Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nanny's Silly Soap Moroccan Sands (monster)

The Vulfix pure badger

Polsilver super iridium (1e)

Blackbird gesloten kam

Aluin

Esprit de Valdemar Naturel aftershave

Posted

Stirling Kong,

K Shave Worx - Frozen,

Rockwell 6C Gunmetal @5,

PolSilver Super Iridium (2),

Eigen Toco Tholin/den aftershave balsem.

Fijne dag!

Posted

Turkse paardenhaar (Lider 1),

Dutchi Bergamotte Shaving Soap,

Gillette Black Beauty Long Handle adjustable,

Dorco Titan 4e x,

Pinaud-Clubman After shave lotion Original,

Farmagan Young Aftershave Gel.

Kwast en zeep:

Turkse paardenhaar (Lider 1) en Dutchi Bergamotte Shaving Soap:

De Dutchi Bergamotte is een decent fris zeepje. In de grote Turk zo een dot mooi schuim. Die kwast is genoeg voor 3 x inzepen, zo veel schuim past in die knot.

Mesje en krabber:

De Dorco Titan voor de 4e x gebruikt. De Dorco lijkt wat over zijn hoogtepunt. Morgen nog eens proberen, maar deze keer was niet zo bijzonder. De Black Beauty op 5 gezet, daar mijn huid nog wat gevoelig is,maar in die combi moest ik echt even opletten, dat de baard er ook echt af ging. Dus 2e en 3e ronde een klikje hoger op 6. Welnu morgen nog een kans, dan heeft het mesje in elk geval mijn 5 norm gehaald, Resultaat BBS.

Tot slot: Wat Pinaud en Farmagan voor de afwerking en weer helemaal in de stemming voor deze mooie dag.

Posted

J&T Das

SV 70th b zeep en ASL

Koraat 6/8" met buik

He he na de vakantie nu weer een weekje met het open mes geschoren. Vandaag eindelijk weer eens helemaal glad. Een tweedaagse baard helpt daarbij.

Blijkbaar is het scheerritueel nog niet volledig in mijn systeem doordrongen dat het een week kost om weer glad te scheren.

Een mooie dag!

Posted (edited)

3ix6icu.jpg

MuOD7fw.jpg

Snel wintergreen schuim, iets teveel water, dus veel teveel schuim,...

De messen die ik gisteren over de jnat gehaald had waren beiden extreem scherp. Eentje was comfort 0,na twee sneetjes opzijgelegd en naar het andere, dat scheerde een stuk aangenamer, maar nog stedds geen mes zoals ik het graag heb, nog effe zoeken op de jnat Dus!

Aluin was heel sterk aanwezig, de as viel mee!

Glad, maar geen super scheerbeurt!

Edited by Guest
Posted

Ja, ik denk dat het een beetje is zoals met de coticule, op het einde van de slurry heb je een superzachte edge die wat techniek vraagt, op water krijg je terug agressiviteit, en dan is het zoeken, wat is te hard, wat is te zacht,... doorgaan tot de steen echt plakt op water is met deze messen echt te ver! Ik had het eigenlijk ook wel verwacht,... een steen vraagt nu eenmaal bloedoffers voor hij je als meester herkent :lol:

Wie niet waagt hlijft maagd!

Posted

Apollo slant

Apache personna (3)

Soner 1, VS 19 mm Silvertip

Alphy and Becs – Bergamot & Neroli

De Apollo slant is een krabber die gewoon erg goed werkt voor mij. Scheert goed uit en als je zonder druk en de juiste hoek de krabber laat glijden is het nog comfortabel ook.

Na een prima schuimpje, direct op het gelaat, met de kleine silvertip is het dan ook geen probleem om glad de badkamer te verlaten.

POTD;

2fba6466a6abc6edbf08cd8223a91f6c.jpg

Posted

De huid voelt bijna weer normaal aan dus er kan weer heerlijk onbezorgd geschoren worden.

De Blackbird open kam deed dat met het Gilette Indian Black mesje 3x en een strak glad huidje was het resultaat.

De glijlaag werd verzorgd door de Vitos per-shave en de BroShavingCo. Glacier zeep. Niet de beste zeep maar wel één met een heerlijke frisse geur en een prettige verfrissing.

Afwerking met de gementholeerde AS van Speick en voor de extra verzorging een paar druppeltjes Balm.

