Jan Zoethout Posted September 29, 2017 Posted September 29, 2017 Nog een paar dagen en dan is het OKtober ... de maand van de Open Kam. Gedurende heel OKtober 2017 scheer ik me met een Open Kam krabber en zal daarover berichten. Doe mee met dit draadje, als je durft ...
Wolf Posted September 29, 2017 Posted September 29, 2017 Ik weet niet zeker of ik het open mes een maand kan opgeven momenteel, misschien als er een Wolfman met open kam beschikbaar kwam! Beschikbaar op het moment zijn Gillette 77, Timeless, ATT r2, Tradere en Eclipse red ring.
Hanskoning Posted September 29, 2017 Posted September 29, 2017 Ik durf wel, maar ik heb teveel dichte kammen die een maand zonder mij en ik zonder hun niet prettig vinden. Dus veel plezier maar ik pas.
Loei Posted September 29, 2017 Posted September 29, 2017 Ik verwacht nog een iKon open kam krabber te ontvangen dus dan kan ik een paar keer mee doen.
Edsel Posted September 29, 2017 Posted September 29, 2017 Ik heb een Muhle r41, een Fatip Grande en een Gillette Old Style dus ik durf het wel aan!! Wel jammer dat mijn overige krabbers een maand werkloos moeten toezien.
Snuff Posted September 29, 2017 Posted September 29, 2017 Ik weet niet zeker of ik het open mes een maand kan opgeven momenteel, misschien als er een Wolfman met open kam beschikbaar kwam! O dat is nog waar ook, hier ligt er ergens in een kast nog een OC Wolfman, laat ik nog wat rijpen tot er in de toekomst iets moois te ruilen is hiervoor Zal me er in oktober toch eens mee scheren.
Ator razor Posted September 29, 2017 Posted September 29, 2017 Ik weet niet zeker of ik het open mes een maand kan opgeven momenteel, misschien als er een Wolfman met open kam beschikbaar kwam! O dat is nog waar ook, hier ligt er ergens in een kast nog een OC Wolfman, laat ik nog wat rijpen tot er in de toekomst iets moois te ruilen is hiervoor Zal me er in oktober toch eens mee scheren. Snuff, een Wolfman gesloten kam is ook goed voor mij Kan ik helaas niet meedoen met een Wolfman met open kam maar dat is dan jammer.
Edsel Posted September 29, 2017 Posted September 29, 2017 Ik dacht het is O(ude)K(rabber)tober In dat geval kan ik mijn oude Gillette en Gibbs krabbers gebruiken
mhharsta Posted September 29, 2017 Posted September 29, 2017 Doe ik ook mee, hier ligt ook een rijtje oude krabbers!
Snuff Posted September 30, 2017 Posted September 30, 2017 Ik dacht het is O(ude)K(rabber)tober Zouden we in dat geval niet beter een OKjaar draadje starten Richard? Maak jij vast wel vol met iedere dag wat anders gezien je mooie verzameling Snuff, een Wolfman gesloten kam is ook goed voor mij Kan ik helaas niet meedoen met een Wolfman met open kam maar dat is dan jammer. Ben nooit een open kam fanaat geweest maar die gesloten versies van de W kan je op je buik schrijven, die blijven hier
Bartmen Posted September 30, 2017 Posted September 30, 2017 Scheer me altijd met een open kam dus dat zal wel lukken
Hanskoning Posted September 30, 2017 Posted September 30, 2017 Wat ik me wel afvraag welke toegevoegde waarde het biedt om dit onder te gaan brengen in een apart SOTD topic. Als ik de September topic doorlas kwamen er weinig nieuwe inzichten en/of informatie over krabber/mesjes combinaties naar voren en week de geplaatste posts weinig/niet af van de normale posts in de gebruikelijke SOTD's. Voor mij kwam daarmee de overzichtelijk van het forum in het gedrang door het tegelijkertijd parallel plaatsen van twee SOTD's die hetzelfde tijdvak omvatten. Om de overzichtelijk te herstellen en toch het idee van OCtober een plaats te geven wil ik hierbij het idee opperen om bijvoorbeeld in oktober niet elke week een nIeuwe SOTD aan te maken maar één met de naam "OCtober" die vervolgens de gehele maand actief blijft. We houden zo alle SOTD's overzichtelijk bij elkaar en degene die meedoen met het scheren met open kam kunnen ook hier hun wetenswaardigheden kwijt. Maar ook hier gaat natuurlijk het zo mooie uekaz op.
Jan Zoethout Posted September 30, 2017 Author Posted September 30, 2017 Om de overzichtelijk te herstellen en toch het idee van OCtober een plaats te geven wil ik hierbij het idee opperen om bijvoorbeeld in oktober niet elke week een nIeuwe SOTD aan te maken maar één met de naam "OCtober" die vervolgens de gehele maand actief blijft. Dat was nou net de bedoeling ... zo is het met "SEptember 2017" ook gegaan ... Alleen heet het draadje "OKtober 2017" ...
