Jump to content

Recommended Posts

Posted

Beste,

Iemand ervaring met deze kwast? Het wordt voor mij de eerste en zag deze staan daar ik wel gecharmeerd ben van Proraso die ik ken via mijn Italiaanse collega.

Tips welkom.

Posted

Ik heb em zelf ook!

Begint een beetje hard, maar na gebruik is het bij mij een prettig zachte kwast geworden.

Lekker groot ook, handig voor bijvoorbeeld hoofd scheren.

De kwast splijt ook vrij makkelijk dus hard drukken is ook niet nodig.

Wel een aanrader wat mij betreft. ;)

Posted
Ik heb em zelf ook!

Begint een beetje hard, maar na gebruik is het bij mij een prettig zachte kwast geworden.

Lekker groot ook, handig voor bijvoorbeeld hoofd scheren.

De kwast splijt ook vrij makkelijk dus hard drukken is ook niet nodig.

Wel een aanrader wat mij betreft. ;)

Heb je ook een houder? Men adviseert een "dure" van 18,50 maar op ebay staan ze voor de helft. De diameter schijnt groot te zijn om hem te hangen. Klopt dat?

Posted

Gewoon op z'n eigen voetje neerzetten, droogt net zo goed en voor het geld wat je uitspaart kun je weer een lekkere zeep oid kopen.

De kwast zegt me op basis van type aanduiding niks, maar in het verleden gebruikte proraso Omega kwasten. Prima spul doorgaans!

Posted

Ik heb geen houder, en het is inderdaad de Proraso/Omega variant die ik heb.

Mijn inziens is een houder niet handig.

Water verdampt en damp stijgt volgens mij, dus dan heb ik mijn kwast liever rechtop. ;)

Of het echt veel verschil maakt betwijfel ik.

En wat Rolf zegt, een houder bij AliExpress.

Posted
En als je dan alsnog een houder wilt.. alie express.

Heb ik uiteraard gekeken maar het handvat blijkt breed te zijn en op Alie/eBay hebben een smalle opening om op te hangen. Maar ik wist niet (ben newbie hier) dat gewoon op zijn voeten ook goed was. Lees overal dat ie moet hangen.

Posted

De borstel waar ik me net mee geschoren heb hangt op de wastafel, de andere staan ik de spiegelkast. Ik had ergens opgevangen dat het beter is voor de lijm als natte borstels hangen, of het uitmaakt?? Maar het is geen moeite.

Ik heb een omega varkenskwastje, dat is wat stugger dan de andere kwasten maar het geeft heel snel schuim!

Posted
De borstel waar ik me net mee geschoren heb hangt op de wastafel, de andere staan ik de spiegelkast. Ik had ergens opgevangen dat het beter is voor de lijm als natte borstels hangen, of het uitmaakt?? Maar het is geen moeite.

Ik heb een omega varkenskwastje, dat is wat stugger dan de andere kwasten maar het geeft heel snel schuim!

Welk type als ik vragen mag?

Posted

Hoor net dat de Proraso zeer hard is. Men adviseert om te beginnen wellicht een Semogue. Pfff word er niet makkelijker op.

Posted

Omega pura cetola, redelijk dunne kwast wit varkenshaar, combinatie van zwart met doorzichtige plactic voor het handvat. Is tweedehands verworven,... geen verdere info.

Maar op zich, voor enkele euro's koop je een goeie synthetische kwast bij de chinees,..

Posted

Omega kwasten zijn na een paar keer nat/droog cycli al behoorlijk zacht en dat wordt doorgaans alleen maar beter. Je niet door laten afschrikken dus.

Posted

Zojuist besloten deze kwast aan te schaffen. Was in de aanbieding via voordeeldrogisterij tesamen met Proraso RED die ook in de aanbieding was. Houder voor deze kwast en DE razor via Ebay.

Posted

Rood, niet red.

Los daarvan: ooi dat je je set nu compleet hebt, zag in het andere onderwerp dat je ook een krabber met mesjes hebt. Goed onthouden: niet duwen met die krabber. Geen druk, goeie hoek zoeken, en dan genieten!