Ator razor Posted September 11, 2017 Posted September 11, 2017 Penhaligon's English Fern non tallow da Vinci UOMO 293 22 mm Silvertip Badger Astra super platinum nieuw Blackbird gesloten kam Aluin Floïd blue
fireshrimp Posted September 11, 2017 Posted September 11, 2017 Merkur Futur(Polsilver) J&T Muhle reuzenkwast BDF Esclusivo Wimmies scheerkom Wilkinson classic AS Hema Sensitive ASB De opmaak zeep nog steeds aan het opmaken, de bodem is nog niet in zicht dus dit gaat nog wel even duren. In ieder geval een prima maandagochtend scheerbeurt op standje 3 met de Futur.
Tjebbe Posted September 11, 2017 Posted September 11, 2017 Druivenpitolie, Stirling Kong, Mama Bear's Mandarin Ice, Rockwell 6C Gunmetal @5, Rapira Platinum Lux (3), Madre Labs Witch Hazel, Eigen Toco Tholin/den aftershave balsem.
onno Posted September 11, 2017 Posted September 11, 2017 Koraat 6/8 full Hollow Martin de Candre sans parfum Aran Driftwood asb Een beetje scheerbrand. Dit mes vraagt meer aandacht van me voor juiste hoek. Een mooie dag!
Harkos Posted September 11, 2017 Posted September 11, 2017 J&T® Bamboe Tuxedo Syntheet 24mm, Tobs Sandalwood, Gem Micromatic OC, Gem Personna Pfte 9e x, Proraso Con Olio di Sandalo AS, Mennen Beame Apaisant ASB. Kwast en zeep: J&T® Bamboe Tuxedo Syntheet 24mm en Tobs Sandalwood: Lekker sandalwood schuimpje met de Tobs en de Tuxedo. Stevig geladen, goed wat water ingeklopt, want de Tobs zeep wil wel een wat drogen. Mooi romig spul voor 3 x Mesje en krabber: De Gem Personna Pfte voor de 9e x gebruikt. Het mesje was wat minder vanmorgen, mogelijk ligt dat aan weinig baard vanwege de goede snit gisteren met de Schick, maar nog voldoende voor nog een keer. De MMOC was misschien iets te veel van het goede met de lichte baard vanmorgen. Wel glad maar kan comfortabeler. Resultaat BBS. Tot slot: Proraso Sandalo er op. Mennen ASB. Prima. Zo opruimen, aankoppelen e op naar Millau, daar schijt de zon.
Mikali Posted September 11, 2017 Posted September 11, 2017 Maseto fan shape castle forbes pre shave castle forbes sandal/cedarwood Thiers Issard buffelhoorn aluin Baume.be ASB TOBS sandalwood talk Eerste keer dat ik de pre shave gebruikte en vind hem in elk geval al prettiger en minder aanwezig dan de proraso. In 1ste instantie was ik geen fan van de sandal/cedarwood van CF, maar hoe meer ik hem gebruik hoe aangenamer ik de "echte" houtsnipper geur vind. Over de kwaliteit van de zeep valt niet te discussiëren, die is waanzinnig goed. Het mes werd nu voor de 3de keer gebruikt en scheert héél goed tov de 1ste keer na het slijpen, veel comfortabeler. Kortom BBS resultaat, géén prik van de aluin en weer fris voor de dag.
Hanskoning Posted September 11, 2017 Posted September 11, 2017 Zo opruimen, aankoppelen e op naar Millau, daar schijt de zon. Harrie toch! hebben we net over de forum regels gehad ga jij dit soort woorden gebruiken, foei Harrie Even ter herhaling: 3 - Toon respect voor anderen, hierbij horen ook teamleden. Beledigen, schelden en discrimineren is niet toegestaan. Ook het uitlokken tot schelden is niet toegestaan.
efsk Posted September 11, 2017 Posted September 11, 2017 Harrie scheldt niet, en zeker niemand uit. Harrie doet een feitelijke constatering. Sterker, Harrie doet een belangwekkende wetenschappelijke waarneming: voor zover mij bekend is dit de eerste keer dat iemand de zon ziet schijten. Deze waarneming heeft verregaande implicaties: wat eet de zon dan? Wat gebeurt er als de zon een boertje of windje laat? Waar blijft de zonneschijt? Moeten we ons zorgen gaan maken als dat ding onze kant op kakt?
Hanskoning Posted September 11, 2017 Posted September 11, 2017 Schijten is hier in Utrecht absoluut geen net woord hoor Richard, ik begrijp wel dat bij jullie op het platteland dit woord usance is en dit vooral in combinatie met de daar alom aanwezige veestapel en gierputten. Hier in de stad spreken wij echter over toiletteren of het privaat bezoeken. Probeer het anders eens uit tijdens een eterij in een restaurant en laat tijdens het opdienen van de tweede gang je tafelgenoot en de overige gasten weten dat je eens uitgebreid gaat schijten.
Kamp Posted September 11, 2017 Posted September 11, 2017 Vanmorgen even een snelle scheerbeurt, moesten voor een kennismakingsgesprek komen bij de juf van groep 1 van mijn dochtertje (zit er nu een paar weken) Setup: Wimmie bowl Semogue LE 2011 2 band G&F open -kop icm een verse Polsilver SI LPL original Floid Black
efsk Posted September 11, 2017 Posted September 11, 2017 Dan nog steeds, beste Hans, is het geen schelden.
