Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nu de kinderen hier meer en meer hun eigen weg gaan kunnen mijn vrouw en ik onze oude hobby , lange afstandswandelingen, oppakken.

Het doel is (nu...) om komende jaren richting Rome te wandelen. Te beginnen met (lange) weekeinden en uiteindelijk eens 3 maanden achtereen.

Dat betekent als vroeger de rugzak op. Nu was ik nooit een grammenjager maar die 25 kg komt nu niet meer op de rug. ;)

Kortom ik moet wikken en wegen!

Wat ik dus nodig heb is een lichtgewicht krabber die tegen een stootje kan (ivm rugzakproppen). Mijn prettigste krabbers nu zijn Blackbird cc en ATT S1. Beiden veel te zwaar.....

Wat zouden jullie me aanbevelen?

Een bakelieten Fine

Een oude bakelieten slant ( waar of hoe te kopen)?

En dan uiteindelijk ook nog een reiszeepje en -kwastje.....

Posted
Een oude bakelieten slant ( waar of hoe te kopen)?

Dit. Kan ik je in adviseren (én eventueel van voorzien). :)

Hoewel ik in een ander draadje je vraag al beantwoord heb: er is een bindend koopadvies voor de PAA Alpha Ecliptic, en de bakelieten variant weegt 21 gram. Het originaal uit de jaren twintig heb ik eergister uit mn poten laten vallen in de badkamer, zo smak op de tegels, en die heeft bij die val geen schade opgelopen (het kleine hoekje wat van de bovenplaat af is was dat al bij aanschaf) dus het spul kan tegen een stootje ook. Deze heb ik echter niet op voorraad.

Posted

Als je gaat grammenjagen is scheerolie waarschijnlijk lichter dan zeep en kwast,..

Is een rvs open mes niet leuker om te scheren? Stroppen op een riem,...

Posted
Als je gaat grammenjagen is scheerolie waarschijnlijk lichter dan zeep en kwast,..

Is een rvs open mes niet leuker om te scheren? Stroppen op een riem,...

Scheerolie, leuk idee

Het open mes is natuurlijk leuker, maar tee zwaar, gedoe in rugzak en met strop te kwetsbaar.

Posted

Een mes kan je stroppen op je broeksriem, een riem van je rugzak, je handpalm,.....

Een rvs mes kanwel een poosje zonder slijpen.

Een rvs mes 1/2 weegt 50 gram?

Je moet geen beschermhoesje meer voorzien, het mes zit in de scales. Je moet geen mesjes meenemen, fie je anders ook nog veilig moet inpakken,....

En ik bedenk, met scheerolie is een mes minder kwetsbaar voor oxidatie, dus hoeft niet per se rvs te zijn.

Als je olijfolie neemt kan je er ook mee koken.

Posted
Oja, en uiteraard aluin ZONDER voetje, scheelt ook weer een paar gram.

Het hoeft toch hopelijk niet barbaars te worden :o

Misschien al bekend Onno maar het idee van Richard voor een lichtgewicht krabbertje is natuurlijk goud waard maar ik zou het eerst wel uittesten voordat je hem in de rugzak steekt.

ik kan me bijvoorbeeld absoluut niet goed en lekker scheren met een dergelijke krabber en dat zal mijn bedroevende scheertechniek zijn maar misschien heb jij ook geen betere :lol:

En dan is een paar gram meer voor een betere krabber welke drie maanden scheerplezier geeft het misschien wel waard.

Wel veel plezier met het oefenen en wandelen want drie maanden lopen is een hele uitdaging dus veel succes gewenst.

Posted

Zoekend op Apollo was ik net het bindend advies al tegengekomen. Te koop bij Phoenix zie ik maar niet bij Maggard of in EU.

Met een nieuwe hoef ik me ook geen zorgen te maken voor brokken.

@Tjebbe: dank voor aanbod maar ik ben niet meer van de milde krabbers

@Hans: uitproberen van een lichte krabber. Ook een idee :!: Is de scheerzeep van Phoenix wat?

Posted

Aluin,... in het kruidvat hebben ze kleine tubetjes aluin!

Test aluin ook eens als anti transpirant, het helpt tegen irritatie van de rugzak bij hitte, het stopt zweetvoeten, dus ook minder snel schuivende voeten en blaren,...

Veel lichter en veel doeltreffender dan een deostick!

Maar mensen met een van nature droge huid krijgen irritatie en kloven en hebben zincoxidezalf of dergelijke nodig, wat veel meer weegt.

Maar, als je voldoende investeert in je materiaal kan je tegenwoordig een kilo toiletspullen meezeulen en nog onder de 13 kg blijven

Posted
Is de scheerzeep van Phoenix wat?

Afgezien van een verleden van bedrog en nep door de maker van deze zepen waardoor velen zijn producten uit principe niet meer kopen zijn de zepen absoluut goed.

Diverse zepen gehad en mooie sterke geuren en kwalitatief goed schuim.

Maar gelet op jouw huid zit er zelfs misschien wel teveel geuroliën in, wat dat betreft heb ik dus grote twijfel of deze zeep je zal bevallen.

Koop je hem toch en bevalt hij niet koop ik hem wel van je over dus je valt je geen buil :P

Posted
Oja, en uiteraard aluin ZONDER voetje, scheelt ook weer een paar gram.

Eerder een voetje zonder aluin. Dat spul gebruik ik niet (meer). De 22 gr zware krabber bestelt, nu nog een dito kwast ;)