Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb een week brugklaskamp overleefd, nu weer de kindertjes wat gaan leren......

- J&T #2212 met Scheermonnik Soek

- Lord L122 met Wilkinson Sword (3*)

- Cien X-Bolt met als resultaat nBBS

Posted

Stirling Kong,

Arko,

Rockwell 6C Gunmetal @5 op iKon Bulldog greep,

Souplex (1),

Madre Labs Witch Hazel,

Eigen Toco Tholin/den aftershave balsem.

Hoewel het geen straf was de Bulldog in te zetten was het geen eigen keus een andere greep te gebruiken, de Rockwell-greep draaide door...

Posted

Eerst op een rustig moment even goed kijken wat er aan de hand is...

Maar ik wil ze in ieder geval wel laten weten dat het niet klopt.

Posted

Semogue 1305 Boar Bristle Shaving Brush,

Dusy Kabinett,

Above The Tie S1,

PolSilver Super Iridium (n) 4e x,

Eyüp Sabri Tuncer Roos,

Hema Sheabutter ASB.

Kwast en zeep:

Semogue 1305 Boar Bristle Shaving Brush en Dusy Kabinett:

Houd je van roosjes, dan is Dusy Kabinett een prima zeep. Lekker laden met het varkentje, goed doorladen want het is harde zeep en vervolgens mooi romig opkloppen, doet de geur van de roosjes wel los komen. Deze klassieke zeep is waar voor zijn geld. Even zoeken, maar dan heb je een pond mooie roosjeszeep.

Mesje en krabber:

De PolSilver Super Iridium (n) voor de 4e x gebruikt. Het mesje is prima. Scheren als een nieuwe. De baard glad weg. In de S1 weer een beproefde combi. Soepel moeiteloos en intuïtief scheerwerk. Resultaat BBS.

Tot slot: Lekker bedruipen met Turkse roosjes, invetten met de sheabutter ASB van de Hema. De dag kan weer niet kapot.

Valreas staat op het programma.

Posted

Molly

Stirling Ozark Mountain

Chinese das

Penhaligon BB ASB

Lekker mesje, Molly, doet niet onder voor al die mooie messen van bekende merken.

Een mooie dag!

Posted

Oei, oei, oei zijn de grapefruit geuren van de TOBS en Stirling menthol zepen toch lekker geurend maar ze worden toch overtroffen door de Mickey Lee Soapworks Paradise Frost.

Deze zeep vandaag voor eerst gebruikt en de iets zoetere maar heerlijke frisse grapefruit geur in combinatie met een menthol gehalte welke net voldoende is om een frisse tinteling te geven maakt het tot een topper van een zeep. :P

En als de ondergrond dan ook nog eens verzorgd is door de Vitos menthol pre-shave dan ontstaat er een kwalitatief hoogstaande glijlaag.

De Timeless samen met het Voskhod mesje 3x scheerde vervolgens soepeltjes de stoppels weg.

De afwerking in handen van Weleda en zo kwam er een einde aan een memorabele scheerbeurt.

IMG_1789.thumb.JPG.5e7522e22ddcb50954ba5c81a1f25e4a.JPG

Posted

Apollo slant

Kai (2)

Simpson – Commodore X3 best badger

Essence of Scotland – Scottish heather

Bijna automatisch pak ik de laatste tijd of een mes of een slant uit de lade, zou er een voorkeur aan het ontstaan zijn???? De Apollo is een van de betere kromme krabbers uit de collectie, het ruime mesgat geeft de mogelijkheid om diep uit te scheren terwijl het met de juiste scheerhoek toch comfortabel blijft. Lekker hoor. Een ultiem mesje is trouwens nog niet gevonden voor deze slant, ze doen het allemaal gewoon goed al loopt het met de Kai vandaag wel heel soepel. Al met al een fijne scheerbeurt waarbij het extra genieten was van de heerlijke Scottish heather geur met als bonus de goede glijeigenschappen van een glycerine zeep.

