efsk Posted September 13, 2017 Posted September 13, 2017 Shavemac zebra/beehive/24/56/bulb/Silvertip/D01 Barrister & Mann 42 Matador "stealth" (t) Voskhod (3) Tunney aluin De Shavemac had honger vandaag. De kwast zag er goed geladen uit, gaat ook makkelijk met deze vrij zachte zeep, schuimde ook prima, maar bleek wel een groot deel van het schuim op te eten. Toch viel er genoeg uit te halen voor drie gangen, en dat is met deze zeep wel genieten want behalve topkwaliteit schuim ruikt het spul ook lekker. De krabber weet ik niet. Het ding scheert niet verkeerd, laat zich redelijk hanteren, kop is te lomp zeker onder de neus, levert een prima resultaat maar er mist iets. Zou je toch zeggen koop een Maggard-slantkop en dat is best vreemd als dit, zoals gezegd, helemaal niet fout scheert. Maar ja, de beleving heh, de beleving. Aluin deed iets.
Harkos Posted September 13, 2017 Posted September 13, 2017 wat blues van Beth Hart & Joe Bonamassa. Het leven is heerlijk. Idd erg fijne muziek... goede keus Harrie
GladJakker Posted September 13, 2017 Posted September 13, 2017 Bartex als pre-shave Victoria Super Daxer Proraso rood scheerzeep Merkur 39c Rapira Swedish Supersteel (10x) Proraso rood AS Bogena Uiercrème Vanochtend kwam het er niet van, dus dan maar een avondscheerbeurt zonder douche. En dat bevalt toch wel. In drie gangen erg glad en zonder irritaties. Het mesje voldeed nog goed, maar ik ga de grens niet opzoeken. De zondagbeurt mag met een nieuw mesje.
mhharsta Posted September 13, 2017 Posted September 13, 2017 De scheerbeurt van vanochtend; 3 gangen en spiegeltjeglad. De krabber bevalt me steeds beter. Alpha Ecliptic (Gillette Wilkinson mesje 3x) Stirling Kong syntheet Wimmie scuttle TOBS Sandalwood scheercreme (past me goed bij dit weer) Nivea ASB
Mikali Posted September 14, 2017 Posted September 14, 2017 Vandaag heb ik eindelijk het staal van Eufros (aka troepjeszeep) geprobeerd. De "Gea". Man het zal aan de Belgische genen liggen maar wat ruikt die zeep fantastisch !!) Je krijgt je eigen plaatsje in Hans zijn zwart boekje, bij mij kom je op mijn lijstje van mensen die weten te genieten van het beste wat het leven te bieden heeft lol
Edsel Posted September 14, 2017 Posted September 14, 2017 Muhle r41 Grande Shark super stainless (4) Bocote Silvertip Vintage scheerstaaf Kruidvat ASB
Ator razor Posted September 14, 2017 Author Posted September 14, 2017 Jabonman Dama de Noche da Vinci UOMO 293 22 mm Silvertip Badger Kai stainless steel Blackbird gesloten kam Drie gangen en glad. Heerlijke geur die Nachtjasmijn.
fireshrimp Posted September 14, 2017 Posted September 14, 2017 Het gereedschap: Merkur Progress (Gillette Rubie) Yaqi Tuxedo Saponificio Varesino Dolomiti Wimmies scheerkom Floid Black Hema Sensitive ASB Wat een heerlijke scheerbeurt! De Yaqi doet het prima met een harde zeep zoals de Saponificio en het Gillette Rubie mesje voldoet aan alle verwachtingen. Had deze zeep al een tijdje niet meer gebruikt, maar geen idee waarom. De zeep levert dik vettig schuim dat een mooie glijlaag achterlaat. Enige minpuntje is dat de geur niet zo uitgesproken is, maar ben nu wel erg geïnteresseerd in de andere varianten geworden. Staat nu bovenaan mijn verlanglijstje hopende dat de geuren daar wel iets uitgesprokener zijn.
ChrisVanMeer Posted September 14, 2017 Posted September 14, 2017 Ik kan je alle andere varianten + ASL's alleen maar aanraden En ik ben het met je eens dat de Yaqi prima dienst doet!
Tjebbe Posted September 14, 2017 Posted September 14, 2017 Druivenpitolie, Stirling Kong, TOBS Jermyn Street, Krect Spiral Curve, Gillette Platinum (3), Madre Labs Witch Hazel, Nivea Sensitive aftershave balsem. Bijna saai hoe makkelijk en comfortabel het scheren met deze prachtige, elegante Krect is! Super!
efsk Posted September 14, 2017 Posted September 14, 2017 Bijna saai hoe makkelijk en comfortabel het scheren met deze prachtige, elegante Krect is!Super! Het gekke is, na het model wat jij hebt heeft Krect nog twee modellen gemaakt, die eigenlijk alleen maar lomper zijn geworden. Waaruit maar weer blijkt dat het niet altijd vooruitgang is als je probeert te veranderen om het veranderen. Of die andere modellen ook goed scheren weet ik nog niet, ik heb éen van de twee maar die was nog niet aan de beurt.
Jerry9630 Posted September 14, 2017 Posted September 14, 2017 Mühle R89 met Perma-Sharp super mesje (2) AP Shave Co 24mm Tuxedo Antiga Barebearia de Bairro zeep Aluin Aqua Velva Nivea Men balm De eerste maal gebruik gemaakt van de Tuxedo en dat is absoluut niet tegengevallen. Goede ruggengraat (iets meer dan mijn Razorock plissoft) maar superzacht gevoel op het gezicht en heel vlot een mooi stabiel schuim. Top scheerbeurt!
Hanskoning Posted September 14, 2017 Posted September 14, 2017 Eufros Gea (staal van Danny) Ok de eerlijkheid gebiedt mij toe te geven dat er zepen zijn die net dat tikkeltje beter schuimen, Vandaag heb ik eindelijk het staal van Eufros (aka troepjeszeep) geprobeerd. De "Gea". Man het zal aan de Belgische genen liggen maar wat ruikt die zeep fantastisch !!) Je krijgt je eigen plaatsje in Hans zijn zwart boekje, bij mij kom je op mijn lijstje van mensen die weten te genieten van het beste wat het leven te bieden heeft Nogmaals rare jongens die Belgen, kijk die geur zullen we het niet meer over hebben het is al te vaak geconstateerd dat er ergens in jullie reukzin een kronkel is ontstaan. Maar het blijft toch een uitdaging voor Freud en overige psychologen hoe onze zuiderburen een zeep kunnen omschrijven "als het beste wat het leven te bieden heeft" als telkens iedereen aangeeft dat het schuim minderwaardig is Nu heb ik in mijn scheerleven al heel wat zepen mogen opschuimen en -voordat ik verder ga volgt hier een waarschuwing voor mijn geliefde ex-landgenoten houdt jullie vast- er zijn heel veel zepen te verkrijgen die fantastisch ruiken en wel en nogmaals wel een heel goed kwalitatief goed op te schuimen zijn en ook nog een verzorgend schuim opleveren En nog gekker zelfs, eerst als ze aan deze twee criteria voldoen spreken wij in Nederland over " het beste...........heeft" Ach lands wijs lands eer zullen we maar zeggen
Wimmie Posted September 14, 2017 Posted September 14, 2017 Gespannen dat je je hoofd niet beweegt, iemand achter om dat te borgen dus Zeker niet ontspannend en een wereldse scheerbeurt maar wat voel je je weer lekker fris. Fine Platinum, Timeless, Gillette Wilkinson, witch hazel, Paco Rabanne XS Gr Wim
Snuff Posted September 14, 2017 Posted September 14, 2017 Oei dat klinkt nog niet als veel verbetering Wim
Wimmie Posted September 14, 2017 Posted September 14, 2017 Over drie weken weer een foto vandaar verder! Vermoeiend, heel vermoeiend... maar daar weet jij uit ervaring alles van toch?
efsk Posted September 14, 2017 Posted September 14, 2017 Wat fijn dat je weer effe komt kijken Wim! Ik wacht gespannen de komende drie weken mee af.
