onno Posted September 17, 2017 Posted September 17, 2017 Een vraagje in de trend van nooit durven vragen. Hier en daar lees ik dat je op drie manieren kan Opschuimen 1 op het gezicht 2 in de kom 3 op de zeep Het gaaat om de laatste variant. Ik lees met name over scheerkommen waar harde zeep opgaat. En dan spreekt men over Opschuimen op de zeep. Maar hoe gaat dat dan. Dat laden van zeep gaat dan toch gewoon door tijdens het Opschuimen? Krijg je dan niet gewoon teveel te droge zeep? Zit hier een techniek achter? Of is schuim maken op de zeep eigenlijk gelijk aan kopsoppen. Ik werd getriggerd door site van Koraat met een kom waar alle zepen van SV inpassen maar ook met ribbels op de bodem om extra schuim te krijgen. Dat lijkt me al helemaal dubbelop... http://www.koraat-knives.at/english/seite22.html Ben nieuwsgierig naar reacties! Dank alvast 1
Arnout Posted September 17, 2017 Posted September 17, 2017 Ik heb de mama bears tegenwoordig in een potje zitten, en.dan ben ikaan het opschuimen en.laden tegelijk, en dan ben je op het gezicht verder aan het opschuimen,... Nooit bij stilgestaan dat er een.arbitrair verschil was, kop in kopsoppen.kan staan voor op je kop soppen, en in een kop soppen 1
efsk Posted September 17, 2017 Posted September 17, 2017 Regelmatig de kwast effe natmaken. Overigens zijn er ook die palmsoppen.
iwan073 Posted September 17, 2017 Posted September 17, 2017 Zeep schuim ik altijd op de zeep op. Gaat geweldig
onno Posted September 17, 2017 Author Posted September 17, 2017 Morgenochtend maar eens proberen dan. Volgens mij ga ik een berg schuim mee krijgen waarmee ik de hond ook kan in drie passes kan scheren. Wel een zeep nodig in een diep blikje neem ik aan en blijven voeden met water dus.
Hanskoning Posted September 18, 2017 Posted September 18, 2017 Nog nooit geprobeerd om op te schuimen op de zeep altijd eerst de kwast laden op de zeep en vervolgens in de kom of op het gezicht opschuimen. Nu heb ik de zeep in houten kommetjes zitten en vraag me vervolgens af waar al het schuim moet blijven als ik bedenk hoeveel schuim de Wimmies bowl bevat na het opschuimen, volg de gedachte van Onno en ben bang dat het hiermee een knoeiboel wordt.
Harkos Posted September 18, 2017 Posted September 18, 2017 Maar wat doe je met het te veel ogekloptse zeep.. is dan de vraag.. schuim je nog een keer op voor een extra gang. Spoel je js overtollige zeep door de goot of ga je vragen of de dame nog wat schuim blieft . Doos dicht, bewaren voor de volgende keer?? 1
iwan073 Posted October 3, 2017 Posted October 3, 2017 Morgenochtend maar eens proberen dan. Volgens mij ga ik een berg schuim mee krijgen waarmee ik de hond ook kan in drie passes kan scheren.Wel een zeep nodig in een diep blikje neem ik aan en blijven voeden met water dus. En, hoe ging het?
onno Posted October 3, 2017 Author Posted October 3, 2017 Het gaat op zich wel goed, maar het laden blijft maar doorgaan bij het opkloppen. Er komt dus een overmaat aan zeep die dan ook weer opgeklopt moet worden waarmee er weer meer zeep geladen wordt. Om het regeltechnisch uit te drukken: het blijkt geen convergerend maar een divergerend systeem. Ik blijf maar gewoon kopsopper.
JeroenP Posted August 21, 2019 Posted August 21, 2019 Ik vind het laden van de zeep in het bakje zelf en vervolgens opschuimen in scheerkom- of kop, wel wat hebben. Vraag me nog wel een ding af, hoe maak je de zeep (puck) na het laden -of kloppen- in het bakje nou schoon. Alleen met water afspoelen of moet je het nog laten drogen (of zelfs afdrogen), omdat er anders teveel water blijft staan. Kan me voorstellen dat een zeep die te vochtig wordt opgeborgen op termijn een andere geurnuance krijgt? (lees: gaat meuren) .
RolfMetHaar Posted August 21, 2019 Posted August 21, 2019 Zeker even laten drogen met de deksel eraf.Anders, zeker als je de zeep regelmatig gebruikt, wordt hij steeds vochtiger.Ik laat hem meestal een dagje zonder deksel staan 1
JeroenP Posted August 21, 2019 Posted August 21, 2019 @RolfMetHaargaat de geur er dan niet snel(ler) af?
shadowman12 Posted August 21, 2019 Posted August 21, 2019 RolfMetHaar schreef 1 uur terug: Zeker even laten drogen met de deksel eraf. Anders, zeker als je de zeep regelmatig gebruikt, wordt hij steeds vochtiger. Ik laat hem meestal een dagje zonder deksel staan Doe ik ook. Wat betreft de geur heb ik geen idee, of die er snel uit gaat als hem open laat drogen. Ik heb ongeveer 25 zepen en dat tot nu toe nog niet echt ervaren.
RolfMetHaar Posted August 21, 2019 Posted August 21, 2019 @RolfMetHaargaat de geur er dan niet snel(ler) af? Heb ik tot nu toe niet ervaren
Joost Posted July 26, 2020 Posted July 26, 2020 Opschuimen op de zeep heb ik eigenlijk nooit van gehoord, en gezien de verhalen in dit draadje ga ik er ook niet aan beginnen ? Ik ben met scheren begonnen met het idee in een kom op te schuimen, maar dat werkte niet helemaal voor mij. Kan aan de kwast liggen gezien ik toen nog met een kruidvat kwast in de weer was. Maar ik schuim eigenlijk altijd op op het gezicht. Wel kwam ik ergens tegen dat je ook op de hand kunt opschuimen. Is er hier iemand die dat wel eens heeft geprobeerd?
Johnweggo Posted July 26, 2020 Posted July 26, 2020 @Joost kwast laden in de zeep kom. Dan opschuimen op het gezicht door langzaam ietsjes water bij te voegen totdat het goed is. Altijd genoeg voor minimaal 3 keer het gezicht inschuimen. Ook wel het kopsoppen genoemd.
Joost Posted July 26, 2020 Posted July 26, 2020 @Johnweggo Dat maakt mij dus een kopsopper. Tussen de passages door staat mijn kwast geladen en geduldig te wachten om nog een keer te worden gebruikt, 1
dhr K Posted July 26, 2020 Posted July 26, 2020 Ik vind baksoppen prettig. Lekker spelen met zeep en water. Zeker een scuttle is helemaal lekker want dan heb je ook nog warme schuim. maar kan het ook niet laten om op het gezicht cirkel bewegingen maken en goed smeren met de kwast. Op de hand schuim ik als ik een zeep wil testen of een kwast inwerken
Recommended Posts