POTD;

97d5081aa47b0557471e95e49c2e9ec2.jpg

Posted

Vanochtend vroeg 2 dagen stoppels met het open mes geschoren. Prima scheerbeurt.

Le Grelot 71, 6/8

Scrupleworks Swedish Bridle strop

Stirling Kong synthetische kwast

Wimmie scuttle

TFS Corte Sabauda scheerzeep

Pitralon Original AS

Posted

Rockwell 6C plaat 4

Polsilver Super Iridium

Schick Platinum

Astra Superior Platinum

Razorock Plissoft

VK dassen(?)kwast

Mama Bears Ocean Rain

Pinaud Clubman Musk

Zo, weer eens lekker uitgebreid scheren, te beginnen met het hoofd.

De vetrouwde combinatie van plaat 4 van de Rockwell met een Polsilver is een blijvertje denk ik.

Dan een aardig natte Plissoft over een droog tablet Mama Bear en dat weet je al dat het goed komt.

Mooi dik en prachtig wit schuimt komt er van deze gele, doorschijnende zeep.

Heerlijk mee geschoren.

Dan de andere kwast van mijn vriendins opa.

Deze kwast is een stuk zachter, hij splijt makkelijk, minder back bone dus?

Deze had wat meer tijd nodig om de zeep te laden, maar uiteindelijk kwam er weer een volle kom schuim.

De geur van deze zeep mag trouwens nog wel sterker eigenlijk, jammer.

De Schick Platinum mocht ook weer aan het werk, voor de tweede keer in een lange tijd.

Dit is tevens de derde scheerbeurt met die Astra mesje, maar het scheergevoel was al weer aardig rauw.

Hoewel ik gisteren 3 gangen heb gedaan, is dit niet de eerste keer dat een Astra wat sneller een rauwe scheerbeurt geeft bij mij.

Mesje er dus uitgehaald, binnenkort maar eens kijken wat deze Schick samen met een Polsilver presteert.

Verder blijft dit een erg fijn krabbertje, mild maar toch effectief.

Uiteindelijk de Pinaus Musk erop gedaan.

Naar mijn neus ruikt dit enorm veel naar de normale Pinaud Clubman.

Mijn vriendin vindt Pinaud Clubman vreselijk, maar zegt de Musk dus best lekker te vinden... :roll:

Ik ben er zelf in ieder geval ook helemaal weg van, dus daar komt echt nog wel een grote fles van in huis.

DFS! 8-)

IMG_20170925_191251.thumb.jpg.9a131ecc779bbded80b8271a0fa43f9e.jpg

Posted

Loei, die Musk ruikt inderdaad bijna hetzelfde als de Original.

De Musk vind ik net ietsje kruidiger.

Maar zeker lekker.

Posted

Kent BK12 silvertip

Thierd Issard buffelhoorn

Castle Forbes preshave

DR Harris Windsor zeep

Aluin

Baume.be ASB

Stevig prikje van de aluin, het mes had ik eerder deze avond geslepen en het voelde eerder als een botermes dus onbewust hier en daar wat teveel druk gebruikt. Na de aluin balsem erop en toen voelde ik hoe BBS alles was, heerlijke scheerbeurt.

Nu kan ik fris de nacht in en aan het werk :)

Posted

Dat is het cerschil tussen een botermes vanaf een coticule of jnat, die kunnen wat druk hebben en geven nog geen aluinprik! Maar het klinkt als een leuke scheerbeurt!

Posted

Merkur Progress (Gillette Rubie)

J&T Gusto Das

Barberia Fructi

Wimmies Scheerkom

Today Men AS

Hema Sensitive ASB

Blijf erg enthousiast over de Gillette Rubie, samen met de fruitige Fructi een heerlijke combi. Resultaat is BBS met ietwat prik van de aluin (met voetje).

Posted

Druivenpitolie,

Vergulde Hand Kappersscheerkwast,

Speick Scheerzeep,

Rockwell 6C Gunmetal @5 op iKon Bulldog greep,

Souplex (2),

Eigen Toco Tholin/den aftershave balsem.

