onno Posted September 5, 2017 Posted September 5, 2017 (edited) Vanochtend bezig om pakjes te verzenden via Kiala. Wat een drama zeg. De oude coderingen van Kiala (K nummer) zijn niet meer te traceren. Dit lijkt vervangen door een BE of Nl nummer, maar een adres bij zuiderburen is niet gevonden..... Bij het uitdraaien van het etiket komt wel weer K nummer te voorschijn. Dan maar naar UPS. Dit is toch verplicht vanaf 18 september. Nu bieden ze 25% korting (met code UPS25NL1) tot 30 september. Hier is het huisadres van de ontvanger ineens verplicht. Los van het feit dat UPS blijkbaar niet weet dat de werking van een website bij eindgebruikers getest dient te worden. Wat een onoverzichtelijk zootje. Afijn: Richard zijn Spar heb ik gevonden Jaco zijn Shell station is een gordijnenwinkel geworden (Sfeervolle Shutters zou echter ook een parenclub kunnen zijn ) En Arnout, tja volgens UPS zou hij naar Gent moeten...... Edited September 5, 2017 by Guest
Arnout Posted September 5, 2017 Posted September 5, 2017 Oei, effe miserie zo te horen! Gent, op de lange duur kom ik er beter in Nederland om!
efsk Posted September 5, 2017 Posted September 5, 2017 In Duitsland is het al een tijdje UPS. Geen idee eigenlijk hoe volkomen ruk het daar is. Wel weet ik dat UPS de rukste aller rukke bezorgers is. NOG erger dan DPD, DHL, Hermes, PostNL. Wat dat betreft was Kiala wel een positieve verademing.
DannyVG Posted September 5, 2017 Posted September 5, 2017 Het grote voordeel van Kiala was dat je niet thuis hoefde te zijn, het pakje werd gewoon afgeleverd in een winkel die je voordien opgaf en je kon de tracking volgen. Bij een levering van Dhl was ik eens niet thuis en ik kon ik naar de andere kant van Antwerpen rijden om dat pakje alsnog af te halen : resultaat meer dan 2 uur onderweg !!!! En dan mag je nog niet denken aan de pakjes die gewoonweg verloren gaan !!!!
Mikali Posted September 6, 2017 Posted September 6, 2017 Het grote voordeel van Kiala was dat je niet thuis hoefde te zijn, het pakje werd gewoon afgeleverd in een winkel die je voordien opgaf en je kon de tracking volgen.Bij een levering van Dhl was ik eens niet thuis en ik kon ik naar de andere kant van Antwerpen rijden om dat pakje alsnog af te halen : resultaat meer dan 2 uur onderweg !!!! En dan mag je nog niet denken aan de pakjes die gewoonweg verloren gaan !!!! Het idee met afhaalpunten blijft voorlopig nog wel.
Johan Posted September 8, 2017 Posted September 8, 2017 Kiala wordt UPS??? Wat hebben wij misdaan om dat te verdienen!?
efsk Posted September 8, 2017 Posted September 8, 2017 Ik herhaal: Kiala is altijd al een UPS-dochter.
Johan Posted September 10, 2017 Posted September 10, 2017 Ik herhaal: Kiala is altijd al een UPS-dochter.Dan is de dochter (tot nu toe) beter opgevoed dan de moeder. Ben benieuwd of dat zo blijft.
onno Posted September 10, 2017 Author Posted September 10, 2017 Kiala wordt geïntegreerd in UPS en naar dat kwaliteitsniveau gebracht
Nienke Posted October 9, 2017 Posted October 9, 2017 Hier 2 maanden bezig geweest om mijn verzendkosten terug te krijgen van kiala. Wel afgeschreven online maar geen verzendlabel gekregen. Ga maar eens zoeken bij kiala wie je kunt bellen....NIEMAND. Bel je UPS, worden ze nog boos ook. Ja kiala is/word ups toch? Na veel gedoe kreeg ik een mail adres in België en vorige week eindelijk mijn 7,50 terug. Ik is geen fan iig..... Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Snuff Posted October 10, 2017 Posted October 10, 2017 nou ups is het ook niet hoor. Vijf pakjes verzonden vorige week en alles netjes ingevuld ook dat ik net als de ontvanger wilde op de hoogte gehouden worden van alle handelingen ivm de pakjes. Niks nada nul, na veel gedoe er achter gekomen dat een aantal pakjes dus al meerdere dagen liggen te wachten op afhaling maar niemand van de kopers kreeg een email van ups, moeten ze dat dan ruiken dat er iets ligt te wachten? Tracking is ook knudde, verschillende van de pakjes kan je de nummers bij ups niet eens meer terugvinden. Denk dat ik er maar de brui aan geef in de toekomst ivm verzenden via ups, het zal de post worden met daaraan gekoppeld natuurlijk de grote onkosten.
ChrisVanMeer Posted October 10, 2017 Posted October 10, 2017 PostNL alleen nog voor mij. UPS, DHL, GLS, Kiala, SelectVracht, allemaal dikke drama.
