Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik ben vrij veel onderweg voor mijn werk en dan gaat (een deel van) mijn scheergerief uiteraard mee.

Is er een goede/handige manier om een scheerkwast mee te nemen?

Zo los in de toiletzak is maar niks. Ik vrees dat binnen de kortste keren de haren alle kanten op gaan staan....

Om nog maar te zwijgen over het vuil worden.

Elders op dit forum las ik iets over een plastic kokertje, maar hoe zit dat dan met het drogen, en waar kan je zo'n kokertje vinden?

Posted

Zat vandaag toevallig met dezelfde vraag. Ben op vakantie en wilde mijn da Vinci UOMO 22 mm Silvertip Badger meenemen in mijn toilettas. Het is nogal een wijd uitstaande borstel. Heb er een keukenfolie om gewikkeld die van boven nog open is.

IMG_6320.thumb.JPG.0d7d49b5e0cba8a272081a5204590e65.JPG

IMG_6321.thumb.JPG.5539fd2dca5518233aea5467200e9c6e.JPG

Op de achtergrond het "mooie" plastieken tafelkleedje dat hier, in de overigens schitterende oude boerderij, op tafel ligt :D

Aanvulling: een glad kokertje van plastic lijkt me overigens beter.

Posted
PVC buis, gaten erin boren en twee stoppen.

Dit, of een reiskoker kopen.

Op Amerikaanse forums zie ik ook wel eens de oplossing om pillenkokers te gebruiken waar gaten in gemaakt zijn.

Posted

Uithuizig gaat hier altijd een syntheet mee die in een kokertje zit en dit om dezelfde reden zoals Snuff al vermeld heeft is na het scheren bijna direct droog.

Posted

Thnx voor de goede voorstellen. Ik ga er zeker een aantal proberen.

Ik heb geen synthetic, maar na een nachtje staan is een das toch ook wel voldoende droog, niet?

Posted

Washandje.

Overigens gebruik ik op reis (en ik reis best veel) alleen maar synthetische kwasten.

Posted

Muhle heeft een reiskoker die mij goed bevalt. Redelijk licht met ventilatiegaten. Plastic erom heen leidt vooral tot rotting in my humble opinion .

Ook ik gebruik alleen een synthetische Razorock onderweg.

Als altijd: reis licht!

Posted

Maak voor de kwasten goed passend kokertjes van plasticfolie van bv. zichtmappen of zo. Beplak die van buiten met Ductape. Onder en boven dus open als en toiletrolkokertje. Kwast past daar mooi stevig in en zo in de toilettas.

Schuift eerst het handvat er in en dan houd de knot alles op zijn plek. Zachtjes drukken op de knot en hij schuift er weer uit. Hoe simpel kan het zijn.

Posted

Na wat Google'en kwam ik volgende tegen:

ewj127.png

Lijkt me een handig systeem en niet eens al te duur (ongeveer 30 euro).

Kan verkregen worden met dassenhaar of als syntheet. De syntheet is overigens 1 euro duurder.

De knot zit in het handvat tijdens het reizen en kan voor gebruik aan de buitenkant worden bevestigd.

Posted (edited)

Ik ben nooit een grote fan van al die schroefconstructies. Is toch gevoelig. Waarom ga je niet voor de vulvix of de simpson met een kokertje. Ben je voor ongeveer hetzelfde klaar en heb je een gerenommeerd merk met gewoon een goede kwast.

(Edit, Edwin Jagger heeft natuurlijk ook goede kwasten. Maar bij de link hieronder staan mooie opties vind ik)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by Guest
  • 3 months later...
Posted (edited)

OK, Ik zie wel dat dit onderwerp vier jaar oud is, maar voor het geval er nog een nieuwkomer (zoals ik) dit leest wil ik de verwijzing naar de synthetische reiskwast van Mühle steunen. Lekker zacht, effectief, snel droog maar nat inpakken is ook geen probleem (open constructie, en minder tot niet gevoelig voor schimmel). Als je reist vraag 'm dan aan de Kerstman.

Heb overigens geen connecties met dit, of enig ander, merk.  

Edited by Bert0324
even kijken of ik de notificaties nog aan kan zetten, was ik vergeten
  • I like it 1
Posted (edited)

Mühle is tot nu toe het enige merk waar de synthetische kwasten me zwaar van tegengevallen zijn. Op dit moment is hier in huis nog een Xl die hetzelfde euvel heeft als de L die de vuilnisbak twee jaar geleden van binnen mocht gaan ontdekken.

Het probleem nog even benoemen, slappe uitwijkende haren die aan de binnenkant tot een gat in de loft leiden en ik weet dat Snuffie helaas een gelijke slechte ervaring heeft.

Edited by Hanskoning
Posted

@Hans: Geen beste score, dan. Ik heb nog een L die dit niet heeft (maar die is ook maar twee of drie keer gebruikt). En die reiskwast heeft er geen last van. Hij is een jaar of vijf oud, maar goed, ik ben niet echt veel op reis. Ik hoop dat het goed blijf gaan, want zoals ik aangaf vind ik het als reiskwast een perfect dingetje. 

Posted

UEKAZ maar ik gebruik mijn Edwin Jagger Silvertip Fibre L als reiskwast en dat bevalt me uitstekend. Ik reis geregeld en hij houdt zich goed.

Posted
Bert0324 schreef Op 6 Dec 2017 om 13:26:

Ik zie wel dat dit onderwerp vier jaar oud is

???

Posted
kalerolf schreef 20 uur geleden:

Pfff het leven is zo simpel.

Klopt,maar niet iedereen ziet dat even helder.......

Ik kan erg helder kijken.....:S

• Haha 1