IMG_1720.thumb.JPG.068feb0e96b4234d799dbc2cfcbe256e.JPG

Posted

SOTD 20170828

xVBUjfM.jpg

Yaqi model R1605-S.

Scheermonnik "Confijter".

Vintage "Sunrise" krabber.

Dorco Titan Stainless (4).

Arko Men Cool after shave creme.

Posted

Vandaag gebruikt:

• Semogue Owners Club 2-Band Finest Badger 24mm
  • Edwin Jagger - Limes & Pomegranate
  • Edwin Jagger DE89 "Barley"
  • Shark super stainless blade
  • Nivea for Men crème

Vandaag is mijn zeep gekozen door Wheel Decide

Posted

Leuk zo'n rad van fortuin helaas kunnen er maar 100 zepen op één schijf zo zie ik :)

Máár 100?! :shock:

Dan maak je er toch twee!

Één voor de even dagen, de ander voor de oneven. ;)

Posted

Shavemac zebra/beehive/24/56/bulb/Silvertip/D01

Vreto - Cocos & Vanila

Onbekend - B3-voorloper (s)

Voskhod (1)

Tunney aluin

:D8-)

Posted

Rockwell 6C plaat 6

Polsilver Super Iridium

Nivea créme

Razorock Plissoft

Mama Bear Ocean Rain

Menthol talkpoeder

Gisteren de Mama Bear op het gezicht gehad, wat een uiterst fijne scheerbeurt leverde.

Vandaag dus op het hoofd.

De geur begint langzaam aan wat meer los te komen en wat exotischer te ruiken.

Rolf had dus uiteraard gelijk, ik hoop dat de zeep nog meer losbreekt.

Of dat qua geur nu gebeurt of niet, het schuim dat deze zeep levert is meer da overtuigend om de zeep in huis te houden.

Echt geweldig spul dit, ik had het veel eerder moet bestellen!

Met plaat 6 het hoofd zonder moeite BBS glad.

Ondanks de wat lompe scheerkop, wordt mijn respect voor deze krabber steeds groter.

DFS! 8-)

IMG_20170828_192928.jpg.38ee34de74ff7b751a0430b6e7ba432c.jpg

Posted

Muhle r41 Grande

Triton R3 (1)

Bocote Silvertip

BDF Raffinato

Pitralon Classic ASL

Nivea sensitive ASB

Posted

Wickham soap co. 1912 Frankincense

da Vinci UOMO 22 mm Silvertip Badger

Polsilver super iridium (2e)

Blackbird gesloten kam

Aluin

Esprit de Valdemar Portugal

Posted

Stirling Kong,

Mama Bear's Grapefruit Ice,

Rockwell 6C Gunmetal @5,

PolSilver Super Iridium (3),

Alcolado Glacial,

Eigen Toco Tholin/den aftershave balsem.

Posted

Mühle Silvertip Fibre® 21mm,

Pinaud-Clubman Shave Soap,

Merkur 510 Progress,

Dorco Titan 5e x,

Ilgaz Düzce Tütün (Tabac),

Nivea Men Sensitive Cooling aftershave balsem.

Kwast en zeep:

Mühle Silvertip Fibre® 21mm en Pinaud-Clubman Shave Soap:

Pinaud Clubman Shave soap is lekker licht spul. Zachte zeep, die makkelijk schuim geeft. Kan me er prima mee scheren. Als deze op is komt er echter geen nieuw, want voor het geld is het wel erg weinig zeep en een Stirling geeft mij dan meer bevrediging. Met de kleine syntheet is het makkelijk laden in het kleine doosje. In de Poolse kom snel schuim geklopt en een goede start van deze ochtend.

Mesje en krabber:

De Dorco Titan voor de 5e x gebruikt. Het mesje heeft mijn 5 norm gehaald, en mag morgen nog een keer, maar kan best zijn, dat hij bij de 1e halen in de spaarpot verdwijnt. In mijn Progress was het goed scheren, maar niet van dat vloeiende soepele. Dat kan beter. Wel mooi glad, dat dan weer wel. Resultaat BBS.

Tot slot: Turkse Tabac er op, Nivea voor de afwerking en weer helemaal het mannetje.

De missie voor vandaag is de nieuwe 2018 Harley modellen bewonderen en wie weet…..

Posted

De mama bear ocean voor het eerst getest, en goed schuim maar voorlopig geen geur,...

Met het gevlamde mes geschoren, scherp en redelijk comfortabel maar toch niet het comfort van een coticule,..

Weinig last van as, brut original om af te werken!