Ik weet waarom de kwast van de Vergulde Hand alweer een tijd aan de kant lag. Hij moest na de eerste scheergang al bijbeladen worden...

Posted

Merkur 37C met Perma-Sharp super mesje (3)

AP Shave Co Cashmere

Proraso groen pre

Proraso groen zeep

Aluin

Proraso groen AS

444 balm

Posted

Molly

Martin de Candre sans parfum

Mesato twee band das 24 mm

SV 70th ann ASL

Martin de Candre en de Mesato zijn een goede combinatie. Helemaal glad

Een mooie dag!

Posted

Poor mans shave vandaag. De chinese syntheet van enkele euro's, proraso rood, een vintage solingen, brut original..

Proraso is echt een goeie no nonsense zeep, de geur is eenvoudig, niet voor elke dag, maar niet slecht, en het schuim is goed en verzorgend.

Het mes, in solingen wisten wat ze deden, en na de jnat is het een comfy scheerder. ipv te stroppen op een strop enkel gestropt op de onderarm, en Belgisch ezelsvel is toch superieur aan een rusische strop,...

Roestvlekjes zeggen niks over de scheerkwaliteit!

Met de syntheet paar keeer in de pot roeren en dan verder op het gezicht, in geen tijd ingeborsteld.

Na een comfy scheerbeurt is aluin niet aanwezig, en dan mag er ook alcohol in de aftershave zitten!

Posted

SOTD_20170926-683x1024.jpg

• Krabber: Merkur - 37C Slant
  • Mesje: Polsilver - Super Iridium
  • Kwast: Yaqi - 28mm Tuxedo (Syntheet)
  • Scheerkom: Saponificio Varesino - Shaving Grail Bowl
  • Scheerzeep: Stirling Soap - Ozark Mountain
  • Geurtje: Rituals - Roi d'Orient

Posted

De van frisse sneeuw voorziene en door bossen omringde skipiste mocht vandaag weer aantreden en opgebracht over de huisgemaakte menthol pre-shave stond de Strop Shoppe zeep garant voor een mooie sneeuwlaag.

De combinatie van de Blackbird met open kam en een vers Personna Bleu Lab USA mesje bleek goed gewaxt te zijn want deze combinatie vloog door de sneeuw heen.

De Blackbird scheert voor mij net nog iets effectiever uit als de Timeless met een gelijk comfort.

De afwerking met de gehele Pino Silvestre lijn met in zich die heerlijke dennen/bos geur is een waardige afsluiting.

IMG_1790.thumb.JPG.09221b34fff59c816eb6ab47e272ee38.JPG

Posted

DmYMYc0.jpg

RigaRazor custom quarter hollow 9/8+

Kanayama cordovan #80000

Semogue LE 2011 finest Boar size 1

LPL Oud Santal

Tiana Rose fresh & Coconut moisturiser

Tom Ford Oud Wood Edp

Posted

[*]Geurtje: Rituals - Roi d'Orient

Als ik die foto bekijk krijg ik ontzettend zin in een lekkere brok stilton :lol:

Dorko 43 13/16” quarter hollow

Scrupleworks 2,5" Swedish Bridal & brushed cotton

Wolfman Guerrilla met lab blue mesje voor het hoofd

la maison du savon de marseille zeep (heel goede zeep! Ik wijs echter alle verantwoordelijkheid af mocht hans deze aankopen)

Plisson Ferrari Red Synthetic 20mm

Aftershave gel edt Figaro

41rSmUwyVTL._SY355_.jpg.f7713a76b1234ae2271695afce906765.jpg

Posted

la maison du savon de marseille zeep (heel goede zeep! Ik wijs echter alle verantwoordelijkheid af mocht hans deze aankopen)

Dan is dit de eerste echt goede marseille zeep voor op de bakkes als ik je zo hoor.

En die associatie met Stilton had ik onbewust ook (met een fles Port op zijn kop erop:-) )