Jump to content

Recommended Posts

Posted

Brad Sears/Morris & Forndran Polo 2 in Finest Badger, Roze

Le Pere Lucien Rose de Pushkar

Ile de France - "blauwe verpakking" (s)

Ile de France - Luxe (1)

Tunney aluin

Als je niet kunt kiezen tussen de roze en de blauwe periode doe je ze beide. De Roze knots met de Rose de Pushkar deed het op zich prima, maar ik moest wel zeep bijladen: bij de tweede gang moest ik de kwast al uitknijpen. Echter: wel prima schuim, goed scherend, geur is niet verkeerd, en dat voor een zeep afkomstig uit een bouwvallig kot.

De Ile de France uit het blauwe doosje met de Ile de France luxe cruiseboot gecombineerd met een NOS aangeschaft Ile de France Luxe mesje, in een doosje met hetzelfde opdruk en het mesje ook donkerblauw. Past allemaal prachtig, steekt aan de zijkanten niet uit, keurig hoor. Wel een mesje uit vermoedelijk jaren 30, en dat merk je: het trekt iets en is allemaal net wat rauwer. En dan ben je toch verrast dat je zo goed glad geraakt, niet vanwege de krabber, die is gebaseerd op een zich bij mij goed bewezen hebbend model, maar dat een mesje wat zeventig jaar in een doosje heeft gelegen nog zo goed presteert vind ik wel wat.

OK, de aluin prikte wel enigszins.

Posted

Vanmorgen de omega varkenshaarborstel op de mama bear ocean rain losgelaten. Het heeft wel iets ziltig, het heeft iets,?.... een leuk pallet van geuren alleszins.

Maar het schuim is lastig om consistent aan te brengen, de zeep vraagt zoveel water dat je bij het op het gezicht soppen echt 5 x beetje water op de kwast nemen is, en teveel is ook plots teveel. Echt super glijden doet mama bear ook niet, niet slzcht, maar niet super.

De vooraf ongestropte TI was wtg hakerig, rap 10'x linnen 20 x leer en atg was veel vlotter.

Glad en ontspannend begin van de dag.

Helaas weinig tijd om onze jarige spruit te verwennen, maar morgen feestje,....

Verder de TI sp

Posted
Strop, Scrupleworks Swedish Bridal, en dat stropt toch wel heel erg fijn.

Het paard in de olie van Scrupleworks stropt ook heel erg lekker.

Als je niet kunt kiezen tussen de roze en de blauwe periode doe je ze beide. De Roze knots met de Rose de Pushkar deed het op zich prima, maar ik moest wel zeep bijladen: bij de tweede gang moest ik de kwast al uitknijpen. Echter: wel prima schuim, goed scherend, geur is niet verkeerd, en dat voor een zeep afkomstig uit een bouwvallig kot.

Fijn dat de Franse bouwval roosjes je goed bevallen. Dat euvel van bijladen overkwam me ook.

Posted

Bedankt Rolf, mama bear is voorlopig wat de ene keer wel de andere keer niet. In ron zijn soepkommetje of in de hand schuim maken en dan soppen gaat me met deze zeep beter af dan soppen op de baard precies.

Ga ze eens wat laten weken.

Posted

4B57BE05-A976-4F69-BDA4-551921441FD6.jpg

PAA Ecliptic met Wilkinson Sword mesje (2)

AP Shave Co Tuxedo

Proraso groen pre

Stirling lemon chill

Aluin

Myrsol lemon

444 balm

De eerste keer met de Alpha Ecliptic en wauw, ik ben onder de indruk, hij scheert heel soepel en intuïtief en vooral goed diep uit. Hier word ik blij van :D . Richard bedankt voor het koopadvies!

Posted

De eerste keer met de Alpha Ecliptic en wauw, ik ben onder de indruk, hij scheert heel soepel en intuïtief en vooral goed diep uit. Hier word ik blij van :D . Richard bedankt voor het koopadvies!

Mooi apparaat is het!

Hier de Mitchells Woolfat uit het stof gehaald.

Tegelijk de verwaarloosde Henkels Friodur 6/8 erbij gepakt.

Glad en kan zo de regenbui in met de hond

8fc4dcc9be8199d439c9489b2ee06169.jpg

Posted

De iKon 102 scheve voorzien van een Feather mesje 2x is zoals oplettende lezertjes weten één van mijn favoriete combinaties.

Nu had ik hem voorheen altijd voorzien van een korte IKon steel en met de komst van de langere zwaardere iKon grepen vandaag met de lange steel eronder geschoren.

En dat bevalt nog beter omdat de krabber nu beter in balans is met recht een fijne krabber en dan is volgens Richard de scheve Saba een nog fijner apparaat.

De ó zo heerlijke Prep lijn mocht vandaag de ondergrond, glij en afwerklaag realiseren en dit blijft een waar genoegen.

Strak glad in drie rondes, aluin gaf geen prik en voor het heerlijke gevoel voor de balm nog de After shave aangebracht.

