Jump to content

Recommended Posts

Posted

3ZJHbGu.jpg

Vanmorgen lekker appelsien op het gezicht opengesmeerd met de commodore, elke gang een tikje verse zeep op de kwast nemen geeft elke keer weer het hele geurpallet dat anders wat verdwenen is.

Met de knoert van de jacqui vanaf de jnat en in het zonnetje, met een appelsienengeurtje, er zijn slechtere manieren om de dag te starten!

Bbs, 3e gang vooral voor het plezier, weinig last van aluin,....

Posted

Vandaag een rozendag dus vanaf de start tot het einde die heerlijke geur om me heen.

De Ikon 102 scheve met het Feather mesje 3x deed zeer vriendelijk mee dus de conclusie is gerechtvaardigd dat dit weer een scheerbeurt uit het boekje was.

Zo strak glad en daarmee klaar om onze Max als eerste te zien eindigen.......of uitvallen.

IMG_1763.thumb.JPG.076043a2fea1261f55507d2dea79347d.JPG

Posted

SOTD_20170917-1024x683.jpg

• Open mes: Saponificio Varesino - Leonardo da Vinci - Custom Koraat 6/8
  • Kwast: Saponificio Varesino - 2.0 (Das - HMW)
  • Scheerkom: Saponificio Varesino - Shaving Grail Bowl
  • Scheerzeep: Saponificio Varesino - 70th Anniversary Edition - Beta 4.1
  • After-Shave: Saponificio Varesino - 70th Anniversary Edition - Balsem

Posted

Alpha Ecliptic

Omega varkenskwast

Tabac scheerzeep

Wimmie scuttle

Tabac AS

Schadevrij comfortabel glad in 3 gangen; de AS liet zich niet voelen.

d8481910cb576cefe4ac27923bf8470a.jpg

Posted
SOTD_20170917-1024x683.jpg

• Open mes: Saponificio Varesino - Leonardo da Vinci - Custom Koraat 6/8
  • Kwast: Saponificio Varesino - 2.0 (Das - HMW)
  • Scheerkom: Saponificio Varesino - Shaving Grail Bowl
  • Scheerzeep: Saponificio Varesino - 70th Anniversary Edition - Beta 4.1
  • After-Shave: Saponificio Varesino - 70th Anniversary Edition - Balsem

Mooie compositie, dan vraag ik me af, koop je dingen om je te scheren, of om ze te fotograferen ??

En krijg je nu en dan een recmame opdracht?

Posted

Ik koop ze voor het scheren: voor de geur, de kwaliteit en ook het uiterlijk. Ik koop niets met de gedachte: "Oh dat komt er mooi uit te zien op foto". En ik heb nog nooit een reclame opdracht gekregen. De fotografie is puur een hobby (voorheen deed ik aan landschaps- en nachtfotografie).

Posted

zolang hij ze maar blijft plaatsen vind ik het best, altijd een droom om naar te kijken 8-)

Zo strak glad en daarmee klaar om onze Max als eerste te zien eindigen.......of uitvallen.

Wie is max? :?

Posted

J&T® Bamboe Tuxedo Syntheet 24mm,

Stirling Margaritas in the Arctic,

Above The Tie SE1,

Schick Proline P-30 4e x,

Ilgaz Çesme Limon (citroen),

Hema Sheabutter ASB.

Kwast en zeep:

J&T® Bamboe Tuxedo Syntheet 24mm en Stirling Margaritas in the Arctic:

Ofschoon de temperatuur hier in de Provence net aan Nederlandse zomerse waarden haalt, het is nu 21° in de zon, is het warm genoeg voor een koel schuim van de Margaritas in de Arctic. Dat spul is zo mooi fris en toch ook met net een lekkere vleug limoen, dat je er echt van opfrist. Opgeklopt met de Tuxedo gaat er een mooie plens water in, zodat er een mooi vochtig crèmeux Bulgaarse yoghurt-achtig schuim ontstaat.

Mesje en krabber:

De Schick Proline P-30 voor de 4e x gebruikt. Langzaam krijg ik twijfels bij de Schick Proline P-30. Deze ochtend was het weer echt moeizaam om de baard er glad af te krijgen en ben ik minder glad, dan mijn dagelijks streven. Ging het de 1e x prima in de SE1, heb ik dat niet weer bereikt. Ook niet deze keer in de SE1. De combi was minder overtuigend als de vorige beurt, net niet glad genoeg. Resultaat DFS.

Tot slot: Goed wat citroen edc er op geplensd, wat ASB voor het jeugdig uiterlijk, en weer klaar voor een lui dagje.

