ArieMaiden Posted August 27, 2017 Share Posted August 27, 2017 Ik heb een Maggard syntheet 24mm knot (imitatie Tuxedo) Wat is een beetje een goede loft hoogte voor komsoppen? Ik heb een beetje zitten zoeken en kom rond de 53mm uit. Klopt dat een beetje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan83 Posted August 28, 2017 Share Posted August 28, 2017 Mijn J&T Tuxedo staat op 53 mm en ik klop altijd schuim in een kom. Dat gaat prima met deze lofthoogte! Verstuurd vanaf mijn GT-I9060I met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArieMaiden Posted August 28, 2017 Author Share Posted August 28, 2017 Bedankt voor de antwoorden. Ik ga de kwast op 53mm proberen. Heb een Rvs handvat gedraaid en ondanks dat ik hem hol heb uitgeboord weegt deze nog wel erg zwaar. Ik twijfel of dat wel prettig is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan83 Posted August 28, 2017 Share Posted August 28, 2017 Dat is persoonlijk, maar mij lijkt ie ook erg zwaar. Overigens wel een mooi model handvat!! Verstuurd vanaf mijn GT-I9060I met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArieMaiden Posted August 29, 2017 Author Share Posted August 29, 2017 Mooi handvat... wat weegt dat?240 gram.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArieMaiden Posted August 29, 2017 Author Share Posted August 29, 2017 Ok.. best een gewichtje..Zou het persoonlijk iets te zwaar vinden.. maar blijft een mooi handvat. Ik zit nu ook te twijfelen of ik deze knot hier wel in zal lijmen. Dit handvaatje was eigenlijk een probeerseltje.Misschien dat ik binnenkort iets anders ga draaien en dan wat meer hol uitdraaien. Dit handvat meer uitdraaien zou nog een optie zijn alleen ben ik bang dat de klauw van de draaibank een te grote klemafdruk achterlaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted August 29, 2017 Share Posted August 29, 2017 Mooi handvat... wat weegt dat?240 gram.... Moet je niet op de wasbak laten stuiteren met je zeep vingers! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan83 Posted August 29, 2017 Share Posted August 29, 2017 In elk geval schoenen met stalen neus dragen voor het geval ie LANGS de wasbak stuitert Verstuurd vanaf mijn GT-I9060I met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted August 30, 2017 Share Posted August 30, 2017 Ik zit nu ook te twijfelen of ik deze knot hier wel in zal lijmen. Dit handvaatje was eigenlijk een probeerseltje. Anders plak je de knot er in met siliconenkit, dat haal je makkelijk weer los... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArieMaiden Posted September 16, 2017 Author Share Posted September 16, 2017 Uiteindelijk heb ik toch een ander en lichter handvat gedraaid. Lofthoogte 53mm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted September 16, 2017 Share Posted September 16, 2017 Ziet er zeer mooi uit Arie, hoe zwaar weegt dit handvat nu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArieMaiden Posted September 16, 2017 Author Share Posted September 16, 2017 Ziet er zeer mooi uit Arie, hoe zwaar weegt dit handvat nu? Deze is 169 gram. Nog steeds geen lichtgewicht maar is wel goed hanteerbaar. Verschil in gewicht met het andere handvat is duidelijk voelbaar. Wat mij betreft is deze geslaagd en hoop hem vaak te gaan gebruiken. Die Maggard knot is een fijne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts