Jump to content

SOTD 21 augustus - 27 augustus

Ator razor

Recommended Posts

IMG_6218.thumb.JPG.a8c33de07be7d1f72cd7386739eecff4.JPG

Penhaligon's English Fern non tallow

da Vinci UOMO 22 mm Silvertip Badger

Rasurpur Napped Brown and English Bridle

J.A. Henckels Friodur 17 full hollow 13/16"

Esprit de Valdemar Fougére aftershave

Drie gangen met poetswerk rond de kin en heerlijk glad. Lichte prik van de aluin.

Ohrj03a.jpg

De dassengeur is nog niet volledig uit de kwast en eigenlijk, een extra toetsje, ook al is het allesbehalve schitterend maakt deze zeep toch iets intrigerender :lol: maar supersnel goed en vochtig schuim, het mes vloog over de huid, snel vlot geschoren, in twee gangen glad, de kin en de hals nog effe een derde keer ingezeept om daar ook bbs te zijn. Wel telkens even over de zeep gepasseerd tussendoor.

De aluin was duidelijk aanwezig, nadien de pre shave als aftershavebalsem gebruikt, de eenvoudige geur past bij de meeste colognes,...

Zeer leuke scheerbeurt, het mes is voor mij zo ideaal, scherp maar comfortabel! Maar best dat ik het nog eens onderhanden genomen heb!

Aluminium Jan Zoethout Scheerkwast,

Rustic Shaving Soap Sandalrose,

Rockwell 6C Gunmetal @5,

Voskhod (1),

Pitralon Polar,

Eigen Toco Tholin/den aftershave balsem.

Fijne scheerbeurt!

Fijne dag!

Na wat een eeuwigheid lijkt vanmorgen een scheerbeurt.

Mijn vrouw achter mij staand om er voor te zorgen dat het hoofd gefixeerd blijft, zoon lief ernaast om aan te gegeven. En wat kunnen die twee streng zijn.

Door het verkrampt staan verre weg van een ontspannen scheerbeurt maar wat geeft dat weer een fris en schoon gevoel.

En even weer geen wrijving van de baart in de nek kraag, wat een welkome verlichting is.

Wim

Merkur Progress (Rapira)

J&T Gusto Das

BDF Esclusivo

Wimmies scheerkom

Wilkinson classic AS

Hema ASB

Daar is de opmaakzeep weer, vanuit een diepe slaap vanochtend redelijk op de automatische piloot de scheerbeurt afgewerkt. Prima maar niet speciaal.

@Wim, de eerste stap naar weer een normale scheerbeurt. Succes met de voorzichtige stappen naar een volledig herstel.

Wimmie, ik ben blij dat ik mijn nek gebroken heb voor scheren een hobby werd!

Is je laten scheren geen optie? Op een bed met een handdoek onder je hoofd,...

Zeker aan gedacht maar mijn vrouw vindt dat (nog) niet zo'n goed idee. En totdat zij met overtuiging zegt "ga ik doen" ik eerlijk gezegd op niet. Het blijft toch een mes waarmee zij boven je staat.....

Wim, er is misschien een barbier die dat voor je wilt doen, of hans kan zijn thuiszorgverpleegster langssturen,...

Ik weet niet hoe ernstig een plotse beweging zou zijn jn jouw geval maar er is waarschijnlijk wel een reden voor die kraag !

Na de afgelopen dagen respectievelijk in een Fins en Amerikaans dennenbos vertoeft te hebben was het vandaag de beurt aan het Schotse hooglanden. De wind die om de berg waait is zwanger van de heerlijke boslucht.

De Essence of Scotland liet zich door de Maseto 30 mm Silvertip snel en vakkundig tot een vol en prettig schuim opkloppen.

En omdat de proraso wit aan zijn einde was deze eerst opgebracht en zo ontstond er een goede glijlaag.

De Maggard open kam in samenspraak met een Polsilver mesje 2x is een wolf in schaapskleren, je voelt en hoort hem bijna zijn werk niet doen. Daardoor wordt je op bijna het verkeerde been gezet want je vraagt je af scheert hij wel, en dat kan zijn valkuil zijn want druk gaan zetten kan het gevolg zijn. Het resultaat is echter meer dan bevredigend want hij verzorgt een zeer gladde huid.

