Jump to content

Nederlandse open messen club

ChrisVanMeer

Recommended Posts

Haha. Ik ben een bikkel. Martijn heeft die punt er speciaal voor mij opgezet en ik ben er zuinig op dus ja, de punt is nog op volle sterkte. De eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat hij mij 1 keer gebeten heeft :) Minuscuul, dat wel. De grootte van het mes vergt gewoon concentratie. Dus een beetje relaxed scheren zoals met mijn andere messen is er niet bij.

Knap Pieter :-) !

Ik heb na een 5 tal scheerbeurten met mijn Schild en evenzo veel sneetjes naast het oor met pijn in mijn hart het puntje iets "verzacht" op volgens mij de Naniwa 1000. Toch is het nog steeds het gemeenste puntje in mijn messen verzameling.

Mijn Schild wijkt wat betreft gewicht en vorm zo af van de gebruikelijke messen dat ik zowel voor stroppen als scheren er echt alle aandacht bij nodig heb. Dat maakt een scheerbeurt met het mes dan ook meteen tot een "speciaaltje". Niet voor iedere dag, maar wel een waarop ik steeds een beetje trots ben op het feit dat ik me met zo'n mes kan scheren. Het is een van de pronkstukken in mijn verzameling. Foto volgt, en daar wordt de lightbox weer voor opgetuigd :-)