Hanskoning Posted September 30, 2017 Posted September 30, 2017 Helemaal mee eens Jan alleen ter virificatie ik bedoel dus dat we gewoon alle Sotd's hierbij onderbrengen dus zowel open kammen als alle andere krabbers messen etc. Zowel de informatie en wetenswaardigheden van de leden die zich met de open kam scheren mengt zich dan mooi met de SOTD's van de overige leden en door de onduidelijkheid weg te nemen van twee aparte SOTD's nemen waarschijnlijk meer mensen de informatie tot zich.
Jan Zoethout Posted September 30, 2017 Author Posted September 30, 2017 Helemaal mee eens Jan alleen ter virificatie ik bedoel dus dat we gewoon alle Sotd's hierbij onderbrengen dus zowel open kammen als alle andere krabbers messen etc.Zowel de informatie en wetenswaardigheden van de leden die zich met de open kam scheren mengt zich dan mooi met de SOTD's van de overige leden en door de onduidelijkheid weg te nemen van twee aparte SOTD's nemen waarschijnlijk meer mensen de informatie tot zich. Daar ben ik het weer niet helemaal mee eens - mijn bedoeling is een apart draadje van SOTD's met als thema "Open Kam". Eenieder die op de hoogte wil blijven van alle SOTD's moet dan maar zowel "OKtober 2017" als de reguliere SOTD lezen. Zoveel moeite is dat toch niet ? Bovendien kan "OKtober 2017" dan ook posts bevatten met wetenswaardigheden over het onderwerp "Open Kam" ...
Hanskoning Posted September 30, 2017 Posted September 30, 2017 Wetenswaardigheden over een open kam krabber horen wat mij betreft meer thuis in een eigen topic onder een hoofdstuk bij Safety Razors dat is tenslotte de eerste plaats waar je gaat zoeken als je benieuwd ben naar de bijzonderheden en scheerkarakteristieken van een open kam krabber. En voor het topic SEptember geldt dat het meer reguliere SOTD' s waren zonder veel toegevoegde waarde over de krabber/mes combinatie en van daaruit mijn gedachte -ongeacht de vraag of het wel of geen moeite is- dat het overzichtelijker is om dit onder te brengen in één gezamenlijke SOTD. Aan de andere kant ik begrijp de uitdaging van OCtober en het gestelde doel en het is weer een nieuwe activiteit dus ik wens de deelnemers en de overige leden natuurlijk weer veel scheerplezier en zal de SOTD's met veel belangstelling volgen.
Kingjack Posted September 30, 2017 Posted September 30, 2017 Ondanks dat ik echt een openkam liefhebber ben zag ik tot mijn grote schrik dat er maar 2 exemplaren in de lade liggen. Een Timeless 0.95 en de Valencia OC slant. Iets te weinig om het een hele maand mee vol te houden al is het wel een uitdaging om dagelijks met deze 2 schatjes te scheren.
Kingjack Posted September 30, 2017 Posted September 30, 2017 De SOTD lees ik altijd, het SEptember topic heb ik maar zelden bekeken....
Jan Zoethout Posted September 30, 2017 Author Posted September 30, 2017 Noem me maar eigenwijs (en dat ben ik ook ), maar ik ga me de hele maand scheren met een open kam krabber en doe daarvan verslag in dit draadje. Wie met mij mee wil doen is welkom, wie dat niet wil moet het vooral laten. Dit draadje volgen mag - hoeft niet ... Zo, dat was wat mij betreft genoeg off-topic ....
Stoppel Posted September 30, 2017 Posted September 30, 2017 Noem me maar eigenwijs (en dat ben ik ook ), maar ik ga me de hele maand scheren met een open kamkrabber en doe daarvan verslag in dit draadje. Wie met mij mee wil doen is welkom, wie dat niet wil moet het vooral laten. Dit draadje volgen mag - hoeft niet ... Zo, dat was wat mij betreft genoeg off-topic .... Zo is het Jan, ze moeten gewoon jou je ding laten doen en niet alles over een kam scheren!
Jan Zoethout Posted October 1, 2017 Author Posted October 1, 2017 OKtober 2017 - dag 1. Vintage Gillette Pocket Edition - Old Type (serienummer A947893 == 1909) Rapira Swedish SuperSteel (1) J&T® bamboe / Tuxedo. Jabones by Luna "Hierbabuena mango lima mentolado". Hugo Boss Bottled EdT.
Jan Zoethout Posted October 2, 2017 Author Posted October 2, 2017 OKtober 2017 - dag 2. Rotbart Mond Extra. Rapira Swedish SuperSteel (2) Yaqi model R1605-S. Barbiere di Figaro "Distinto". Hugo Boss ASB.
Wolf Posted October 3, 2017 Posted October 3, 2017 Ik ga niet de hele maand met open kam of (oude krabber) scheren maar vandaag vanwege de gedachte de ATT R2 (open kam) toch maar eens uit de kast getrokken. Heel fijne krabber, hoewel mijn voorkeur uitgaat naar de gesloten kam (r1), die voelt iets beter aan op de huid vind ik zelf. Als zeep Evelyn and Crab tree Sandalwood, geef ik erg weinig om, (lekkere zeep maar geuren n gebrek er aan staat me niet aan) maar hij wil maar niet op. Desondanks heerlijke scheerbeurt in 2 1/2 gang heerlijk glad. Fijne effectieve krabber.
Recommended Posts