Jump to content

Groetjes vanuit Hong Kong!

vandelaak

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik woon sinds 2000 in Hong Kong. Ben onlangs overgestapt naar het scheren met open scheermes en het bevalt me uitstekend.

Voorheen geschoren met Mach 3 toen met een Parker Shavette, later (en nu nog) met de Edwin Jagger DE89 (top!) en nu met een open scheermes.

Leuk om te zien dat er nu ook een Nederlands forum mbt natscheren is!

Helemaal niks (qua winkels)... alleen maar wat scheerzeep kunnen vinden, maar verder niks dus. Aziaten hebben helemaal geen zware baardgroei, die scheren zich eventjes en kunnen een paar dagen vooruit zonder verder te scheren volgens mij. :)

Edited by Guest

Welkom. In Hong Kong ben ik in 2011 een halve dag geweest met zo'n dagvizum (tussenlanding destijds). Groots met die hoge gebouwen, dubbeldeks openbaar vervoer en voetgangersbruggen. Wil de volgende keer wel een paar dagen blijven om wat meer te zien.

PB sturen kan via iemand zijn profielpagina. Daar staat een link.

DE scheerder denk ik :P al zijn er sommige (waaronder mijzelf) redelijk aan het bekeren naar straights :P (blame it on Buffel :P )

Bedankt voor de info! Ik wil namelijk graag iets opzetten om betaalbare open scheermessen te verkopen via internet. (ben momenteel met een ontwerp/merk bezig) ik heb zelf al een prototype van het mes kunnen uitproberen, scheert prima. (werkelijk scheerklaar) Het metaal is VG10 staal. (heel hard Japans staal wat toch goed te honen is, en lang scherp blijft)

Mooi zwart houten handvat, en geen overbodige versiering op het mes zelf. Alleen op de tang komt een merknaam te staan + model naam.

Waarschijnlijk een van deze twee:

Kommandeur (model)

Klingwerk (merk)

of...

Excultor (model)

Rasolo / Rasolus (merk)

Krijg later deze week het mes binnen, dan maak er ik een paar foto's van. :)

Ben zelf nog niet uit over de naam/merk. Als iemand een goed idee daarvoor heeft, laat maar weten.

Weet je wat, mocht er animo voor zijn, dan wil ik wil een gratis mes (t.w.v. 49 euro) geven aan diegene die de beste naam kan bedenken, mocht het een betere naam zijn dan bovenvermelde namen. (moderator, kan/mag dat?)

Edited by Guest

Welkom!

Ben erg benieuwd naar je zelf ontworpen mes! Mocht je testers nodig hebben betreft scheren, honen, balans van het mes, dan hou ik mezelf aanbevolen :)

Qua merken..ik ben daar nooit zo goed in, maar iets van: Katana Tatsu (aangezien het om japans staal gaat =)

Bedankt voor de leuke reakties. Het is een 7/8 full hollow ground met ronde point. (is wat gemakkelijker voor beginners) Het is geen getweakte goedkope Gold Dollar of iets dergelijks. Het is een hoogwaardig en zeer degelijk mes. Ik hoop dat ik het nieuwe prototype snel binnenkrijg, dan kan ik het laten zien.