Jump to content

Recommended Posts

Posted

Druivenpitolie,

Stirling Kong,

Scheermonnik Delfts Wit,

Barbaros TR-1,

Gillette Rubie Platinum Plus (3),

Madre Labs Witch Hazel,

Kokosolie.

Posted

Geo. F. Trumpers Violet

da Vinci UOMO 22 mm Silvertip Badger

Wacker Jungmeister 7/8" full hollow

Aluin

Gisteren het mes 15 slagen over de Naniwa 12k gehaald. Daarna 3x over balsa met CrOx en 20x over de Rasurpur Napped Brown and 40x over de English Bridle.

Vanmorgen ermee geschoren. Pet! nog steeds trekkerig en niet scherp genoeg :evil:

3 Gangen en nog overgebleven stoppels op de kin

Posted

Fatip Piccolo (Polsilver)

J&T Muhle reuzenkwast

BDF Esclusivo

Wimmies scheerkom

Wilkinson classic AS

Hema Sensitive ASB

Vanochtend een tweedaags stoppelveld wat geruimd mocht worden. Daar had de Piccolo geen enkel probleem mee.

Posted

Mühle R89 met Personna lab blue mesje (5)

Semogue SOC das

Musgo Real

Aluin

Myrsol Blue

444 balm

Een van de eerste zeepjes die ik ooit kocht en het blijft een topper. Hele lekkere geur en superschuim.

Posted

Voor de eerste keer mocht de DR Harris Twenty Nine zijn deksel openen om vervolgens door de XL syntheet tot het zo bekende schuim geslagen te worden.

De geur van deze creme bevalt me zeer goed want er zit naast roos en geranium ook een kruid in waarvan ik de geur zeer waardeer namelijk kruidnagel. Daar ook de American Crew naast Eucalyptus kruidnagel bevat mocht deze als pre-shave aantreden.

Gezamelijk krijg je dan een heerlijk geurend schuim die vooral in het najaar en winter goed tot zijn recht komt en weer zijn plaats in de top bevestigd.

De Rockwell 6C met het Gillette Sharp edge mesje 2x maaide weer soepeltjes de stoppels weg.

Gekozen voor de kruidige afwerking van Pinaud die ik zeer waardeer omdat de geur zo lang blijft hangen.

IMG_1734.thumb.JPG.59c2c00d558854ce61fd41b3d1c8cdea.JPG

Posted

V1nmorgen mama bear nagadinges en de varkenskwast, het vel was nog heel gevoelig na gisterenavond, met een mes vanaf de welsh slates geschoren, kort maar niet hetzelfde comfort als jnat en zeker niet coticule.

Wel kort geschoren en geen rode puntjes of dergelijks, wel duidelijk aluin, nadien nivea asb om verder te genezen !

Posted

De punt van Onno's Filarmonica 14 DT is nu afgerond. Prima scheerbeurt.

c517490152881988c605eb1e023b5ebc.jpg

Helaas is punt iets onscherp op de foto

Fijne dag

Posted
Dat snap ik, die punt durft zich niet meer te vertonen

:-) :-)

Vanochtend geen geduld voor open mes.

Zwarte vogel met dichte kam en polsilver

Le Pere Lucien Rose de Pushkar

Wat ruikt deze zeep lekker naar roosjes. Helaas mijn huid is het er niet mee eens....

Een mooie dage2eacfb8fb884b031aef5feb4be816c3.jpg

Posted

Vandaag geschoren met:

• Mühle Kosmo Silvertip Fibre
  • Mühle - Sea Buckthorn Shaving Cream
  • Edwin Jagger DE89 "Barley"
  • Shark super stainless
  • Fresh Up after shave lotion

IMG_2184.png?dl=0

Posted

Spalding 6/8

Simpson Commodore X3 best badger

Mama Bear – Bear Ice

Soms zijn er van die messen waarbij je bij het stroppen al merkt dat het goed zit….

De Spalding is een topper, ook al zijn er mensen die Japans ijzer maar niks vinden, dit mes is echt goed. De afwerking is prachtig, balans is helemaal in orde en de door Snuff verzorgde snede is scherp en zacht.

Heerlijk geschoren op een laagje van koelend glycerine schuim.

POTD;

c77449a682001757063b954785131a4b.jpg

Posted

Semogue 1305 Boar Bristle Shaving Brush,

TFS Bergamotto Neroli Forte,

Gem Micromatic OC,

Gem Personna Pfte 7e x,

Ilgaz Çesme Limon (citroen),

Farmagan Young Aftershave Gel.

Kwast en zeep:

Semogue 1305 Boar Bristle Shaving Brush en TFS Bergamotto Neroli Forte:

Om deze heugelijke dag, mijn 70e verjaardag, goed te beginnen, de TFS uit de scheerkist gehaald. Lekker opgeklopt met de 1305. Mooi schuim in de Poolse scuttle. Prima voor een feestelijke beurt. Goed ingesopt aan de slag.

Mesje en krabber:

De Gem Personna Pfte voor de 7e x gebruikt. In het kader van September een Gem Pfte gepakt, die al 6x oud was. De 7e x deed hij ook zonder problemen. In de MMOC geplaatst een effectieve beurt met super glad resultaat. In 3 rondjes glad. Niets van gevoeligheden of wat dan ook. Nu 15.50 uur nog steeds acceptabel. Resultaat BBS.

Tot slot: Voor we vertrokken richting Frankrijk bij de Turk een fles citroen eau de cologne gekocht. Nou die kwam goed te pas met de Bergamotto. Mooie citroengeur om het zeep effect te verlengen.

Deze speciale dag nog een extra tintje gegeven door een bezoek aan Ardennes Coticule, waar ik toch vlak voor de deur langs kwam, maar daarover elders meer.

Posted
ook al zijn er mensen die Japans ijzer maar niks vinden

Die zijn in de minderheid en hebben het niet begrepen :geek:

Posted

@Harkos...gefeliciteerd met je verjaardag...

Parker Variant

Gillette Nacet (3)

Semogue 1800

PAA CaD scheerzeep

Pinaud Musk

Glad!!

Posted

Soms zijn er van die messen waarbij je bij het stroppen al merkt dat het goed zit….

De Spalding is een topper, ook al zijn er mensen die Japans ijzer maar niks vinden, dit mes is echt goed. De afwerking is prachtig, balans is helemaal in orde en de door Snuff verzorgde snede is scherp en zacht.

Je laat me blozen maar je hebt gelijk het is een mooi en zeer goed mes en voor zo'n prijs kon ik die niet laten liggen. Moge je vele uren scheer plezier eraan beleven!

Posted

Rockwell 6C plaat 4

Astra Superior Platinum

Razorock Plissoft

C&E Indian Sandalwood

Zwitsal talkpoeder

Weer een heerijk gladde kop in 1 gang en wat bijwerken.

Afgemaakt met wat lekkere Zwitsal! 8-)

IMG_20170904_190019.jpg.d4c5a5e83ccd65616322e0fcc9bf3490.jpg

Posted

Harrie nog van harte gefeliciteerd.

Mijn SOTD:

Fatip Testina Gentile

Astra Superior Platinum (2)

Vintage Omega varken

TFS Tobacco Verde forte

Madre Labs Witch Hazel

Posted
ook al zijn er mensen die Japans ijzer maar niks vinden

Die zijn in de minderheid en hebben het niet begrepen :geek:

Het zijn onwetenden die japans ijzer goed noemen!

:mrgreen:

Posted
Zit je me nou te beledigen?

Neen, maar lees eens wat boekjes over japans ijzer, en dan ga misschien verlicht worden.

Posted

Boeken wijsheid is niet alles. Verdorie verdorie ik vermoed dat ik verkeerd bezig ben, krijgt Hans toch nog gelijk dat alles wat ik gebruik troep is :roll: Zit ik hier met een verzameling waardeloos spul :cry:

Sorry voor de Dorco dan die je net ontving, 'k zou er een nieuwe bevel opzetten, zal vast niet goed zijn want ik ben gewoon Japans pisbakkenstaal te slijpen ;)

Posted

De van Arnout gekregen Tadé Laurier mocht vanochtend laten zien of hij een plekje in mijn roulatie verdient. En sorry Arnout, een gegeven paard mag je niet in de bek kijken, maar nee. Na de eerste pass had ik zo'n muffe lucht om me heen hangen, dat ik voor de 2e en 3e pass de kwast maar heb uitgespoeld en de Cryogen geladen heb. Toch nog een lekker fris gevoel na het scheren ;-) Het kan best kwalitatief goed spul zijn, maar niet voor mij. Maar als je niets probeert weet je het niet, dus dank voor deze wijze les, Arnout :-P

Merkur 34C

Astra

Isana Syntheet

Tadé Laurier / Cryogen

Osage Rub

Green Freeze