Jump to content

S.V. 2.0 Manchurian

Tony

Recommended Posts

Enige tijd geleden eens een nieuwe kwast gekocht:

Saponificio Varesino 2.0 Shaving brush

Knot size 26 mm, loft 50 mm, 2 band high mountain white badger from Manchuria

Wel een beetje bling bling maar ik had nog nooit een manchurian kwast in bezit gehad en had de behoefte om mezelf eens te verwennen.

Nu heb ik slechts een paar kwasten en ben niet echt verwend op dit gebied. De eerste indruk was niet geheel positief, iets aan de zware kant, neemt erg veel water en zeep op met als klap op de vuurpijl dat de kwast binnen een week los kwam van het handvat.

Ik had het kunnen lijmen maar ik vond dat dit niet mocht gebeuren met zo'n dure jongen en heb contact opgenomen met de leverancier. Deze bood direkt aan om de kwast te vervangen. Het duurde echter een maand voordat dit plaatsvond en sinds enkele weken kan ik weer verder. Ik heb de afgelopen tijd me voornamelijk met deze manchurian kwast ingezeept en ik merkte dat ik me nu moet dwingen om een van mijn andere kwasten te gebruiken. Wat ik nu wel doe is de kwast buiten de badkamer laten drogen, doe ik dat niet dan is hij de volgende dag nog vochtig. Voorlopig ben ik er wel blij mee.

Op de foto naast een shavemac D01 met een 23 mm knot.

1e980bfeb99dab64300ca1b127d6f9b8.jpg

35d6d1cb9f71533192209731655b8fa7.jpg

1907d4caead31cb4324c04e24ff2e32b.jpg

• 4 months later...

Ik vervoeg Tony, die van mij viel bij de tweede scheerbeurt gewoon in de wasbak 9_9

wou geen andere borstel of herstelling en het geld is terug gestort en het pakje word straks door FedEx opgehaald.

De kwaliteit van het haar was nochtans iets waar ik echt wel over te spreken was, zowat gelijk aan de Shavemac 2band badger (ik ga me bij mijn vertrouwd merk houden vanaf nu).

1.thumb.jpg.204533214c6390517662633d115b888e.jpg

We hadden het er over de mail al over....wat een baggerkwaliteit dan.

Ik heb tot nu toe "geluk" met mijn SV kwast. Wel - heb ik toen ook besproken met @Tony -  droog ik mijn kwasten wel extreem lang buiten de badkamer.
Misschien dat ik daarom nog één geheel heb...en niet twee losse delen.

Ik ben nog steeds fan van het merk, maar dit mag gewoon niet voorkomen. Bij @Tony had ik de hoop dat het een eenmalig akkefietje was...blijkbaar niet.

Bij mij komt de gedachte op wat eens over een andere Italiaanse producent Alfa Romeo werd gezegd: " je koopt de auto voor de wegligging en motorvermogen en de rest neem je voor lief".

Statisch kan het natuurlijk kunnen maar bij 2 van de 3 gebruikers dergelijke problemen lijkt me echt een serieus productie probleem. Ik hou het maar bij J&T en Maseto....

• Thanks! 1