Jump to content

Recommended Posts

Posted

Welke scheerzeep of creme is goed bij een vette huid/acne gevoelig

wat zijn jullie ervaringen?

Ik scheer met een parker safety razor, en veelal met proraso wit (gevoelige huid)

maar heb na het scheren toch last van een vettige glimmende huid.

heb ook diverse zepen en cremes van TOBS gebruikt maar ook daarbij neigt mijn huid naar een vettige uitstraling.

Ik gebruik na het scheren geen aftershave balsem, wellicht een ander product na het scheren?

Groeten,

Eric

Posted

MWF als je geen lanolineallergie hebt, anders is Esbjerg ook erg geschikt voor gevoelige huid.

Posted

Is een vette huid niet het omgekeerde van een gevoelige huid?

Bij een gevoelige huid denk ik aan droog, teer vel ipv.acne?

De scheerzeep gaat niet zoveel uitmaken gok ik, die schraap en spoel je weg.de groene proraso is bvb wel minder vet dan de witte.

Na het scheren insmeren met aluin geeft mij een droge huid en de bacteriën kunnen niet tegen aluin.

Dat helpt.

Vette aftershavebalsem zou ik vermijden, aftershave op basis van alcohol zou moeten werken

Posted
Welke scheerzeep of creme is goed bij een vette huid/acne gevoelig

wat zijn jullie ervaringen?

Ik scheer met een parker safety razor, en veelal met proraso wit (gevoelige huid)

maar heb na het scheren toch last van een vettige glimmende huid.

heb ook diverse zepen en cremes van TOBS gebruikt maar ook daarbij neigt mijn huid naar een vettige uitstraling.

Ik gebruik na het scheren geen aftershave balsem, wellicht een ander product na het scheren?

Groeten,

Eric

TOBS coconu luxury geeft bij mij een droge huid na het scheren. Voor mij te droog. Misschien iets voor jou?

Posted

Onze eigen Hollandsche merk De Vergulde Hand is ook een vrij uitdrogende zeep.

De claim bij veel zepen dat ze geschikt zijn voor een gevoelige huid daar zet ik mijn vraagtekens bij. Wat is de definitie van een gevoelige huid? Er zijn veel mensen die aangeven dat ze een gevoelige huid hebben maar waarvoor ben je gevoelig denk ik dan? Ik kan me wel indenken dat zepen waar bijvoorbeeld geen parfumolie en/of menthol in zit minder irriteren. Maar een zeep als Proraso wit is in mijn optiek leuk voor de extra omzet maar of het werkt???

En andersom werkt het soms helemaal niet, ik heb als de ziekte zich rustig houdt absoluut geen gevoelige huid maar bijvoorbeeld de Baume aftershave die juist voor de gevoelige huid zou zijn irriteerde bij mij danig omdat het zo ontzettend lang een vettig broeierig gevoel op de huid gaf. Ik ben meer van de balms die snel in de huid trekken.

Posted
De scheerzeep gaat niet zoveel uitmaken gok ik, die schraap en spoel je weg.de groene proraso is bvb wel minder vet dan de witte.

Scheerzeep maakt in mijn optiek wel veel uit want elke zeep heeft een samenstelling waarin de beschermende, glijdende en verzorgende ingrediënten verschillen.

Mijn gezicht voelt na de scheerbeurt met de éné zeep zacht en verzorgd aan terwijl bij andere zepen de huid schraler aanvoelt.

Nu doe ik nogal lang over een scheerbeurt dus de tijd dat het schuim krijgt om zijn werk te doen is naar rato langer.

Dat is ook de reden dat Richard scheerzeep met Lanoline noemt dit is samen met glycerine één van de meest verzorgende ingrediënten van een scheerzeep/creme.

Maar een huid zal ook zeker minder geiiriteerd en branderig aanvoelen als de zeep zorgt voor een mooie glijlaag en beschermende eigenschappen bezit waardoor het staal van het mesje minder op de huid schraapt.

Posted
Gebruik je aluin na het scheren?

nee ik gebruik geen aluin

Het lijkt mij de meest evidente eerste stap om te proberen, na het scheren afspoelen met koud water, met een aluinsteen over het gezicht en nadien de aluin afspoelen en je gezicht afdrogen.

Gelijk hoeveel vettige troep ik gebruikt heb bij het scheren, na het spoelen en de aluin is mijn gezicht droog.

Als dat werkt kan je zoals Hans aanhaalde ook een beter glijdende zeep gebruiken.

Posted

Er is wel degelijk scheerzeep, waar bij de keus voor de ingrediënten al rekening is gehouden met stoffen die voor sommigen allergische reacties kunnen veroorzaken. De TFS pelli sensibil en de nieuwe Mandorla di Sicilia zijn daar voorbeelden van.

Mbt de vette huid zou ik niet direct weten in hoeverre daar een scheerzeep dat zou kunnen verhelpen of verminderen.

De Vergulde Hand of voorheen Bartex vond ik zepen waarvan ik het vervelend vond dat je daar een wat droog gevoel aan overhield. DVH is geen aanrader en de Bartex wordt niet meer verkocht, dus aan dit deel van het advies heb je dus weinig.

Posted

Ik gebruik het zelf eigenlijk nooit, maar misschien zou talkpoeder na het scheren hier ook een uitkomst kunnen zijn.

Posted
Gebruik je aluin na het scheren?

nee ik gebruik geen aluin

Het lijkt mij de meest evidente eerste stap om te proberen, na het scheren afspoelen met koud water, met een aluinsteen over het gezicht en nadien de aluin afspoelen en je gezicht afdrogen. ........

Nog een variant hierop zoals ik het doe: na het scheren afspoelen met warm water zodat je de zeepresten en het vet van je huid goed verwijderd. Aluin erop en daarna afspoelen met koud water zodat de poriën weer sluiten.

Posted

Dat is ook mijn routine Gert en na het droogdeppen breng ik dan nog Witch Hazel aan, maak vervolgens een foto van de gebruikte scheerspullen, dep met het vochtige gedeelte van de handdoek over het gezicht om de WH te verwijderen en breng vervolgens de after-shave op.

Nu is de werking van WH gelijk aan aluin maar toch ontspant het mijn huid geheel na de scheerbeurt en doet het mij goed maar dit is geheel uekaz.

Posted
Nog een variant hierop zoals ik het doe: na het scheren afspoelen met warm water zodat je de zeepresten en het vet van je huid goed verwijderd. Aluin erop en daarna afspoelen met koud water zodat de poriën weer sluiten.

Deze. Overigens betrap ik mezelf erop dat ik steeds vaker met koud water scheer. Moest ik vroeger ook niet aan denken.

Posted

Bedankt voor jullie antwoorden! even voor de duidelijkheid, ik heb dus last van een vette huid en gebruik de proraso wit (gevoelige huid) enkel en alleen om dat ik dit een lekkere en frisse zeep vind.

Vandaag een aluin blokje gekocht en ga hier na het scheren m`n huid mee insmeren, ben erg benieuwd of dit mijn huid iets droger zal maken.

Als ik het goed begrijp dus na het scheren insmeren met het aluin blokje en daarna afspoelen? of kan de aluin ook blijven zitten?

Posted

Volgorde:

Scheren

Afspoelen met warm water

Aluin

Afspoelen met koud water

Deppen met handdoek

After shave of andere producten zoals Hans die heeft.

Posted
..... na het droogdeppen breng ik dan nog Witch Hazel aan......

Hans, verzorgt dit spul ook een beetje? Ik vind een aftershave balm te vettig en daarom gebruik ik het niet.