Posted
Ron, Die stinkende lawaaimakers die onlangs rond je huis toerden hebben ook snelle broertjes, verdtappen is er één van!

ok, bedankt voor de toelichting, zolang ze het niet in mijn buurt doen vind ik het prima, trouwens mag dit wel op een autoloze zondag? :twisted: Ik veronderstel dat dit iets is wat op tv te zien is vandaar dat ik er niks van af weet, kijk nooit tv.

Posted

Wie is max? :?

s

Ron, Die stinkende lawaaimakers die onlangs rond je huis toerden hebben ook snelle broertjes, verdtappen is er één van!

Tjonge jonge elke keer weer doen jullie er alles aan om jullie ontwetendheid naar voren te brengen. :mrgreen:

Formule 1 Snuffie en Arnout deze heer heet VerStappen, pfffffffffff houden jullie het maar bij Belgisch hoop de heer Stoffel en voor de ouderen onder ons met als toevoeging " de schildpad :lol::lol:

Posted

QDTRctO.jpg

Michael Waterhouse custom smiler 8/8 half hollow FBU

Kanayama cordovan #80000

Semogue LE 2011 Finest Boar Size 1

RazorRock Tuscan Oud

Tiana Rose Fresh & Coconut moisturiser

Tom For Oud Wood Edp

Posted

Vandaag gebruikt:

• Mühle Retro RP2 Silvertip 25mm
  • Truefitt & Hill - Grafton Shaving Cream
  • Edwin Jagger DE89 "Barley"
  • Rapira Super Stainless
  • De Vergulde Hand - Aftershave Balsem

Oké, de Truefitt & Hill Grafton is officieel mijn favoriete scheercrème!

Man o man wat ruikt die Grafton lekker zeg. Een echt heerlijk mannen parfum, daar ruikt hij naar.

Voor hen die deze niet kennen en Mr. Taylors van Taylor of Old Bond Street lekker vinden, dan is de Grafton écht iets voor jou.

Phew, wat een geur! :D

IMG_2222.JPG?dl=0

Posted

Brad Sears/Morris & Forndran 1XL in Finest Badger, Disco Haze

Le Pere Lucien - Rose de Pushkar

Ile de France - blauwe verpakking (s)

Ile de France - Luxe (2)

Tunney aluin

Ik dacht ik doe een klein kwastje, dan kan het schuim zich niet verstoppen en dat werkte: kon nog wel een keer of twee inschuimen toen ik klaar was. De zeep zou iets vetter mogen zijn nádat je er met de krabber overheen bent gegaan, voor het geval je twee keer over dezelfde plek gaat, maar verder ben ik zeer te spreken.

De krabber is redelijk stil, moet iets vaker afgespoeld dan de B3 die er erg op lijkt, en schert uitstekend. Het mesje nog wat rauw, wijt ik aan de ouderdom en het feit dat het carbonstaal is, maar het scheert uitstekend en het resultaat mag er zijn: een nagenoeg aluinprikvije bbs.

Posted

Omega S-brush

Doc Elliot Classic shaving soap

Gillette Flare tip

Silver Star mesje (2)

Alpa 378 AS

Proraso blauw ASB

Onbekend zeepje voor mij, maar van prima kwaliteit. De geur is lekker sterk en heeft veel overeenkomsten met de Tjechische Alpa aftershave. Mooie combinatie.

Voor de tweede maal het Silver Star mesje uit de Lord fabriek gebruikt. Deze valt niet tegen alhoewel de Lord Classic nogaltijd mijn favoriet blijft.

Prima scheerbeurt.

Posted

Muhle r41 Grande

Astra Superior Stainless (2)

Bocote Silvertip

TFS Di Vino scheerzeep

TFS Di Vino Latte Idratante

Posted

Proraso groen pre-shave

Omega 80067

TFS RasoZero

Parker 90R

PolSilver SI (1x)

Proraso groen AS

Proraso groen ASB

Die pre-shave laat je gezicht toch echt tintelen. De zomer is wel op zijn eind, maar het zonnetje scheen, dus het kon nog wel een keer. Om het niet te overdrijven de RasoZero gebruikt, fris, maar niet overdreven koel. Al moet ik zeggen dat ik wel langzaam ga toewerken naar het verdrijven van Italiaanse zepen uit de collectie. Het is best goed spul, maar het is geen prima spul. De Parker is mild maar best efficiënt mits je de juiste hoek aanhoudt. En dat is met een verse PolSilver helemaal geen straf.