Buffel Posted September 16, 2013 Posted September 16, 2013 En waarom natuurlijk? Mijn voorkeur gaat toch uit naar 5/8 en 6/8, het liefst bijna wedge. Full hollow scheert op zich ook prima, maar het gemak van een zwaarder mes vind ik prettiger.
Bernard De Cuenynck Posted September 16, 2013 Posted September 16, 2013 6/8 zonder twijfel, mag voor mij ook 7/8 zijn…Zwaarder mes ligt prettiger in de hand en scheert robuuster… B.
Noxa Posted September 16, 2013 Posted September 16, 2013 Heb alleen ervaring met 1 mes wat volgens mij een 5/8 is. Dus kan er niet echt over mee praten maar ik begrijp dat een zwaarder mes de zwaardere baard wat beter hanteert? Misschien moet ik dan ook eens zo'n mes op de kop tikken want ik merk dat ik agressievere krabbers ook fijner vind, of is dat een kromme vergelijking?
Shaggy Posted September 16, 2013 Posted September 16, 2013 Een full of near wedge is ook mijn voorkeur. Groot, lomp en massief. Zingende bladen zijn niet helemaal mijn ding. Te kwetsbaar voor mijn smaak.
Marcel Posted September 16, 2013 Posted September 16, 2013 Ik heb nog geen idee wat ik fijn vind eigenlijk. Tot dusverre heb ik alleen 5/8 en 6/8 messen geprobeerd.
bracha25 Posted September 16, 2013 Posted September 16, 2013 Ik ook geen idee. Alleen ervaring met het mes dat ik van Buffel heb, en dat is volgens mij 5/8. Van wat ik zie en lees, neig ik met mijn dikke baard ook wel naar een dik mes. Vind de mesjes van mijn single edge ook fijn en die zijn ook wat dikker / minder flexibel
pjdevos Posted September 16, 2013 Posted September 16, 2013 Niets onder 5/8 en niets boven de 6/8. Ik hou wel van een (full) hollow mes. Een wedge is oke, maar vind ik wel teveel gezeur met slijpen, dus overall vallen die af. Ik heb wel een fancy voor een spaanse punt op dit moment. Het mag lekker licht zijn en moet een goede balans hebben. Houten scales vind ik doorgaans het mooiste om te zien, maar dit doet niet veel voor het scheerresultaat. Over het metaal wordt ook wel veel gezegd, maar daar heb ik nog niet een echte voorkeur in kunnen ontdekken, alhoewel verschillende messen wel een verschillend gevoel geven.
decraew Posted September 16, 2013 Posted September 16, 2013 6/8" tot 7/8". Hoe hol geslepen maakt me weinig uit maar de meeste van m'n messen zijn full hollow ground. Kan hier geen sticky enquete van bijgehouden worden ? Houden we altijd de voorkeuren van de groep bij ...
Puerco Posted September 16, 2013 Posted September 16, 2013 Ik scheer me met 4/8 tot 7/8 net zo makkelijk maar iets van 6/8 half hol geslepen heeft toch wel de voorkeur, liefst uit Sheffield.
Snuff Posted September 17, 2013 Posted September 17, 2013 Toen ik nog met straights scheerde was dat 7/8" tot 8/8"
bracha25 Posted September 18, 2013 Posted September 18, 2013 Lachen reactie gezien op een oud forum over scheren: "Mijn vriendin scheert haar benen binnen tien minuten met een open scheermes. En heb nog nooit een snee gezien die er niet hoort"
Recommended Posts