Hanskoning Posted October 10, 2017 Posted October 10, 2017 De laatste tijd alles via Kiala verzonden en geen enkele klacht ontvangen oftewel alles netjes afgeleverd en iedereen werd netjes via de mail geinformeerd. Bij Post.nl is een kennis van mij onze pakketten bezorger en dat gaat altijd goed. Als hij echter door bijvoorbeeld vakantie afwezig is wil het nog wel eens voorkomen dat er een briefje in onze bus zit dat we niet thuis waren. En dat wringt vooral als we dus wel degelijk thuis waren maar we wonen in een appartementen complex en de gedachten dat het dus wat langer duurt voordat het pakketje afgeleverd is zal hier debet aan zijn.
onno Posted October 10, 2017 Author Posted October 10, 2017 Mijn ervaring was ook goed met Kiala. Maar met het samenvoegen UPS en Kiala is voor mij een drama. Jaco mailde mij nog dat hij wel heel lang op zijn pakje moest wachten. Had hij geen mail van Kiala gekregen dat het was aangekomen en ik krijg geen bevestiging dat het pakket is afgehaald. Ik had overigens een klacht in gediend.......je voelt hem aankomen: geen enkele reactie, nou ja een ontvangstbevestiging. Het nieuwe bestelsysteem van UPS is zo onduidelijk dat ik niet eens zeker weet of ik het juiste adres heb uitgekozen. Kortom ik stop er ook mee. Voor de diehards: de bovengenoemde korting is nog geldig tot eind deze maand.
efsk Posted October 10, 2017 Posted October 10, 2017 Ik heb reeds eerder geschreven: postnl is vreemd genoeg de beste postbezorger.
Snuff Posted October 11, 2017 Posted October 11, 2017 Hier zelfde fenomeen, waar voorheen we een top bezorgster hadden die zelfs als we niet thuis waren na haar ronde nog even langskwam om alsnog te proberen het pakje af te leveren is er nu een roulatie waar enkelen tussenzitten die het absoluut niet nauw nemen, klachten op het kantoor worden afgewimpeld met een we zullen het eens nagaan en daar blijft het bij.
ChrisVanMeer Posted October 11, 2017 Posted October 11, 2017 Qua levertijd en voorspelbaarheid staat PostNL bij mij bovenaan. De daadwerkelijke kwaliteit van de levering valt en staat bij elke dienst met hoe de bezorger met het product om gaat. Bij PostNL ook een keer een bezorger gehad waarbij ik zag dat hij pakketjes in zijn bus opzij gooide, ik heb hem er op aangesproken en gevraagd of hij het normaal vindt om met andermans spul te gaan gooien en dat ik voor hem hoopte dat hij met de mijne niet heeft gegooid. Dit ook doorgegeven aan PostNL en sindsdien die bezorger hier ook niet meer gezien.
Kingjack Posted October 11, 2017 Posted October 11, 2017 Ondanks dat door de overname de Kiala website wat chaotisch oogt ben ik toch prima tevreden over het transport en het systeem van de afhaalpunten. Pakketjes komen altijd keurig netjes aan en het ophaalpunt is 12 uur per dag open, ideaal om na of voor de arbeid even langs te rijden.
Moods Posted October 11, 2017 Posted October 11, 2017 De daadwerkelijke kwaliteit van de levering valt en staat bij elke dienst met hoe de bezorger met het product om gaat Precies dit inderdaad. Ik ben bevooroordeeld omdat wij een PostNL-punt in de winkel hebben (Ik heb een Primera), maar hoe goed je het proces ook voor elkaar hebt, je bent en blijft afhankelijk van hoe serieus de bezorger met zijn werk bezig is. En natuurlijk worden de "slechte bezorgers" eruit gegooid, maar dan is het kwaad vaak al geschied.
Snuff Posted October 11, 2017 Posted October 11, 2017 tegen alle verwachtingen in zijn de vijf pakjes toch bij de nieuwe eigenaars terecht gekomen, op zijn minst drie mensen kregen geen verwittiging dat het pakje op hun lag te wachten en eentje was er geen tracking voorhanden, zorgt toch voor wat onrustige minuten .....
Johan Posted November 4, 2017 Posted November 4, 2017 Help! Heeft iemand al een pakketje verstuurd van een UPS access point naar een UPS access point? Het is mij niet duidelijk hoe dit werkt. Waar kan ik aangeven dat ik als bestemming een UPS access point wil gebruiken, en geen pakketje direct naar de ontvanger wil sturen (waarvan ik het huisadres ook niet heb)? Ik loop vast bij het invullen van de gegevens van de ontvanger; daar wordt om een adres gevraagd, maar moet dat dan het adres van het UPS access point zijn? Bedankt!
Snuff Posted November 4, 2017 Posted November 4, 2017 Ik heb sinds de overname al veel pakjes verstuurd op deze manier, waar links staat afleveren op privé adres van de bestemmeling kan je rechts daarvan klikken op een (uitgedoofde) knop afleveren op ups afhaalpunt. De gegevens van de ontvanger zul je bij die persoon moeten opvragen, zonder kan je niet verder, moet je invullen.
Recommended Posts