Jump to content

Recommended Posts

Posted
Vandaag voor de eerste keer met de Island Man van Stirling geschoren en laat ik het maar direct verklappen dit is absoluut geen zeep voor onze zuiderburen. Want niet alleen de geur is heerlijk ( je had helemaal gelijk Loei) maar deze zeep laat zich gemakkelijk opkloppen tot een fantastisch weelderig schuim en dat heeft absoluut geen meerwaarde voor onze Belgische leden zo laten ze telkens blijken.

Degenererende opmerkingen over een bevolkingsgroep ruiken naar racisme, belgen moet ie niet, Spanjaarden ook al niet en om van de Italianen maar te zwijgen. :roll:;)

Posted

Apollo slant

Gillette Rubie

Simpson commodore x3 best badger

T&H Apsley

Even snel voordat wij op reis gaan de Apollo aan het werk gezet. Samen met de Rubie is dat prima te doen en als beloning volgt dan een soepele en zachte scheerbeurt. Fijn.

POTD

0d9d59561332763b57b77ed177bbc627.jpg
Posted

Pffffff paar dagen geen POTD er zijn slechtere berichten denkbaar, hoewel er is een lichtpuntje deze muziekstukjes........nee dat moet over, deze wanstaltige herriestukjes worden gelukkig steeds korter. :P:P

Fijne zakenreis mijn jong bling bling vriend, heb je trouwens nog een blauw oog opgelopen ;)

Posted
Vandaag voor de eerste keer met de Island Man van Stirling geschoren en laat ik het maar direct verklappen dit is absoluut geen zeep voor onze zuiderburen. Want niet alleen de geur is heerlijk ( je had helemaal gelijk Loei) maar deze zeep laat zich gemakkelijk opkloppen tot een fantastisch weelderig schuim en dat heeft absoluut geen meerwaarde voor onze Belgische leden zo laten ze telkens blijken.

Mooi dat het bevalt Hans!

Ik pak hem er vanavond ook weer bij. :mrgreen:

Posted

Vanmorgen was het een haastklus en veel te vroeg.

Koud water was frisjes, Proraso witte zeep ,toch één van mijn favorieten, met de syntheet vlot schuim op de facade. Geschoren met de charlex, vlotte eerste gang. Tijdens de tweede gang hier en daar een stukje gemist, effe aluin en dan de witte proraso asb.

Vandaag uren aan mijn vergeten stoppels gewreven,...

Posted

Vanavond gebruikt:

• Yaqi Synthetic "Tuxedo" 24mm
  • Edwin Jagger - Limes & Pomegranate
  • Mühle R106
  • Shark Super Stainless
  • Geo F. Trumper - Sandalwood Skin Food

IMG_2206.png?dl=0

Posted

Rockwell 6C plaat 4

Polsilver Super Iridium

Razorock Plissoft

Stirling Island Man

Cien Balm

Hans zorgde vandaag voor inspiratie door mijn mening over de Island Man als feit te bestempelen (ja, zo zie ik het). :mrgreen:

Dus ook deze heerlijke zeep er weer bijgepakt om een prachtig schuim te kloppen en de kop lekker in te zepen.

De geur was iets anders dan in het begin. :o

De geur was nu wat meer cologne achtig, met een heerlijke mannelijke frisheid, hij lijkt dus zelfs nog beter te worden!

Zo direct maar eens kijken of Maggard de balsem hiervan inmiddels heeft. :roll:

Afgemaakt met de Cien balm.

Dat was wel nodig gezien de zoektocht naar een BBS resultaat op het achterhoofd wel de nodige gevoeligheid heeft achtergelaten.

Verder DFS. 8-)

IMG_20170914_181714.thumb.jpg.aaadb72cbc9f6331a03d53ce7382efa1.jpg

Posted
Eufros Gea (staal van Danny)

Ok de eerlijkheid gebiedt mij toe te geven dat er zepen zijn die net dat tikkeltje beter schuimen,

Vandaag heb ik eindelijk het staal van Eufros (aka troepjeszeep) geprobeerd. De "Gea".

Man het zal aan de Belgische genen liggen maar wat ruikt die zeep fantastisch !!)

Je krijgt je eigen plaatsje in Hans zijn zwart boekje, bij mij kom je op mijn lijstje van mensen die weten te genieten van het beste wat het leven te bieden heeft :mrgreen:

Nogmaals rare jongens die Belgen, kijk die geur zullen we het niet meer over hebben het is al te vaak geconstateerd dat er ergens in jullie reukzin een kronkel is ontstaan. :ugeek:

Maar het blijft toch een uitdaging voor Freud en overige psychologen hoe onze zuiderburen een zeep kunnen omschrijven "als het beste wat het leven te bieden heeft" als telkens iedereen aangeeft dat het schuim minderwaardig is :?::?::o

Nu heb ik in mijn scheerleven al heel wat zepen mogen opschuimen en -voordat ik verder ga volgt hier een waarschuwing voor mijn geliefde ex-landgenoten houdt jullie vast- er zijn heel veel zepen te verkrijgen die fantastisch ruiken en wel en nogmaals wel een heel goed kwalitatief goed op te schuimen zijn en ook nog een verzorgend schuim opleveren :o:o

En nog gekker zelfs, eerst als ze aan deze twee criteria voldoen spreken wij in Nederland over " het beste...........heeft" :ugeek:

Ach lands wijs lands eer zullen we maar zeggen :lol::lol:

Hans, ik moet bekennen dat ik ook niet laaiend enthousiast ben over de schuim kwaliteit ...