Nu vlamt de ziekte op dus de huid is wat geiiriteerd waardoor de aluin zeer aanwezig was. Vervolgens de afwerking met de Pino Silvestre en dat verzacht altijd.

IMG_1699.thumb.JPG.9f190f29eb515b1923eb0839b32cbe4c.JPG

Semogue SOC Badger Cherrywood,

Chiseled Face Cryogen,

Mulcuto Nadelspitzen,

Voskhod 1e x,

Cien Ice,

Farmagan Young Aftershave Gel.

Kwast en zeep:

Semogue SOC Badger Cherrywood en Chiseled Face Cryogen:

Vanmorgen wat brak uit bed, dus even een frisse opkikker, de Cryogen. Zo daar gingen de oogjes van open. De kwast goed geladen en al snel een mooi koud schuim.

Mesje en krabber:

De Voskhod voor de 1e x gebruikt. Een frisse Voskhod gepakt om te proberen in de Mulcuto. Dat is een goede keus. Een mooie combi. Weer absoluut glad geschoren. Moet met de Mulcuto wel oppassen, dat glad niet al te glad word. De laatste dagen nogal effectief materiaal gebruikt en de huid begint zich wat te weren. Deze combi kon net. De Voskhod doet zijn werk prima en de directe Mulcuto ondersteunt dat nog eens. Resultaat BBS.

Tot slot: Cien Ice er op als splash om de boel nog wat fris te houden. Farmagan Gel voor de afwerking.

Zo en nu weer verder met de dagelijkse beslommeringen.

Uiensoep voor de dis van vandaag en voor morgen Babi Ketjap in de slowcooker maken.

Vandaag heb ik gebruikt:

• Mühle Retro RP2 Silvertip 25mm
  • Mühle Sea Buckthorn shaving cream
  • Edwin Jagger DE89 "Barley"
  • Shark super stainless blade
  • Geo F. Trumper Sandalwood Skin Food

Vandaag voor het eerst deze scheercrème gebruikt. Ik wilde eerst een dot in een kommetje doen om vervolgens op te kloppen. Maar op de tube stond dat je een kleine hoeveelheid moet verdelen op het te scheren lichaamsdeel.

Dus ik wat op m'n hals en wangen gesmeerd en vervolgens met de kwast aan het werk gegaan.

Na een tijdje vroeg ik me af waarom er zo weinig schuim vanaf kwam. Dus ik nog wat crème erbij gesmeerd en opnieuw aan het werk met de kwast.

Niks...

Denk nou, een miskoop of volgende keer toch maar in een kom.

Tot ik naar m'n borstel keek en besloot hem eens uit te knijpen.

Aaahhhhhh, daar was al mijn schuim!

Deze kwast had besloten om het schuim voor zichzelf te houden i.p.v. op mijn zachte roze wangetjes te deponeren.

Goede les voor de volgende keer. :D

IMG_2142.png?dl=0

Lutz

Gillette rubie

Simpson commodore x3

Tobs sandalwood, zeep

Na 3 rondjes sjezen met de Lutz over de aangebrachte bagger van deze Tobs is de vervolgstap duidelijk.....

Wel glad maar de huid is geïrriteerd en droog. Nu even een vuilnisbak opzoeken.

beef5dbe30bc6eee65ea8d7315e0eb3b.jpg

Na 3 rondjes sjezen met de Lutz over de aangebrachte bagger van deze Tobs is de vervolgstap duidelijk.....

Wel glad maar de huid is geïrriteerd en droog. Nu even een vuilnisbak opzoeken.

Dus jij hebt nu de lekkerst ruikende vuilnisbak in Nederland?!

ac76db5ed5f6b953aaee8f4465e82f0e.jpg

De vakantiestoppels laten staan om vanmiddag de verworven Koraat uit te proberen.

@Chris: als Groningers onder elkaar: 't kon minder!

Een verticaal streepje bloed onder de neus. Het is scherp blijkbaar.

Lekker zeepje en de kaneelgeur is toch meer voor de winter.

Een mooie avond!