Snuff Posted September 14, 2017 Posted September 14, 2017 Over drie weken weer een foto vandaar verder! Vermoeiend, heel vermoeiend... maar daar weet jij uit ervaring alles van toch? Duurde ongeveer twee jaar voor ik weer enigszins de oude was, ttz voor ik weer kon sporten enzo (zware beschadiging aan onderrug en nekwervels). Niet bij de pakken neerzitten (maar ook niks forceren natuurlijk). Scars are souvenirs you never lose Deze morgen: Japanese Hand Forged 13/16” Scrupleworks 2,5" oil tanned horsehide & linen Edwin Jagger XL Synthetic 25mm Eufros Ylang Ylang Eufros Ylang Ylang aftershave
peto Posted September 14, 2017 Posted September 14, 2017 @Wimmie beterschap en hopelijk een spoedig herstel. Parker Variant Polsilver Super Iridium (4) Semogue 1800 Stirling Bergamotte Lavender Pitralon Classic ASL Fris en glad..!!
Hanskoning Posted September 14, 2017 Posted September 14, 2017 Verdorie Wim dat zit dus niet mee, veel sterkte met het herstelproces. Help het een beetje als ik zeg dat ik je prachtige onderkoelde humor mis en natuurlijk vooral het "eikel"
Hanskoning Posted September 14, 2017 Posted September 14, 2017 Vandaag voor de eerste keer met de Island Man van Stirling geschoren en laat ik het maar direct verklappen dit is absoluut geen zeep voor onze zuiderburen. Want niet alleen de geur is heerlijk ( je had helemaal gelijk Loei) maar deze zeep laat zich gemakkelijk opkloppen tot een fantastisch weelderig schuim en dat heeft absoluut geen meerwaarde voor onze Belgische leden zo laten ze telkens blijken. En als je dit schuim dan aanbrengt over de huisgemaakte Bergamot pre-shave olie heb je een prachtige glijlaag gecreëerd. En die kwast het blijft een genot om dit toppertje te gebruiken. De Gillette Old Type met het Astra Blauw mesje 2 x doet het ook goed. Zeer comfortabel en zeker schonender als Gillettes met dichte kam. Absoluut niet zo glad als met de Blackbird, Wolfje, Timeless en ATT SE's van deze wereld maar zeker voldoende. De afwerking met Irisch Moos is natuurlijk ook een cadeautje dus een heerlijk riekende dag in het vooruitschiet.
Harkos Posted September 14, 2017 Posted September 14, 2017 J&T® Bamboe Tuxedo Syntheet 24mm, TFS Bergamotto Neroli Forte, Gem Micromatic Bullet-tip, Gem Personna Pfte 10e x, Ilgaz Çesme Limon (citroen), Mennen Beame Apaisant ASB. Kwast en zeep: J&T® Bamboe Tuxedo Syntheet 24mm en TFS Bergamotto Neroli Forte: Een mooi citrusbeurtje vanmorgen. De Bergamotto Neroli opgeklopt met de Tuxedo, hetgeen een mooi stevig geurig schuim leverde. Beetje voorspelbaar met 5 zeepjes aan boord. Eens zien of er hier in de buurt nog wat ter afwisseling te scoren valt. Mooie kom schuim in elk geval. Mesje en krabber: De Gem Personna Pfte voor de 10e x gebruikt. Het mesje deed het weer goed deze ochtend. Moet het ook nog 2 beurten volhouden, want mijn gemiddelde voor dit mesje ligt op 12,14 beurten. Vorige keer dacht ik dat hij op was, maar deze keer gaat het dus gewoon goed. Mogelijk, dat de MMBT net even wat comfortabeler scheert, dan de MMOC en dat het gevoelde verschil oplevert. In elk geval goed glad naar mijn norm. Resultaat BBS. Tot slot: Turkse citroen edc er over gesprenkeld en heerlijk fris. Wat Mennen ASB en goede niet vette verzorgde huid. Vandaag Tarascon en Avignon op het programma. Wel wat frisjes met 23° en lichte bewolking. Echter geen regen, dus alles beter dan het thuisland.
Wimmie Posted September 14, 2017 Posted September 14, 2017 Verdorie Wim dat zit dus niet mee, veel sterkte met het herstelproces. Help het een beetje als ik zeg dat ik je prachtige onderkoelde humor mis en natuurlijk vooral het "eikel" Nee
Recommended Posts