Maar de geur daarentegen, die is fenomenaal lekker, dat ga je toch niet ontkennen ?? :shock:

Posted

Wél :ugeek:

En dan nog, ik vind ook de allesreiniger van de Jumbo heerlijk ruiken en de toilet verfrisser van Breece maar daar ga ik me toch ook niet mee scheren :?::o:shock:

Ik snap de vraag ook niet al zou ik de geuren wel lekker vinden dan nog zijn er zoveel zepen met fantastische geuren die veel beter presteren, ik bedoel zelfs Col Conk Lime vind ik prettig odeuren maar komt hier ook nooit meer in :lol::lol:

Ik hoop dat ik niet teveel laat blijken dat ik geen voorstander van deze troepjezeep ben :mrgreen::mrgreen:

Posted

Wim moet leren dat je op zijn leeftijd niet meer van die wilde escapades uit moet voeren. Gewoon recht op en neer veilig in het midden van de bedstee, dan blijft alles een beetje heel.

Posted
Ik hoop dat ik niet teveel laat blijken dat ik geen voorstander van deze troepjezeep ben :mrgreen::mrgreen:

Bwah, dat was me nog niet echt opgevallen nee :roll:

Posted

Druivenpitolie,

Stirling Kong,

Mama Bear's Mandarin Ice,

Rockwell 6C Gunmetal @5,

Gillette Rubie Platinum Plus (1),

Gentlemen's Hardware Post Shave lotion.

Posted

2CA7B32F-946E-4B68-862C-9D0DEA56EB38.jpg

Merkur 34C met Dorco prime platinum mesje (2)

AP Shave Co Cashmere 24mm

OSP Grapefruit & Menthol

Aluin

Myrsol lemon

444 balm

De Cashmere is nog iets zachter dan de Tuxedo maar toch nog voldoende ruggengraat. Ik ben alvast fan :)

Posted
Er wordt hier zoveel over die "troepjeszeep" gepraat dat ik (als Belg zijnde) ze nog eens ga willen proberen :D

Ik als andere Nederlander niet.. maar ach ga je gang.

Geen goede geur (al hebben belgen een minder omtwikkede geurzintuig denk ik wel eens)

Maar zeker niet onbelangrijk en daar hoor ik meerdere langgnoten en belgen is over de schuimkwaliteit.. slecht.

Gewoon laten gaan Rolf normaal gesproken blijft iedereen weg van zepen die toch door meerdere zowel Hollandsche als Belgieke personen als een zeep met slecht schuim beoordeeld maar op één of andere manier blijkt de zeep dan opeens aantrekkingskracht te hebben?

Goede les voor reclame makers in België iets niet aanprijzen maar juist de de nadelen van het product benadrukken en het gaat lopen in België, en dan vinden ze het nog gek dat we zeggen rare jongens die Belgen :lol::lol:

Hoewel natuurlijk hierboven één Nederlander die het ook wil proberen nu kennen we zijn muzieksmaak en voorkeur voor aluin zonder het uiterst ergonomisch voetje dus eigenlijk verbaasd dat ook absoluut niet, hij woont in het verkeerde land :mrgreen:

Posted

Sotd:

J&T® Padoek finest 2-band badger Virginia Sheng,

Dusy Kabinett,

RazoRock Black Hawk,

Schick Proline P-30 3e x,

Eyüp Sabri Tuncer Roos,

Hema Sheabutter ASB.

Kwast en zeep:

J&T® Padoek finest 2-band badger Virginia Sheng en Dusy Kabinett:

Lekker roosjes opgeklopt in de Poolse kom met de badger van Victoria Sheng in de J&T® Padoek. Mooie kom vol stevig schuim.

Mesje en krabber:

De Schick Proline P-30 voor de 3e x gebruikt. Vanmorgen de Schick Proline opnieuw ingezet. Om te kijken hoe dat gaat de 1e ronde in de Feather AC DX kamisori en daarna in de Black Hawk. Welnu in de kamisori is het niet beter dan een Kai of Feather mesje. In de RazoRock wordt de combi ook niet beter. Weet nog niet wat ik van dit mesje moet vinden, maar tot nu toe was alleen de 1e beurt in de ATT E1 goed. De Asylum voelde niet goed en nu dit. Er is mee te scheren, maar dat kan veel beter. Resultaat DFS.

Tot slot: De geur van de Dusy nog even verlengd met met de Turkse rozen edc. Bloemig van start deze dag.

Op de planning staan st. Remy de Provence, geboorteplaats van Notrodamus en verblijfplaats van Vincent van Gogh, vervolgens les Baux-de-Provence. Een kunstenaarsstadje, maar ooit een belangrijke vestiging!

Posted

Ik waan me momenteel in de Provence en dan nog specifieker midden in een Lavendel veld.

Van de lavendel pre-shave, Czecht Oxford & Cambridge tot de balm alles was voorzien van deze heerlijke geur.

De Gillette Old Type voorzien van een vers Feather mesje en daar kan deze krabber ook mooi mee overweg. Ik mis wel de diepgang bij deze krabber en dus verhuisd hij toch maar naar de vitrinekast.

IMG_1760.thumb.JPG.058da5ee29ddf0295daa04ef8c258526.JPG

Posted

uwZ8ujC.jpg

Iwasaki full hollow 7/8

Kanayama cordovan #80000

Semogue LE 2011 finest Boar size 1

Boellis Panama 1924

Tom Ford Noir balm

Tom Ford Noir Edp

Posted

Vanochtend voor het werk,

Nishiri Frameback

Stirling Kong Syntheet

Wimmie scuttle

Thomas Fougeres scheerzeep

Nivea ASB

Strop, Scrupleworks Swedish Bridal, en dat stropt toch wel heel erg fijn.