Tony Posted September 2, 2017 Share Posted September 2, 2017 Enige tijd geleden eens een nieuwe kwast gekocht: Saponificio Varesino 2.0 Shaving brush Knot size 26 mm, loft 50 mm, 2 band high mountain white badger from Manchuria Wel een beetje bling bling maar ik had nog nooit een manchurian kwast in bezit gehad en had de behoefte om mezelf eens te verwennen. Nu heb ik slechts een paar kwasten en ben niet echt verwend op dit gebied. De eerste indruk was niet geheel positief, iets aan de zware kant, neemt erg veel water en zeep op met als klap op de vuurpijl dat de kwast binnen een week los kwam van het handvat. Ik had het kunnen lijmen maar ik vond dat dit niet mocht gebeuren met zo'n dure jongen en heb contact opgenomen met de leverancier. Deze bood direkt aan om de kwast te vervangen. Het duurde echter een maand voordat dit plaatsvond en sinds enkele weken kan ik weer verder. Ik heb de afgelopen tijd me voornamelijk met deze manchurian kwast ingezeept en ik merkte dat ik me nu moet dwingen om een van mijn andere kwasten te gebruiken. Wat ik nu wel doe is de kwast buiten de badkamer laten drogen, doe ik dat niet dan is hij de volgende dag nog vochtig. Voorlopig ben ik er wel blij mee. Op de foto naast een shavemac D01 met een 23 mm knot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisVanMeer Posted September 3, 2017 Share Posted September 3, 2017 Blijft een mooie kwast, Anthony! Ik ben ook nog steeds erg tevreden met de mijne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted January 15, 2018 Share Posted January 15, 2018 Ik vervoeg Tony, die van mij viel bij de tweede scheerbeurt gewoon in de wasbak wou geen andere borstel of herstelling en het geld is terug gestort en het pakje word straks door FedEx opgehaald. De kwaliteit van het haar was nochtans iets waar ik echt wel over te spreken was, zowat gelijk aan de Shavemac 2band badger (ik ga me bij mijn vertrouwd merk houden vanaf nu). Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisVanMeer Posted January 15, 2018 Share Posted January 15, 2018 We hadden het er over de mail al over....wat een baggerkwaliteit dan. Ik heb tot nu toe "geluk" met mijn SV kwast. Wel - heb ik toen ook besproken met @Tony - droog ik mijn kwasten wel extreem lang buiten de badkamer. Misschien dat ik daarom nog één geheel heb...en niet twee losse delen. Ik ben nog steeds fan van het merk, maar dit mag gewoon niet voorkomen. Bij @Tony had ik de hoop dat het een eenmalig akkefietje was...blijkbaar niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted January 15, 2018 Author Share Posted January 15, 2018 Aiii, jammer toch Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhharsta Posted January 15, 2018 Share Posted January 15, 2018 Inderdaad jammer; het zijn wel erg mooie kwasten. SV moet maar eens contact opnemen met @Jan Zoethout Link to comment Share on other sites More sharing options...
onno Posted January 15, 2018 Share Posted January 15, 2018 Bij mij komt de gedachte op wat eens over een andere Italiaanse producent Alfa Romeo werd gezegd: " je koopt de auto voor de wegligging en motorvermogen en de rest neem je voor lief". Statisch kan het natuurlijk kunnen maar bij 2 van de 3 gebruikers dergelijke problemen lijkt me echt een serieus productie probleem. Ik hou het maar bij J&T en Maseto.... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted January 15, 2018 Share Posted January 15, 2018 Maar het mag natuurlijk niet gebeuren en geeft weinig vertrouwen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted January 15, 2018 Share Posted January 15, 2018 godzijdank vind ik ze lelijk. Dat voorkomt dat ik dit probleem ga krijgen. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted January 16, 2018 Share Posted January 16, 2018 kijk onze pech heeft toch weer iemand behoed voor iets waar hij mogelijk niet tevreden over was geweest. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted January 16, 2018 Share Posted January 16, 2018 Néé gelet op het ietwat protserig Rococo uitziend uiterlijk nooit gekocht dus ook nooit dit probleem ondervonden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts