Jump to content

REX Ambassador

FvL

Recommended Posts

Wooow wat een prijs inclusief verzend en douane kosten zit je al snel tegen de € 300n :o:o

En als hij een gelijke scheerkarakteristiek als een FatBoy heeft dan is hij het in mijn optiek zeker niet waard want qua scheergedrag is de Fatboy me echt tegen gevallen.

• I like it 1

Tja, bedoelde eigenijk dat Matt Pisarcik van Razor emporium hier denk in een soort hedentijds scheer "Ikoon" wil neerzetten vergelijkbaar met een FatBoy. Of hij ook zo scheert weet ik uiteraard niet, maar inderdaad hoop geld. (Ik ben overigens zelf voorlopig helemaal voorzien van High End scheergerei, met dank aan hans ;) ).

• Agreed 1

Door wie wordt daadwerkelijk de link met een fatboy gemaakt? Het is een moderne verstelbare krabber, maar dat zegt op zich nog niet zoveel. De prijs zegt mij echter wel dat dat ik hem niet hoef :D

Edit: Fvl ging ondertussen al in op het fatboy gedeelte

• I like it 1

In de zin dat de bovenplaat er in het geheel afkan, en dat het lijkt of de gehele bodemplaat op en neer gaat bij het verstellen.

Op zich een interessante krabber, en voor de liefhebber van een verstelbaar apparaat is het misschien zomaar een leuke doch prijzige aanwinst.

Aan de andere kant: vergelijk het met een complete ATT, dus greep, bodmplaat bovenplaat, dan zit je ook snel op de $190 en dan heb je niks verstelbaars. Dus ja, zo bezien is het niet eens excessief duur.

• I like it 1

Prijsverschil vind ik toch wel aanzienlijk omgerekend naar dollars kost deze krabber dan +/- $ 250

Dan nog het extend bedrag voor de invoerkosten vergeleken met de bijvoorbeeld de ATT en je hebt al snel een krabber die 75 dollar duurder is.

En voor mij is ook de praktijk die Snuff beschrijft van toepassing één maal de stand gevonden komt hij daar ook niet meer vanaf.

Maar het is wel een zeer mooie krabber om te zien en als de scheerprestaties goed zijn maakt hij heel wat krabbers overbodig :lol:

• I like it 1

Allemaal waar, de kans bij een krabber die niet verstelbaar is dat hij of te agressief of niet effectief genoeg is en bij een verstelbare is dat minder waarschijnlijk want je kunt hem altijd een standje hoger of lager zetten. Bovendien kan de voorkeur met de tijd veranderen. Dat zeggende, ik heb al genoeg dure krabbers die ik zelden meer gebruik.

• I like it 1

Wat ik juist fijn vind van een verstelbare krabber is de mogelijkheid te kunnen spelen met de instelling. Mijn voorkeur wil nog wel eens wijzigen, en zo heb ik momenteel de krabbers liefst wat agressiever. Vanochtend heb ik geschoren met de Merkur Vision, op een stand die ik nog niet eerder heb gebruikt; flink open gedraaid, en dat was aangenaam en glad. De verstelbare krabbers draaien mooi met mijn voorkeuren mee. Ik heb een aantal verstelbare krabbers in de verzameling, en die vervelen eigenlijk nooit.

Deze Rex maakt me erg hebberig, maar de prijs ligt met alle kosten wel tegen de prijs van een Koraat 14 in de uitvoering en scales die ik al op het wensenlijstje heb staan. Budget en keuzes.........

• I like it 1

• 6 years later...

ja ja, ik schop dit topic even omhoog!

Er is een Rockwell 6S onderweg maar gezien de korting bij Rasoi ben ik toch gaan twijfelen om te gaan voor de Rex, deze zou nu op 188 Euro komen. (is nog steeds een smak geld, houd mij ten goede!)

Ik zie dat de Rex een paar keer is aangeboden ter verkoop: waarom wilden mensen er van af?
Zijn er scheerders die ervaring met beide hebben? Zo ja, grote verschillen?