IMG_1761.thumb.JPG.e4ec96aede06814e0f53dd0e6c99df69.JPG

Posted

IMG_6434.thumb.JPG.3ea992e9f44ad89a313d1c8925ae3ad3.JPG

Finest Badgers 17x58

Meissner Exotic Elemiss

Rasurpur Napped Clear and English Bridle

M.Bentz for Barbers use 753 13/16” half hollow

Aluin

Floïd Blue

@Arnout, nog gefeliciteerd met de Spruit. Is het de blauwe of roze variant die jarig is?

Relaxte scheerbeurt. Met drie gangen fris en glad. Fijn weekend!

Posted

Ator, blauwe of roze??

Bedankt alleszins..

Vanmorgen met een jap geschoren, leuke snede maar een mes met een puntje, geen schade, maar ik heb echt liever ronde punten en een smile.

Verder alles jermyn street en mijn langharige chinese dassenvriend

Posted

Hahahaha, met blauw wordt bij ons de jongen bedoeld en met roze het meisje.

Fijne dag met het kinderfeestje en natuurlijk nog gefeleciteerd.

Posted
Ator, blauwe of roze?? ....

:D Zoals Hans al zei, een jonge of een meisje. Grappig dat zo'n " uitdrukking" in een buurland al niet hetzelfde is.

Posted

Mijn gisteren ontvangen Maggard slant kop heb ik samen met een verse Feather op mijn UFO Kaiser handvat geschroefd. Wat Meissner Salty Sea Sage op m'n smoel en... verrek, doet die krabber wel wat?! Ja dus, een sluipmoordenaar, zo zou ik deze kop wel willen noemen. Heel stil, je vrijwel ongemerkt van je baardhaar ontdoen, dat is wat deze kop doet. Sneaky, zou ik het bijna willen noemen ;)

Posted

Merkur Progress @5

Polsilver Super Iridium (1)

Semogue 1800

TOBS Mr Taylor's

Pinaud Musk ASL

Aramis Classic EDT

Fris en glad...

Fijn weekend!

Posted

SOTD_20170916-1024x683.jpg

• Open mes: F.A. Herder - #25
  • Kwast: Wolf Whiskers - Tuxedo (Syntheet)
  • Scheerkom: Saponificio Varesino - Shaving Grail Bowl
  • Scheerzeep: PannaCrema - Nuàvia Verde
  • After-Shave: Acqua Di Parma - Collezione Barbiere - Balsem (Sample)
  • Geurtje: Taylor Of Old Bond Street - No 74 Victorian Lime

Posted

F. Von Brosy Steinberg Kaiser Ellison silver steel 7/8

Leo de Brouwer strop

Goed weekend

e6e0d2cb61430bb3a177664582d7fd09.jpg

Posted

Druivenpitolie,

Stirling Kong,

Mitchell's Woolfat,

Rockwell 6C Gunmetal @5,

Gillette Rubie Platinum Plus (2),

Madre Labs Witch Hazel,

Gentlemen's Hardware Post Shave lotion.

Posted

Semogue 1305 Boar Bristle Shaving Brush,

Tobs Sandalwood,

Schick L serie,

Personna Pfte Injector 7e x,

Proraso Con Olio di Sandalo AS,

Bay Rum Harkos® ASB.

Kwast en zeep:

Semogue 1305 Boar Bristle Shaving Brush en Tobs Sandalwood:

Wat late scheerbeurt vandaag. De Provencaalse zon liet me tot 10 uur in dromenland vertoeven in mijn mobiele stulpje. Toen moest het ochtend ritueel nog beginnen. Welnu uiteindelijk Tobs Sandalwood met de Semogue 1305 tot een mooi romig schuim geklopt.

Mesje en krabber:

De Personna Pfte Injector voor de 7e x gebruikt. Het Personna Injector mesje liet zich weer van zijn goede kant zien. Deze deed het gewoon perfect voor de 7e x. Had ik eergisteren wat twijfels bij eenzelfde mesje in de Pal injector, waren deze absoluut te niet gedaan met dit mesje in de Schick. Mooi diep en glad uitgeschoren, zonder wat voor kanttekeningen dan ook. Goed en simpel materiaal voor een gladde bakkes. Resultaat BBS.

Tot slot: De Proraso ruim opgespoten en wat afgekruid met de eigen Bay Rum ASB. Weer een prima beurt.

Gezien mijn ega last heeft van de Franse slag, komen we vandaag de camping niet af. Dat is niet heel erg, want het restaurant schijnt hier prima te zijn!

Posted

Het zijn inderdaad mooie plaatjes Chris.

En hier was vandaag weer een Japanner aan de beurt:

H. Diamond 1000

Stirling Kong syntheet

Wimmie scuttle

TFS Sotto La Mole

Denim Black AS

c40a62f3f2bd28e37b4ffd72041c6fd8.jpg

Posted

Vandaag gebruikt:

• Mühle Kosmo Silvertip Fibre
  • Truefitt & Hill - Trafalgar Shaving Cream
  • Mühle R106