iwan073 Posted August 18, 2017 Posted August 18, 2017 Mag van m'n vrouwtje voor mijn verjaardag iets leuks kopen. Zit dus (nog steeds) te denken aan een nieuwe kwast. Ik zoek iets vols met mooi handvat. Heb mooie Simpsons gezien. Ben daar paar jaar geleden een topic over begonnen waar veel mensen op gereageerd hebben. Mijn vraag is nu, wat vinden jullie van de kwaliteit van een Edwin Jagger kwast? Zag dat bijvoorbeeld manandshaving.nl een paar grote had staan. Of Tayler of Old Bond Street kwasten, hoe zijn die? Misschien dat jullie zeggen, kijk eens naar dat merk of zo...
Hanskoning Posted August 18, 2017 Posted August 18, 2017 Ik kan je alleen helpen met een XL syntheet van E&J en dat is één van mijn betere kwasten. En hoewel de Simpsons nogal tegengestelde reacties oproepen had ik een Tulip Super badger en een Commodore Best Badger die het ook fantastisch deden. Meer dan fantastische schuimopwekkers en werkelijk waar geen loslatend haartje.
iwan073 Posted August 18, 2017 Author Posted August 18, 2017 Hoi Hans, Precies om die reacties ben ik wat bang om een hoop geld aan een Simpsons uit te geven. Die synthetische EJ, is die voller dan de Mühle Kosmo fiber die ik heb? Want dat is best wel een iel ding. Zijn de dasjes goed van EJ?
mhharsta Posted August 18, 2017 Posted August 18, 2017 Ben je er al over uit of je een handvat van hout of kunsthars wilt, en wat voor knot je wilt (das of syntheet)?
iwan073 Posted August 18, 2017 Author Posted August 18, 2017 Hout of kunsthars maakt me niet uit. Liefst wel das. Geen purebadger maar iets hoger. Zijn er redenen om voor een bestbadger te kiezen ipv een silvertip? Ik ga morgen trouwens even naar Naarden, naar manandshaving.nl Gewoon even neuzen. Idee krijgen over het formaat van al die borstels en handvaten
Marcel Posted August 18, 2017 Posted August 18, 2017 Best badger is in principe wat steviger dan silvertip. Maar de kwaliteit van beiden is nogal afhankelijk van maker tot maker.
iwan073 Posted August 18, 2017 Author Posted August 18, 2017 Hmmmm Paul Kox ligt ook op de route. Daar ga ik dus eerst even langs
efsk Posted August 19, 2017 Posted August 19, 2017 Best badger is in principe wat steviger dan silvertip. Maar de kwaliteit van beiden is nogal afhankelijk van maker tot maker. Afhankelijk van leverancier. M&F bijvoorbeld kent alleen maar best en finest, die doen absoluut niet onder voor een Shavemac 2band silvertip.
iwan073 Posted August 19, 2017 Author Posted August 19, 2017 Zo, vandaag langs Paul Kox geweest in Breukelen en manandshaving.nl in Naarden. Ben blij dat ik dat gedaan heb, want nu heb ik pas een idee van de afmetingen van die dingen. Op de foto's lijken ze allemaal ongeveer even groot, maar in het echt zijn de meeste die ik vandaag gezien heb wel erg klein hoor. Alleen Paul had er twee staan die aan mijn verwachtingen voldeden wat betreft de Simpsons: de Chubby Synthetic en de Captain Best Badger. Ook had hij twee mooie kwasten van Taylor of Old Bond Street staan. Wat is die Wee Scot klein!! Is die om je neushaar te scheren?! In Naarden hadden ze alleen een paar kleine Simpsons staan. Wel hadden zij twee mooie Edwin Jagger kwasten. Even verder kijken wie nog meer grote Simpsons heeft staan
Galf Posted August 20, 2017 Posted August 20, 2017 Onlangs ook bij Man&Shaving in Naarden een EJ opgehaald. Het betreft een Best Badger XL (knot=25mm). Mijn voorkeur gaat uit naar iets stevigers en het scheelt de helft in prijs met een zachtere silvertip van dezelfde afmetingen. Na enkele malen te hebben gebruikt ruikt ie nu min-of-meer neutraal, is er nog geen enkele haar uitgevallen en heeft ie na opdrogen een prachtige "bloom" (behoorlijk wijder dan nieuw uit de doos). Het handvat is lekker zwaar maar qua afmeting is dit voor mij wel het maximum. Met een kleinere kwast duw ik al zeep in mijn neus, met deze helemaal. Maar dat mag de pret verder niet drukken, hij schuimt uitstekend op en lust daarbij ook wel het nodige aan zeep of creme. In gebruik is hij behoorlijk smooth, geen krasserig gevoel waargenomen zover... Geen miskoop, integendeel! Het enige minpuntje in mijn geval is dat de tekst ondersteboven staat als ik 'm rechtop wegzet. Er zit een houder in de verpakking om hem ondersteboven op te hangen maar die gebruik ik niet.
iwan073 Posted August 20, 2017 Author Posted August 20, 2017 Op een fles Heineken is de tekst goed te lezen als de fles op tafel staat. Maar aangezien zo'n fles bij mij meestal op zijn kop aan mijn mond hangt, staat de tekst dus vrijwel altijd op zijn kop!
iwan073 Posted August 20, 2017 Author Posted August 20, 2017 Ik weet al wat ik wil voor mijn verjaardag! Ik laat mijn opa's varkenswastje opknappen door Jan. Ik wil daar een dasje op laten zetten en misschien nieuw lak laagje. Plus ik heb Teun en Jan gevraagd voor mij een nieuwe kwast te maken. Zo een als ChisA had laten maken. De SOC met daarin een 2-band finest badger
Recommended Posts