Jump to content

Myrsol aftershaves

Marcel

Recommended Posts

Wie van jullie heeft ervaringen met Myrsol aftershaves en met welke type dan specifiek?

Ik lees erg positieve verhalen over dit Spaanse merk en de vele varianten van aftershaves, maar ik ben ook wel benieuwd of er wat meer "nuchtere" ervaringen te melden zijn. De engelstalige forums hebben nogal snel de neiging om meteen met superlatieven te gaan smijten.

• 3 months later...
Wie van jullie heeft ervaringen met Myrsol aftershaves en met welke type dan specifiek?

Ik lees erg positieve verhalen over dit Spaanse merk en de vele varianten van aftershaves, maar ik ben ook wel benieuwd of er wat meer "nuchtere" ervaringen te melden zijn. De engelstalige forums hebben nogal snel de neiging om meteen met superlatieven te gaan smijten.

Ik heb 2 varianten geprobeerd Myrsol Lemon en Balsamic Water.

De Lemon ruikt heel natuurlijk naar (je raadt het al) een citroen serieus het ruikt echt goed.

Balsamic water de key ingredienten zijn Rozemarijn, Thijm en Lavendel, .Thijm overheerst de andere ingredienten.

Ze mogen van mij minder alcohol gebruiken het brandt enorm de ingredienten zelf zijn al antiseptisch en verzacht de geirreteerde huid.

De rest heb ik niet geprobeerd maar ik lees goede reviews op verschillende sites,

ik zou zeggen probeer ze allemaal and pick your favorite.

• 2 months later...

Inmiddels heb ik de Agua Balsamica in huis en vanochtend geprobeerd.

Bij mij brandde er niks na een 2 pass scheerbeurt met m'n niet eerder geprobeerde Fatip Grande.

Ik vind het wel een lekker luchtje wat best subtiel is en ook niet erg lang blijft hangen. Daar hou ik persoonlijk wel van!

Maar goed, ik heb deze pas 1x geprobeerd. Wellicht binnenkort meer hierover.

• 5 months later...
Inmiddels heb ik de Agua Balsamica in huis en vanochtend geprobeerd.

Bij mij brandde er niks na een 2 pass scheerbeurt met m'n niet eerder geprobeerde Fatip Grande.

Ik vind het wel een lekker luchtje wat best subtiel is en ook niet erg lang blijft hangen. Daar hou ik persoonlijk wel van!

Maar goed, ik heb deze pas 1x geprobeerd. Wellicht binnenkort meer hierover.

Ha Marcel (of anderen),

Helaas kan ik nergens terug vinden hoeveel alcohol er in Myrsol zit (overigens een probleem bij veel after shaves) staat het toevallig op de fles? Ik ben wel geïnteresseerd in de Balsamica of Lemon maar als het overeenkomt met Thayers dan moet ik misschien verder kijken...

Maxim

Ik heb de fles niet in de buurt maar ik weet zeker dat er niet wordt aangegeven hoeveel alcohol er in zit. Wel dat het een behoorlijk aandeel zal hebben, het is echt een alcohol gebaseerde splash.

Welke overeenkomst met Thayers vermijd je precies?

Ik heb de fles niet in de buurt maar ik weet zeker dat er niet wordt aangegeven hoeveel alcohol er in zit. Wel dat het een behoorlijk aandeel zal hebben, het is echt een alcohol gebaseerde splash.

Welke overeenkomst met Thayers vermijd je precies?

In Thayers zit weinig alcohol (14% meen ik of iets minder) en ik ben op zoek naar iets "sterkers".. klinkt goed dus! dank voor de info!

• 9 months later...

Even een flinke schop omhoog.

Na de goede ervaringen met Agua Balsamica heb ik afgelopen week een flesje Myrsol Blue bij de welbekende huisdealer gescoord.

En die valt wederom zeker niet tegen! Qua geur zit deze in de hoek van Floid Blue en Aqua Velva.

Aqua Velva heb ik al 25 jaar niet meer geroken maar Floid Blue heb ik onder handbereik. Floid komt zwaarder over en blijft veel langer hangen, Myrsol is wat lichtvoetiger en bevat zo te voelen een stuk minder menthol. Aangezien ik bij voorkeur lichte geuren draag die vlot weg zijn, is de Myrsol voor mij een blijver.

De verzorging is net als bij Agua Balsamica prima in orde voor een splash.

Ik denk dat het restant (75%) Floid binnenkort een andere eigenaar mag gaan zoeken :)

• 2 weeks later...

Ik heb de emulsion, blue en aqua balsamico.

Tegenwoordig gebruik de de emulsion alleen nog maar als preshave. Heb het ooit wel eens als aftershave gehad maar was daar denk ik toch niet helemaal te spreken over en ik kan me niet eens meer herinneren hoe dat aanvoelde.

Over de blue, niet mijn ding. Maar wel zoals je zegt is het voordeel dat de geur snel vervliegt.

Bij aqua balsamico krijg ik nog het idee dat er heilzame werking van balsamico er bij zit. :P

En is mijn favoriete splash voor na het scheren met le pere lucien. Vind de geuren juist goed combineren.

Voor de rest vind ik ze niet zo bijzonder. Niet zoals het effect wat je krijgt met alcolado glacial of la toja manantiales. Helaas blijft de geur van la toja wat langer hangen, dus die komt niet vaak aan de bod.