmorgen snel een rozengeurtje met de syntheet en de testdovo recht van de coticule, scheert armhaar als niks maar op de baard is het net of het mes afgebot is, rap een saphir solingen vanaf de jnat genomen en die scheerde dan weer aan de agressieve kant. Glad maar niet superglad, nadien geen aluin maar onmiddellijk silver tabac. Een ok scheerbeurt maar geen hoogtepunt van de dag,... Die dovo eens uitgebreid stroppen,...
Tjebbe Posted October 3, 2017 Author Posted October 3, 2017 Druivenpitolie, Stirling Kong, Haslinger Ringelblumen, Barbaros TR-1, Voskhod (3), Madre Labs Witch Hazel, Gentlemen's Hardware Post Shave lotion. Glad!
Hanskoning Posted October 3, 2017 Posted October 3, 2017 Ik stond vanmorgen voor een dilemma wel of niet scheren? Wel de huid had duidelijk een dag rust nodig. Echter voor morgenochtend staat er een bezoek aan het zwembad met kleindochter op het programma dus dan komt er ook niets van een schonende scheerbeurt. Ten lange leste besloten om dan toch maar vandaag een scheerbeurt te doen kan hij hierna twee dagen rusten. En vandaag stond er een vroege Whisky op het programma van de Essence of Scotland en wel de Highland Bothy. Door een combinatie van Vertiver en Cederhout heeft deze zeep een mooie rookachtige geur zeg maar de Laphroig onder de scheerzepen. Een vers Gillette Indian Black in de Lutz slant gedaan alle moed verzameld en gaan. Wel het resultaat mag er zijn mooi glad echter de aluin en Pitralon zorgden voor een ongezonde prikkel. Blij dat de huid nu 2 dagen kan rusten want er is schade en er nu ook achter gekomen waarom het scheren met de Precis Dom krabber zo onprettig is. Wel de scheerbeurt zit erop de huid brandt en nu wachten op het bezoek van Onno en dat is een prettig vooruitzicht.
Hanskoning Posted October 3, 2017 Posted October 3, 2017 @Loei ik lees nu pas je SOTD van gisteravond maar het niet blijven staan van het schuim bij Olijfzepen is inherent aan het gebruik van olijfolie. Ze schijnen er wel te zijn zepen die met als ingredient olijfolie een staand schuim geven maar het is zeldzaam zover ik weet.
Loei Posted October 3, 2017 Posted October 3, 2017 @Loei ik lees nu pas je SOTD van gisteravond maar het niet blijven staan van het schuim bij Olijfzepen is inherent aan het gebruik van olijfolie. Ze schijnen er wel te zijn zepen die met als ingredient olijfolie een staand schuim geven maar het is zeldzaam zover ik weet. Moet ik het dan zo zien, dat iemand die zeepjes maakt ook "zomaar" een scheerzeep heeft gemaakt om aan aan de productlijn toe te voegen? En er dus niet is gekeken naar de verschillende gewenste eigenschappen van een badzeep en een scheerzeep? De maker heeft namelijk meerdere badzepen in het assortiment en maar één scheerzeep. Klinkt wel aannemelijk eigenlijk.
DannyVG Posted October 3, 2017 Posted October 3, 2017 Royal 161 Masseto 3 band 26 mm barber handle Tabula Rasa Patchouli sample Floid blue baume.be bbs Fijne dag heren.
onno Posted October 3, 2017 Posted October 3, 2017 I.... nu wachten op het bezoek van Onno en dat is een prettig vooruitzicht. [attachment=0]IMG_1800.JPG[/attachment] Het was weer een waar genoegen Hans. Na eenvoudige en voedzame lunch, het nodige gesnuffel scheerzepen geruild en met vele nieuwe geuren naar huis. Morgen ga ik de Jabonman Fougere proberen (Hans moest toch van die troep af). Dan zal duidelijk worden of ik Vlaamse of Hollandse genen heb. De geur is in elk geval goed. Ten lange leste besloten om dan toch maar vandaag een scheerbeurt te doen kan hij hierna twee dagen rusten. Wat Hans niet meldde is dat hij van die schattige rode blosjes op zijn wangen had van het scheren En Hans experimenteert met een nieuw type krabber, waar ik helaas niet verder over mag uitweiden. En vanochtend snel en adequaat Zwarte vogel met Polsilver (x) Mesato 2 band Castle Forbes Lavendel Creme en 1445 ASB
Hanskoning Posted October 3, 2017 Posted October 3, 2017 (edited) Het was weer een waar genoegen Hans. Na eenvoudige en voedzame lunch, het nodige gesnuffel scheerzepen geruild en met vele nieuwe geuren naar huis. Morgen ga ik de Jabonman Fougere proberen (Hans moest toch van die troep af). Dan zal duidelijk worden of ik Vlaamse of Hollandse genen heb. De geur is in elk geval goed. Ten lange leste besloten om dan toch maar vandaag een scheerbeurt te doen kan hij hierna twee dagen rusten. Wat Hans niet meldde is dat hij van die schattige rode blosjes op zijn wangen had van het scheren En Hans experimenteert met een nieuw type krabber, waar ik helaas niet verder over mag uitweiden. 1) was zeker weer gezellig Onno zag trouwens net nog je PB van vanmiddag was je iets verlaat 2) de geur van de Jabonman is goed heb ik daar vanmiddag mijn best voor gedaan 3) ik durf het bijna niet te melden want wie gelooft dit nu dat een ervaren scheerder niet eerst zijn scheergerei controleert Maar de schade toegebracht door de nieuwe Precis Dom krabber komt voort uit het feit dat het mesje niet goed vast zit geklemd tussen de onder en bovenplaat Dus de schade aan het gezicht roept herinneringen op aan een CJB Kamosori Edited October 3, 2017 by Guest
Hanskoning Posted October 3, 2017 Posted October 3, 2017 @Loei ik lees nu pas je SOTD van gisteravond maar het niet blijven staan van het schuim bij Olijfzepen is inherent aan het gebruik van olijfolie. Ze schijnen er wel te zijn zepen die met als ingredient olijfolie een staand schuim geven maar het is zeldzaam zover ik weet. Moet ik het dan zo zien, dat iemand die zeepjes maakt ook "zomaar" een scheerzeep heeft gemaakt om aan aan de productlijn toe te voegen? En er dus niet is gekeken naar de verschillende gewenste eigenschappen van een badzeep en een scheerzeep? De maker heeft namelijk meerdere badzepen in het assortiment en maar één scheerzeep. Klinkt wel aannemelijk eigenlijk. Dat is wel gebruikelijk bij (toilet/badzeep) artisane zeepmakers Loei vaak hebben deze een scheerzeep erbij die dat mist wat een scheerzeep tot een goede scheerzeep maakt namelijk staand, beschermend en verzorgend schuim. Zoals zo vaak reeds door mij genoemd is de Werfzeep uit Utrecht hier een goed voorbeeld van want ze hebben meer dan uitstekende badzepen en een uitstekende shampoo in zeepvorm echter hun scheerzeep is één en al droevenis.
iwan073 Posted October 3, 2017 Posted October 3, 2017 Shave of the Day - Dinsdag 3 oktober 2017 Semogue Owners Club 2-Band Finest Badger 24mm Taylor of Old Bond Street - Sandalwood Shaving Cream Gilette Old Type Gillette 7 O'Clock Sharp Edge De Vergulde Hand - After Shave Balm
Recommended Posts