Arnout Posted September 11, 2017 Posted September 11, 2017 Millau, schitterende streek, maar die brug,.... Chisseled face summerstorm met de bg kwast, snel aardig schuim. Geen geur die ik zelf ga kopen maar een leuke ontdelkking dankzij Rolf. Aangename scheerbeurt met de bartmann, maar er zit nog meer in, zowel qua comfort als scherpte, nog eens ofwel over de andere coticule, ofwel over de jnat,... Beetje aluin, nadien tabac original,... Met het zonnetje erbij een leuk begin van de dag ondanks een flinke verkoudheid! Waterski met de kinderen,... een boot is om achter te hanfen, niet om kletsnat in te zitten,...
iwan073 Posted September 11, 2017 Posted September 11, 2017 Wat gebeurt er als de zon een boertje of windje laat? Zonnewind
Hanskoning Posted September 11, 2017 Posted September 11, 2017 Vandaag mocht de Jack Dean Shaving soap Tea Tree & Eucalyptus glycerine zeep het gezicht vertroetelen. Deze zeep heeft twee van mijn favoriete geuren in zich die zich ook vrij sterk laten ruiken een puur genot dus. Ook het schuim wat deze zeep levert is top en ik begrijp dus daadwerkelijk niet waarom deze zeep nog niet door meer leden die Eucalyptus en Tea Tree believen aangekocht is. Één minpuntje heeft hij wel hij mist helaas de koeling maar allee je kan niet alles hebben toch? In vier gangen weer strak glad zonder enige aluin - natuurlijk met voetje- prik en de afwerking met de Weleda AS en balm.
iwan073 Posted September 11, 2017 Posted September 11, 2017 Vandaag gebruikt: Yaqi Synthetic 24mm Taylor of Old Bond Street - Lemon & Lime Shaving Cream Edwin Jagger DE89 "Barley" Rapira Super Stainless Floïd Blue After Shave Lotion Vandaag voor het eerst deze kwast gebruikt en hij is echt heerlijk. En dat voor nog geen €10,00! Ik weet nog niet welke ik fijner vind van de twee nieuwe Yaqi kwasten. Het zal op het handvat aankomen, want de borstels zelf zijn beide fantastisch.
efsk Posted September 11, 2017 Posted September 11, 2017 Wat gebeurt er als de zon een boertje of windje laat? Zonnewind
Kingjack Posted September 11, 2017 Posted September 11, 2017 Timeless OC 0.95 Kai (3) Simpson Commodore X3 best badger Acca kappa – barbershop Omdat het Kai mesje haar maagdelijkheid al had verloren hier maar misbruik van gemaakt en een krabber in de hand genomen die wel raad weet met dit soort spul. De Timeless heeft net als de Valencia een sterke behoefte aan soepel en scherp meswerk. Deze combinatie maakt dan ook een snaarstrakke en comfortabele scheerbeurt mogelijk. Het zeepje heeft verders een lekker fris pepermunt geurtje maaaaar mist koeling. Jammer. POTD;
utah62 Posted September 11, 2017 Posted September 11, 2017 Vandaag mijn allereerste scheerbeurt met een DE razor gedaan! Was wat angstig gezien sommige posten op het forum, dat als je niet uitkijkt, de Texas Chainsaw Massacre er niets bij is. Vooral geen druk uit oefenen werd me verteld. Ik moet zeggen het viel 100% mee. Toch links en rechts wat vergeten, maar ach ja, al het begin is moeilijk. Mijn spullen: *DE razor Edwin Jagger *Proraso Red scheerzeep *Proraso scheerkwast
Hanskoning Posted September 11, 2017 Posted September 11, 2017 Mooi resultaat utah geen bloedbad dat is al heel wat gewonnen en goed dat je niet voor geheel glad bent gegaan had waarschijnlijk wel tot irritatie geleid. Deze lijn doorzetten en het resultaat wordt elke dag beter tot je ook op een dag geheel glad bent zonder dat de aluin zich laat voelen.
Edsel Posted September 11, 2017 Posted September 11, 2017 Merkur 34C HD Astra Superior Platinum (4) Omega 10019 BDF Raffinato scheerzeep Kruidvat ASB
mhharsta Posted September 11, 2017 Posted September 11, 2017 Vanochtend 2 dagen stoppels verwijderd met de CV Heljestrand MK 6. verder: TFS Bergamotto Neroli, Stirling Kong Syntheet, en een plons koud water na het scheren.
efsk Posted September 11, 2017 Posted September 11, 2017 Ever-Ready 200 Mama Bear Andy's Mint Matador "stealth" (t) Voskhod (2) De ER stond er nog, de Mama Bear was al een tijd niet gebruikt en geeft bovendien een warm gevoel, en dat is wel nodig met dit weer. Prima schuim, dus fijn. De Matador kromme gebruikt. Dat ding is zwaar, en dat maakt het lastig om geen druk te zetten. Sterker, door dat zwaar ga je automatisch meer druk zetten. Ook is de bladegap niet overal gelijk. Toch: goed glad. Niet perfect, maar een flink end die kant op. Aluin vergeten.
Edsel Posted September 12, 2017 Posted September 12, 2017 Fatip Testina Gentile Rapira Platinum Lux (2) Omega 10019 Scheermonnik Bay Rum Kruidvat ASB
Moods Posted September 12, 2017 Posted September 12, 2017 Merkur 34C Astra Dr. Harris Eucalyptus shaving cream Green Freeze De dr. Harris ben ik aan het opmaken. Geen slechte geur, maar ook niet uitgesproken lekker. Bovendien mist hij de door mij zo gewaardeerde koeling op de huid. Het is een sample dus ik denk nog een keer of 3 en dan is 'ie op.
Recommended Posts