Het voordeel van de Rex zou voor mij zijn dat je "on the fly" de gap kan wisselen ipv eerst de hele krabber uit elkaar.  (en het blijft een frikking mooi ding)
Aan de andere kant: vers laagje lather op je gezicht die kan intrekken als je met de 6S bezig bent.

Keuzes keuzes.....

• I like it 1
  • Haha 1

On 11/23/2023 at 8:35 AM, Magic666 said:

ja ja, ik schop dit topic even omhoog!

Er is een Rockwell 6S onderweg maar gezien de korting bij Rasoi ben ik toch gaan twijfelen om te gaan voor de Rex, deze zou nu op 188 Euro komen. (is nog steeds een smak geld, houd mij ten goede!)

Ik zie dat de Rex een paar keer is aangeboden ter verkoop: waarom wilden mensen er van af?

Het voordeel van de Rex zou voor mij zijn dat je "on the fly" de gap kan wisselen ipv eerst de hele krabber uit elkaar.  (en het blijft een frikking mooi ding)
Aan de andere kant: vers laagje lather op je gezicht die kan intrekken als je met de 6S bezig bent.

Keuzes keuzes.....

ik heb het idee dat ie iets aan de agressieve kant is. maar weten doe ik het niet
ik zag dat de  goedkoopste bij rasoi in 1 ruk uitverkocht was afgelopen vrijdag.

• I like it 2

Op 23-11-2023 om 08:35, Magic666 zei:

Keuzes keuzes.....

Ik heb de Rex gehad en je moet wel wat mes gevoel kunnen verdragen, het is een heel efficiënte krabber zelfs op de kleine standen. Stand 2-3 ging voor mij goed maar het was iets te veel van het goede.

• Agreed 1
  • Thanks! 1

Heb wat meer gelezen ondertussen (en wat microscoop foto's gezien) van de Rex en hij is idd agressiever.

Als je her en der de reacties zo leest is de 6S de "betere" keus.

Het wisselen van de plates zal wennen zijn, maar dan heeft de nieuwe laag zeep ff de tijd om zijn ding te doen 😛

• I like it 1

50 minutes ago, Magic666 said:

Heb wat meer gelezen ondertussen (en wat microscoop foto's gezien) van de Rex en hij is idd agressiever.

Als je her en der de reacties zo leest is de 6S de "betere" keus.

Het wisselen van de plates zal wennen zijn, maar dan heeft de nieuwe laag zeep ff de tijd om zijn ding te doen 😛

een rockwell T2 dan? de stainless is nu bijna de prijs van een niet stainless -35%

het word mijn eerste variable.

• I like it 1

Zo’n adjustable is de enige DE-krabber die ik nog wel eens zou willen proberen, maar ik zou niet weten welke dan de goede keuze zou zijn. Een Muhle Futur? Of eerder een vintage zoals de Gillette Fatboy of de Gillette Twist? Ik heb ook al eens zitten rondkijken op het web, maar de prijzen (zelfs van de vintagespullen) lijken me te hoog om louter met een (tijdelijk?) experiment te beginnen. Ik kom er dus voorlopig niet uit… ook omdat ik meer dan tevreden ben met mijn SE-gerief. Enfin, tijd brengt raad…

• I like it 2
  • Agreed 1

12 uren geleden, Julyan zei:

een rockwell T2 dan? de stainless is nu bijna de prijs van een niet stainless -35%

het word mijn eerste variable.

Heb ik idd ook naar zitten kijken maar op de eoa manier ben ik geen fan van die vlindersluitingen, het systeem lijkt mij zo fragiel? 
Is dat makkelijk schoon te krijgen/houden?

En de Merkur Progress vind ik door de onderkant gewoon een lelijk ding :D (dan zou ik eerder voor de Futur gaan, is maar ietsie duurder)

Maar qua prijs is ie dan wel weer aantrekkelijk...

• I like it 1

geen idee de mijne is not onderweg. de s6 is een prettige scheerder ondanks zijn wat bulky uiterlijk. maar in de praktijk wissel ik geen platen tijdens het scheren, hoogstens een plaat omdraaien maar dan moeten maar net de juiste standen op dezelfde plaat zitten.

vandaar dat ik een t2 wou uitproberen.

• I like it 1